Bukefalos 28 år!

köpa häst med pålagringar?

U

Uddatyp

hade ni köpt en häst med pålagringar även ifall hästen gick igenom en besiktning?
måste bara undra om ni tycker de är konstigt att försäljningstall köper in hästar med pålagringar? är inte de lite skumt?
 
Sv: köpa häst med pålagringar?

Nej det hade jag inte. Jag köper inte hästar jag vet har nån deffekt som kan ge problem i framtiden oavsett vad jag ska ha den till. Finns så många andra hästar tillsalu som är friska.
 
Sv: köpa häst med pålagringar?

jo..så tänker jag med.
jag undrar eftersom försäljningstallet som säljer hästar i högre prisklasser köper in en häst med de även ifall den går igenom besiktningen och inte är halt..
tycker de verkar som att dom kommer sälja hästen o tjäna pengar på den utan att säga till om pålagringarna.

ja skulle aldrig nånsin våga köpa hästar från försäljningstall, ja trodde dom köpte in friska hästar att sälja..
 
Sv: köpa häst med pålagringar?

Ja, jag skulle själv kunna tänka mig att köpa en häst som har GAMLA pålagringar, inte nu aktiva.

Jag tänker som så att hästen har stärkt upp sig av en viss sorts påfrestning och nu är det gjort. Har den sedan hållt som rid/tävlingshäst i x antal år efter det och är ua på besiktning så hade inte jag dragit mig för att köpa en sån. Om det nu var en häst som jag gärna ville ha.

Och sen tror jag inte att man kan dra alla försäljningsstall över en kant.
Döljer du det vid en försäljning så får du ju ändå tillbaka hästen, det gynnar inte någon..
Det finns faktiskt dom som handlar med friska hästar..
 
Sv: köpa häst med pålagringar?

men nu är inte denna hästen frisk, fullt med pålagringar på en ung häst som dom antagligen tänkt sälja dyrt eftersom dom köpte den dyrt.
hade haft mer förståelse för att dom tog hästen typ gratis o omplacera den hos någon som inte tänker träna/tävla..men ja har svårt att tro på att dom kommer ge bort hästen liksom.

enligt vet. så är inte hästen värd någonting med tanke på att den kan blir halt imorrn, eller om man har tur håller några år.

ja trodde försäljningsstall köpte friska fräscha hästar och inte sånna som antagligen aldrig kommer hålla för någon träning alls..sen inte sälja hästar med pålagringar för nära 100 000kr.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 897
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
891
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en lite konstig fråga. Jag har letat häst ett tag och det har gått ganska dåligt. Men det var en häst som jag hade ögonen...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
761

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp