Köpa nalle

mandalaki

Trådstartare
Var köper man nallar av lite kvalitet nuförtiden?

De enda leksaksaffärer jag har omkring mig verkar vara BR, jag har kollat i en, där fanns bara billiga syntetnallar.
 
Sv: Köpa nalle

Tack båda, då har jag lite att börja med:bow:

På en julmarknad i Nordstan i Göteborg såg jag helt fantastiska nallar i julas. De var gjorda av en konsthantverkare. Jag lade namnet på minnet, trodde jag, men nu kan jag inte alls komma på det:crazy:
 
Sv: Köpa nalle

Sonen har fått en Steiffnalle, Steiff är ett tyskt märke som gör nallar av hög kvalitet. Dock är de ganska dyra!
 
Sv: Köpa nalle

Jag håller med om Bukowskis... Teddykompaniet har också mjukdjur i skönt tyg. Men det är ju inga riktiga nallar direkt...
Min Skrabba har fått en jättefin från Burberry i present av förra stallchefen :love:
 
Sv: Köpa nalle

Sonen har fått en Steiffnalle, Steiff är ett tyskt märke som gör nallar av hög kvalitet. Dock är de ganska dyra!

Steiff var det enda märke jag kom ihåg så jag hade redan kollat dem - men jag hittar inga som ser ut som jag minns dem. De är långhåriga och ser ut som polyester allihop. Jag minns Steiffnallar med kort, tät päls som liksom är "urnallen" för mig. Men det kan hända att den enda svenska webshop jag hittade dem hos bara hade ett begränsat urval. Ska kolla på stan också, fick tips om ett par bra butiker när jag pratade om nallar tidigare ikväll.

Emelie: ja, jag ska också ge bort i present, det blir doppresent. Nallar är roligt:love:
 
Sv: Köpa nalle

13029--.jpg


tycker jag är fin:)
 
Sv: Köpa nalle

margarethasdockskåp.se kan dessutom beställa hem nallar från steiff, och har massor i sitt sortiment.
Jag har varit nöjd, i alla fall.
 
Sv: Köpa nalle

tycker jag är fin:)


Just den har jag tittat på hos Margarethas dockskåp:laugh:. Ja, den är jättefin - men 875, det känns saftigt för en nalle. Min gräns går nånstans vid 700, tror jag. Numera vet jag inte om "första nallen" är lika stor för småbarn som det var förr, ungar idag har så mycket andra grejer som konkurrerar.

Inte så kul om jag ger bebis en nalle för 875 spänn och favoritgosedjuret sedan blir en frottéhund som nån vunnit på Liseberg:cool:

Liten Karin i Haga har vad du vill ha. :)

Ja, nån i omgivningen tipsade om den! Jag kollade nu, de har en enkel sajt med en bild av Steiffnallar så dit ska jag helt klart gå:bow:

I Victoriapassagen finns en fin barnaffär också, ska kolla där.
 
Sv: Köpa nalle

Min son är 10 och jag hittar honom fortfarande kramandes sin första nalle när han sover. Jag vet inte om han är ett undantag men den ger väl lite trygghet och jag vet att han tycker om den.
 
Sv: Köpa nalle

Är det så alltså? Det låter rart.:laugh:

Pappan till bebisen jag ska köpa nalle till hade en frottékatt när han var liten. Han snuttade sönder den gång på gång så att de fick köpa nya hela tiden och då var det gråt och protester över att det var en NY Sle och inte den gamla gosiga.

Jag vet inte hur många exakt likadana han avverkade:D.

Och vi andra var förtvivlade över det där hjärtskärande "SLEEE...???" med tårfyllda ögon och anklagande ton.

(Sle = Felix. Inte lätt att säga Felix för en liten batting;))
 
Sv: Köpa nalle

Min son är 10 och jag hittar honom fortfarande kramandes sin första nalle när han sover. Jag vet inte om han är ett undantag men den ger väl lite trygghet och jag vet att han tycker om den.

Och jag är 23 och är i så fall också ett undantag :D
Fick min Daisy, en delfin från IKEA som har varit med mig ööööverallt; paddling i 9:an, kollo i 3:an och 7:an, Mallorca två gånger, Kroatien, Turkiet, Holland, Tyskland, Danmark, lite runt om i Sverige på olika semestrar, hemma, övernattning under alla år hos kompisar..... Listan kan göras lång! Jag är glad över att Milton inte vill sova i vår säng, för där ligger sambon längst bort, sedan vår hund i mitten och sedan jag och Daisy på min säng-havla :D

Och jag tror det är som du säger, det är en form av trygghet. När jag var yngre så var jag alltid lite rädd över att sova hos kompisar, var så rädd över att inte kunna somna. Intalade mig att det inte spelade någon roll, för Daisy var alltid vaken lika länge som jag och vi somnade tillsammans sen. Kanske löjligt, men för ett barn som mig så var det viktigt =)

En liten anekdot såhär i Nalle-letandet ;)
 
Sv: Köpa nalle

I Nordstan finns det en helt underbar butik som heter papperiet eller nåt liknande. Förutom pappen och boxar och askar så har de fina nallar.
 
Sv: Köpa nalle

På en av gatorna vid fd Sociala Huset numera Pedagogen ligger det en fin och dyr leksaksaffär där man kan köpa tex väldigt snygga riddare. Det är den gatan där trappan ner från Pedagogens gård är.

De kan mycket väl ha nallar också, så kan ju riddarna vänta tills flickebarnet blir lite större.

Liten Karin är trevlig annars, om man inte tycker att det är jobbigt att känna sig präktigt pedagogisk på gränsen till kristen. Jag har detaljplanerat födelsedagspresenter och julklappar där till min nuvarande favoritbebis för de närmaste fem åren eller så!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: Tilly_85
·
Hemmet Så jag ska köpa ett takduschset till min dusch. Tycker dock det är jättesvårt att veta vilket märke som är av bra kvalité. Vidare har...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Acto
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 587
Senast: Guldaskig
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
798
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp