Könsbyte so what??

Koppen

Trådstartare
IMG_0455.jpg

Vad är grejen med Bruce Jenners könsbyte?? Vad är så märkvärdigt?
 
Vad som är så märkvärdigt?

Att hon har levt en lögn så länge och äntligen kommer ut som sitt rätta jag och gör det med bravur!

Jag hoppas det kan hjälpa andra i sitt sökande efter sitt rätta jag, och våga vara den dom är.
 
Världen i stort har inte kommit speciellt långt när det kommer till transpersoner och transsexualitet. I många konservativa delar av världen är det enormt tabu och transpersoner blir trakasserade, hotade, misshandlade och dödade. Även om DU inte tycker att det är en stor grej så är det ett jättekliv framåt för vårt samhälle att en fd macho-man som levt ett helt liv i offentligheten i en lögn och känt sig tvingad att gömma sitt rätta jag nu vågar ta detta livsförändrande steg och dessutom vågar göra det stolt och öppet för världen att se och döma och förstå. Sån inspiration och jag kan inte ens föreställa mig allt stöd hennes resa ger till andra i samma situation.
 
Har hen opererat sitt könsorgan eller bara ansiktet och brösten?

jag tänker på är filmen Ångrarna och att många kommentarer som Bruce sa innan operationen (om hen nu gjort en) var väldigt förvirrade. Hens döttrar frågade om hen efter operationen kommer att vilja vara med kvinnor eller män, och hen gav ett förvirrat svar tillbaka om att hen inte ens har tänkt på det utan hen vill ta ett steg i taget och först operera sej och sen tänka på resten.... det får mej att tänka på den stackars personen i ångrarna, den äldre personen som sa att hen innan operationen inte hade tänkt på allt sånt utan bara ville vara kvinna, och efter operationen ångrade sej för nu kunde hen inte vara med kvinnor på samma sätt som innan.

Bruce verkade för förvirrad i intervjun för att göra en operation.

sorry för alla felstavningar.
 
Har handlade morgon nyheterna mer om att hon stavar Caitlyn med C, att Vanity Fair har en kvinna (!) med full baddrackt pa omslaget och hur lange sedan det hande (och hur sexigt det ar) och hur fantastisk fotografen, Annie Lebowitz (hur hon nu stavar sitt namn) ar.

Jag var bade lite rord och lite chockad hur lite sjalva konsbytet namndes. :cool:
 
Jag tycker det är trams.
Inte att hon äntligen får bara den kvinna hon känner sig som, utan att det ska göras sånt spektakel av det.

Hon har bytt kön. Fantastiskt för henne, men tagga ner spektaklet runt omkring.

Jag kommer antagligen få äta upp det här, men det får jag väl ta.
 
Transfobi är oerhört utspritt i samhället och okunskapen är stor. Bara i den här förhållandevis korta tråden har okunskapen om trans visat sig. Hennes pronomen har inte respekterats och hon har gjort en könskorrigering, inte ett könsbyte.
Att använda ordet könsbyte talar om att hon har varit en man, vilket, vad jag förstår, inte är fallet? Rätta mig om jag har fel. Hon har alltid varit en kvinna men med fel könsorgan.
 
Rent fysiskt så har hon ju faktiskt varit man. Så byte eller korrigering. Båda orden indikerar ju på en typ av förändring.
 
Tycker det är fantastiskt! Med tanke på hur utbredd transfobin är i vårt samhälle och hur många som kämpar med sin könsidentitet mår fruktansvärt dåligt så tror jag att Caitlyn kan rädda liv när hon tar det här steget.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har hört talas om projektet tidigare men rekommendationer dök upp i flödet idag (förmodligen i samband med kvinnodagen) och jag...
Svar
13
· Visningar
1 123
Senast: Fibusen
·
Tjatter Hello I don't know how I ended up here I don't know Swedish nor do I have much interest in horses My friends seem to love this website...
Svar
4
· Visningar
619
Senast: Sarah415
·
Hundhälsa Gjorde en koll för nöjes skull (why oh why) och en (troligen samtliga) av 6 hundar har giardia. Ingen har symtom what so ever. Inga...
2
Svar
20
· Visningar
2 436
Senast: em-pirre
·
  • Artikel
Dagbok Ingen i staden jag bor kan ha missat att nationalskalden gjorde comeback på en av landets största arenor inte bara en utan två kvällar i...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
6 505
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp