Bukefalos 28 år!

Köldutslag....

R

Raderad medlem 124573

Jag blir snart vansinnig av detta kliandet!! Vintern är här och med den dessa röda, kliande utslag på låren.... :crazy:
Jag tycker att jag klär mig och försöker hålla benen varma men det krävs nästan bara 0-gradigt för att eländet ska bryta ut. Ngn som har några mirakeltips?
Provat att smörja med mjukgörande men det hjälper bara lite precis för stunden. Finns det några andra huskurer eller bra salvor? Kortison?
 
Täckkjol. ;)
Annars gillar jag mitt helosan.

Ja kanske.... Går den att rida vettigt i? Jag rider en stor del av dagen så måste vara ngt man är smidig i. Älskar annars mina thermobyxor men dom går ju bort.... Har nu långa chaps men dom täcket inte längst bak på låren där helvetesutslagen sitter :mad:
 
Ja kanske.... Går den att rida vettigt i? Jag rider en stor del av dagen så måste vara ngt man är smidig i. Älskar annars mina thermobyxor men dom går ju bort.... Har nu långa chaps men dom täcket inte längst bak på låren där helvetesutslagen sitter :mad:

Ja det går att rida vettigt i. Jag har inte hoppat i min men jag har haft dressyrlektion och genomfört galopp-jobb med densamme.
 
Jag blir snart vansinnig av detta kliandet!! Vintern är här och med den dessa röda, kliande utslag på låren.... :crazy:
Jag tycker att jag klär mig och försöker hålla benen varma men det krävs nästan bara 0-gradigt för att eländet ska bryta ut. Ngn som har några mirakeltips?
Provat att smörja med mjukgörande men det hjälper bara lite precis för stunden. Finns det några andra huskurer eller bra salvor? Kortison?

Har levt med eksem sen jag var 6 månader... Det enda som hjälper för mig när det är riktigt illa är att bada i varmt vatten med mycket badsalt. Gärna i kombination med lite solarium (jag brukar köra på 6 min lite då och då).
 
Jag blir snart vansinnig av detta kliandet!! Vintern är här och med den dessa röda, kliande utslag på låren.... :crazy:
Jag tycker att jag klär mig och försöker hålla benen varma men det krävs nästan bara 0-gradigt för att eländet ska bryta ut. Ngn som har några mirakeltips?
Provat att smörja med mjukgörande men det hjälper bara lite precis för stunden. Finns det några andra huskurer eller bra salvor? Kortison?
Har du testat antihistaminer? Om det är köldutlöst utrikaria du har alltså! För mig funkar det asbra men vet att alla inte svarar lika fint på det. Jag käkar en tablett om dagen och haha finns inget som höjer livskvaliteten som det!! Finns även andra läkemedel att ta till :)!!
 
Har du testat antihistaminer? Om det är köldutlöst utrikaria du har alltså! För mig funkar det asbra men vet att alla inte svarar lika fint på det. Jag käkar en tablett om dagen och haha finns inget som höjer livskvaliteten som det!! Finns även andra läkemedel att ta till :)!!
Tack för tipset! Ingen aning om vad det är jag drabbats av eg men det kommer ju som ett brev på posten så fort det blir kallt.... Så köldutlöst skulle jag nog säga att det är iaf
 
Tack för tipset! Ingen aning om vad det är jag drabbats av eg men det kommer ju som ett brev på posten så fort det blir kallt.... Så köldutlöst skulle jag nog säga att det är iaf
googla köldutlöst utrikaria!!! Försvinner det när du blir varm igen? Och kliar och rodnad men inte torr hud som vid eksem?
 
googla köldutlöst utrikaria!!! Försvinner det när du blir varm igen? Och kliar och rodnad men inte torr hud som vid eksem?
Nja.... Snarare att det kliar mer när det värms upp, fast sen lugnar det sig. Blir som röda upphöjda blemmor som inte försvinner på månader - supersnyggt! :D
 
Nja.... Snarare att det kliar mer när det värms upp, fast sen lugnar det sig. Blir som röda upphöjda blemmor som inte försvinner på månader - supersnyggt! :D
Ah då har du en mer kronisk form som kan vara mer svårbehandlad. Men asså det är superrimligt att söka läkare för detta, är fördjävligt med utrikaria. Hudläkare skulle vara allra bäst!!

Mvh undertecknad som är läkare med utrikaria
 
Tack @Hallonsoda ! Jag har alltid trott att alla får stora röda fläckar som kliar otroligt mycket och bränner när man kommer in i värmen efter en halvtimme ute i minusgrader. Ska testa med medicin i vinter.
 
Jag blir snart vansinnig av detta kliandet!! Vintern är här och med den dessa röda, kliande utslag på låren.... :crazy:
Jag tycker att jag klär mig och försöker hålla benen varma men det krävs nästan bara 0-gradigt för att eländet ska bryta ut. Ngn som har några mirakeltips?
Provat att smörja med mjukgörande men det hjälper bara lite precis för stunden. Finns det några andra huskurer eller bra salvor? Kortison?

Jag hade skaffat ett par täckbyxor av skidåkarmodell. De är generellt tightare och tunnare än de som finns för ridning. Och så har jag börjat fundera på mamelucker i ull. Finns på bla. Twilfit såg jag.

Bra tips med allergimedicinen tycker jag!
 
Uppdatering!
Köpte ett paket Antihistaminer för att testa..... Jag ska erkänna att jag var väldigt skeptisk men detta är inget annat än ett mirakel! Tredje dagen idag, tar ett piller varje morgon och klådan är som bortblåst :)
Idag har det varit snorkallt här och jag har skrittat ut på tre hästar men inte ett spår av några utslag. Dom gamla har dessutom börjat läka.
I morgon ska jag leka "kontrollgrupp" och hoppa över pillret så får vi se
 
Uppdatering!
Köpte ett paket Antihistaminer för att testa..... Jag ska erkänna att jag var väldigt skeptisk men detta är inget annat än ett mirakel! Tredje dagen idag, tar ett piller varje morgon och klådan är som bortblåst :)
Idag har det varit snorkallt här och jag har skrittat ut på tre hästar men inte ett spår av några utslag. Dom gamla har dessutom börjat läka.
I morgon ska jag leka "kontrollgrupp" och hoppa över pillret så får vi se
Jag veeet det är så djävulusiskt underbart!! Hoppas det går vägen även vidare :)))!!!
 
Jag veeet det är så djävulusiskt underbart!! Hoppas det går vägen även vidare :)))!!!
Går finfint!
Jag åt piller i tre dagar och testade sedan en dag utan och inga utslag eller klåda! Jag fattar inget men det kanske räckte med en 3- dagarskur ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ni som vet, kan man söka hudläkare direkt eller måste man gå via VC? Jag har i omgångar mycket utslag som kliar så mycket att det börjar...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Jag har fått jätteproblem med huden på låren. Det svider och blir värre av textilier. Började med att jag fick ont av uniformsbrallorna...
Svar
8
· Visningar
1 362
Senast: MissFideli
·
Övr. Hund Jag har två chinese crested, en puff och en naken. När puffen var helpälsad ägnade jag mellan 20-40 minuter per dag till att borsta...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 713
Senast: Wenniz
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 614
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Högtalare
  • Byta nackstöd på bil
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp