Bukefalos 28 år!

Köpa Katt

Sv: Köpa Katt

Jag vill också tillägga att jag tycker att du gör ett bra val som väljer en "riktig" ragdoll om det är den rasen som lockar dig. Jag har själv en blå bicolor som är världens goaste!
 
Sv: Köpa Katt

Ragdollen har lockat mig länge :love:
Och tack för länken! Ska se till att ha tipsen i fickan så jag kan fråga när jag besöker :)
 
Sv: Köpa Katt

Men förresten hur kan man kontakta tidigare köpare eller ta reda på mera om uppfödaren? :o
 
Sv: Köpa Katt

Nyfiken i en strut här...;)
Vem är uppfödaren? Vad har hen för stamnamn...
Googla på det, kolla vilken klubb uppfödaren är ansluten till och hör med klubben...
 
Sv: Köpa Katt

Det är liksom det som är problemet :o hen verkar inte ha ett stamnamn (ännu?), men kattungarna finns till salu på ragdollklubbens hemsida och där får väl bara medlemmar annonsera? Och föräldrarna kommer från andra uppfödare med stamnamn. Tänker iaf definitivt kräva få se stamtavlan, men hur brukar en sådan se ut?
 
Sv: Köpa Katt

Men förresten hur kan man kontakta tidigare köpare eller ta reda på mera om uppfödaren? :o

Man kan som sagt googla på stamnamnet och på så sätt hitta avkommor och deras ägare (från t.ex. hemsidor, utställningsresultat och olika forum).

Om någon har dåligt rykte skrivs det dock sällan öppet på nätet eftersom negativa utpekanden av enskilda personer inte är tillåtet på öppna forum.

Man ska också komma ihåg att det alltid finns folk som tycker illa om varandra p.g.a. personliga dispyter, även inom kattvärlden. För mig (som sällskapsköpare) är det inte viktigt om uppfödaren är bästa kompis med alla sina köpare och uppfödarkollegor eller inte. För mig är det faktiskt enbart viktigt att han/hon följer kattförbundets regler och att jag ser och känner att han/hon månar om sina avelskatter och de kullar som föds upp.
 
Sv: Köpa Katt

Det är liksom det som är problemet :o hen verkar inte ha ett stamnamn (ännu?), men kattungarna finns till salu på ragdollklubbens hemsida och där får väl bara medlemmar annonsera? Och föräldrarna kommer från andra uppfödare med stamnamn. Tänker iaf definitivt kräva få se stamtavlan, men hur brukar en sådan se ut?

Man får registrera en första kull utan stamnamn, så detta måste vara hennes första kull. Inget konstigt med det alltså.

Jag misstänker att jag hittat annonsen både på Blocket och Ragdollklubbens hemsida och ser inget som verkar märkligt med den.

En Sverak-stamtavla ser ut så här:

http://www.sverak.se/sverak/Uppfodning/stamtavla.htm
 
Senast ändrad:
Sv: Köpa Katt

Det är nog den annonsen. Har även hört av mig till ägaren till pappan som bekräftade att detta var första kullen. Känns mycket mera betryggande nu. Tack! :)
 
Sv: Köpa Katt

Jag ville bara tacka alla för era svar för annars skulle jag inte ha min underbara lilla pälsboll hos mig :love:
View My Video
16aocjq.jpg

S* Lillianianis Alice

Känns helt fantastiskt att jag äntligen har en kattunge av min drömras hos mig :love::love:
 
Senast ändrad:
Sv: Köpa Katt

Yes, det var uppfödarens första kull så kanske därför stod inte stamnamnet på annonsen men det står så på stamtavlan iallafall :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 254
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 290
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 616
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp