Bukefalos 28 år!

Köpa licensgrejer?

MissFideli

Trådstartare
Jag saknar Office-paketet och skulle vilja ha det i orginal på min dator. Men det kostar ju. Multum för mig.
Det finns på Blocket för bra priser, men då blev jag fundersam. Får man sälja licensierade program i andra hand?
 
Sv: Köpa licensgrejer?

Jag skulle inte köpa det i andra hand i alla fall. Hem och studentutgåvan för Office 2007 ligger på 990:- i en del affärer.
 
Sv: Köpa licensgrejer?

Jag saknar Office-paketet och skulle vilja ha det i orginal på min dator. Men det kostar ju. Multum för mig.
Det finns på Blocket för bra priser, men då blev jag fundersam. Får man sälja licensierade program i andra hand?
Jodå, man får sälja licensierade program i andra hand, men då måste man avinstallera programmet från sin egna dator först, och jag undrar hur många som gör det...

Jag köpte Dreamweaver i andra han för många år sedan, det gick alldeles utmärkt. :)
 
Sv: Köpa licensgrejer?

Ja, det är det jag är lite rädd för. Kan det medföra nått för mig som köpare av ett sånt program? Dvs inskränkningar, spärrar... Och kan jag som köpare råka illa ut om säljaren inte är ärlig?

Hittat för runt 1000:- på Blocket, lite skillnad mot dom dryga 3500:- det kostar ute i affären.
 
Sv: Köpa licensgrejer?

Det som kan inträffa är ju att aktiveringen inte fungerar som det ska (om det nu är ett så nytt Office-paket att det krävs sådan förstås)

Och det finns ett databasprogram i OpenOffice, dock vet jag inget om det.
 
Senast ändrad:
Sv: Köpa licensgrejer?

Jag har hört lite om att det inte är jättebra, det där Open Office. Iaf inte om man själv vill tillverka.
 
Sv: Köpa licensgrejer?

Aha, själv köpte jag hela paketet (Office Enterprise 2007) strax över 1000-lappen, då med äkta studentlicens.
Sen kan ju säga att Oo databasprogram inte är ens i närheten av Access. Jättekrångligt att få över från Access-format också, en del filer var det rent av omöjligt.
Och köper man begagnat så kan det vara förbrukat med aktiveringar, dvs obrukbar licens.
 
Senast ändrad:
Sv: Köpa licensgrejer?

Oj, det var billigt. Jag är inte student själv tyvärr, hittar ingen rabatt för bussförare :angel:

Nä, jag har hört att den inte riktigt räcker till mot orginalet. Vet du om man på något vis kan se om aktiveringarna är förbrukade innan köp?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag hoppas kunna köpa hus nästa år. Eftersom jag har en aningen begränsad ekonomi i relation till områdets priser, skulle jag vilja...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
6 761
Senast: Hippocampus
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
358
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
23 329
Senast: Mabuse
·
Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
989
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp