Köpa råttor-funderingar

Sv: Köpa råttor-funderingar

Äh, hon är ju inte ens lik en chocolate och speciellt inte där :p Hennes pappa är ju chocolate förresten så kanske är det det som spökar :D
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Aha.. njae.. tror snarare det är min dator som spökar.. :D Färgerna vill inte bli som dom ska ibland :crazy:
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Okej. :)

Det ser så coolt när folk går omkring med en råtta på axeln, haha.
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Ops. ;)

Apropå det förresten, måste man klippa klorna på råttor?
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Äsch ett par rivmärken e väl inte så farligt? :angel: (säger hon som inte lyckats få ett enda) :D
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Nej visst, ända tills man är knallröd över hela händerna, armarna, axlarna, nacken och bröstkorgen :angel:
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

:rofl: sorry..
Ne men jag kan tänka mej hur det är :crazy:
Mina råttor har hittills skonat mej från allt sånt.. å det hoppas jag att den här lilla madamen jag har här hemma oxå gör :D
Sen att man har lyckats bli biten x antal ggr av råttor som jag har tagit över när andra inte velat ha dom.. det e en helt annan sak :crazy:
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Där har jag iaf blivit skonad... Förutom Lolitas småbett en period när hon kände av mitt mående och blev nervös (skulle jag tro iaf...) så har jag bara blivit biten rejält en gång :banana: Den hanen var inte aggressiv mot människor egentligen, han var skitgo, men i samma veva började han bli aggressiv mot andra råttor (och hans bror kort därefter, även pappan var aggressiv...) så jag luktade väl hane antar jag.
Fast jag är så elak så jag accepterar inte sånt beteende mot mig så de fick flytta hem till uppfödaren igen...:p

Ey förresten, vad är det vovven har på halsen på din avatar? :confused:
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Va glad att du har blivit skonad.. inte skönt alls å ha en råtta hängandes i fingrarna :crazy: Iofs så har jag alltid blivit varnad av dom förra ägarna att dom bits.. men det lyckades jag ju glömma lika fort som jag fick hem råttan. Minnet är bra, men kort :angel: Bitandet slutade dom med efter ett tag, lagom till att jag började ge upp hoppet


Haha.. vovven har en t-shirt på sej :rofl: Pojkvännen kände för att klä ut honom lite :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Köpa råttor-funderingar

Äh, så ont gör det ju inte :p Det är väl efteråt smärtan kommer ihop med chocken över att så goa djur faktiskt KAN bitas :angel: Men det är fan sjukt att ett sår kan blöda så mycket :eek:
Nu var det typ 1½-2 månader sen jag blev biten skulle jag tro, gör fortfarande ont ibland. Men jag blev iofs biten precis där man böjer pekfingret så det är väl inte så konstigt antar jag :crazy:

Ja det såg jag, men den där bulan vid halsen, vad är det? :D
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Lite off topic, men får det plats två råttor i en bur med måtten 60x30x60 cm?
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Nope, det är för litet :p
Finns en burräknare på ratpower.se under Råttfakta. Perfekt så man kan prova sig fram :) Bara se till så du väljer 6 kubikdecimeter/råtta, annars blir det minilitet.
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Okej. :p

Det var inte jag som tänkte mig en sådan bur, utan jag mailar med en som bara har en råtta och skyller det på att hennes bur (med nämnda mått) är för liten för två råttor. Så jag tänkte om det verkligen ÄR så eller bara något hon skyller på.

Och hur är det nu, ÄR det lag på att 'vanliga' personer måste ha två råttor (eller fler) eller gäller det bara t.ex. uppfödare och liknande?

Tack för länktipset också!
 
Sv: Köpa råttor-funderingar

Ah ok :) Men alltså vad tusan... Det är ju bättre för en råtta att bo trångt men ha en kompis än att bo för trångt utan kompis...
Och jodå, det gäller privatpersoner också. Tyvärr med undantag för könsmogna hanar :crazy:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 836
Senast: SiZo
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 687
  • Artikel
Dagbok På ett sätt tycker jag att det går bra att försöka strama åt min ekonomi, men på ett annat sätt så funkar det uruselt. Det som fungerar...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 457
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp