Bukefalos 28 år!

Köpa dressyrsadel eller ej?

Centaur

Trådstartare
Vad tycker ni... Har två hästar, en unghäst och en gammal going.... :)

Nu har jag (eller snart iaf) två hoppsadlar. Men så tänker jag att gammlingen ju inte skall hoppas mera, ej hellre galopperas snabbt eler ridas särskilt mkt öht....
Och unghästen har väldigt stora steg, så det skulle va bra att sitta lite stadigare när jag rider dressyr....
Jag funderar alltså på att byta min flatback i en dressyrsadel, förhoppningsvis en som inte är för vid för unghästen, och inte för liten för den andra, om han ska följa med ut på tur...

Så.. är det nån som har tips på en mjuk och skön dressyrsadel som ligger bra på lite olika hästar (kan ju ha fårskinnspad på den ena)?
 
Håller med. Wintec är helt ok och håller bra. Lättskött och rätt snygg.
 
Det bästa är väl då en luftstoppad som inte sätter sig efter den ena hästens rygg och sen inte passar någon av dem.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
401
Senast: __sofia__
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
1 000
Senast: linlar1
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 700
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 308
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp