Köpa bomlös sadel

Pottery

Trådstartare
Tänker nu köpa en ny bomlös sadel, då min nuvarande glider väldigt mycket på min häst, och sadelgjorden är i vägen för mina skänklar - vilket leder till att de hamnar väldigt långt bak. Vet inte exakt vilket märke jag har, men tror det är en Barefoot cheyenne.

Vad har ni för tips och erfarenhet av andra bomlösa sadlar? Har ni också upplevt att sadelgjorden hamnar precis vid skänkelläget eller är det bara jag som har det problemet? :)
 
finns en uppsjö av bomlösa nu, vad är det för modell du är ute efter och vad för typ av häst har du?
 
finns ju allt ifrån dressyr och islands sadlar som är godkända för tävling till soffkuddar och el hel hög med olika "underreden", dvs både med flyttbara paneler, och såna man behöver en tryckfördelnings padd till.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
959
Senast: Miingla
·
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
954
Utrustning Hej! Jag är på jakt efter säkerhetsvästar till mina barn, och har letat igenom gamla trådar på ämnet men förstått av dessa att utbudet...
Svar
6
· Visningar
836
Senast: Kristall10
·
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 161

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp