Bukefalos 28 år!

Köpa bil direkt från KF?

Toxid

Trådstartare
Hoppar in från ungdom, känns som att man kan få fler svar här :-)

Finns det någon som har köpt en bil direkt ifrån kronofogden?
Nöjd?
Hur gick det till?
Såldes den för marknadspris eller strax under/över?

Tacksam för svar!
 
Hoppar in från ungdom, känns som att man kan få fler svar här :-)

Finns det någon som har köpt en bil direkt ifrån kronofogden?
Nöjd?
Hur gick det till?
Såldes den för marknadspris eller strax under/över?

Tacksam för svar!

Kronofogden säljer utmätta bilar oftast på exekutiv auktion så man vet inte riktigt om det blir ett över/under värde på bilen man vill ha. Det är väl dock inte så ofta som Kronis får ut ett marknadsvärde för objekten. Dessutom köper man ju objektet (vad jag förstår) i "befintligt skick" så om bilen/MC:n har uppenbara fel så lär det inte finnas någon instans att klaga till. En del av KK:s bilar/MC säljs också via kvd.se (Kvarndammens auktioner). Men det är väl som med alla andra auktioner... Man kan hitta både bra och riktigt riktigt bottenskrap....

https://www.kronofogden.se/Hurdukoperfordon.html
 
Som med övriga auktioner är säljaren helt friskriven från alla ev. fel och brister. Köpt är köpt gäller. Man är alltid bunden vid sitt bud och kan inte hoppa av utan att betala.

Av den anledningen kan det vara idé att försäkra sig om skicket innan man ger sig in i budgivningen.
 

Liknande trådar

Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
836
Senast: Fetaost
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
25 348
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 493
Senast: Hazel
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 998

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp