Köpstopp - nån som vill vara med?

Jag tänker att svaret på frågan handlar om när du tänker måla tavlorna.
Om det ändå är en period som du inte hinner måla så kan du avstå från att köpa duken.
Om du, med tillgång till duk, skulle sätta dig och måla direkt så kan jag personligen tycka att du "får" köpa duk...

Eller så är köpstopp köpstopp förutom nödvändiga saker.
Det där att sova på saken är ofta bästa valet.
Jag tror efter lite eftertanke att det är stor risk att det kommer stå oanvänt tills jag är klar med lite andra akutare projekt... Så det får vänta. Tror jag :p
 
Jag tar och hoppar in här också! Det kommer definitivt behövas nu, blivit av med jobbet och sista arbetsdagen är idag.. :cry: Så (förhoppningsvis) kommer jag ha A-kassa att leva på ca 2 månader framöver och har jag inte fått något nytt jobb till dess tar jag och pluggar under vårterminen. Men CSN blir jag inte direkt rik på heller, så det gäller ju att ha en plan :D

Regler för mig:
- Inga kläder förutom underkläder (dock endast vid behov!)
- Inga onödiga köp så som tv-spel, film, musik, böcker och dylikt :angel:
- Inget godis/snacks
- Ingen inredning/möblering

Mer kan säkert komma att tillkomma, jag får helt enkelt försöka vara ärlig med mig själv om det är något jag "måste" köpa och se hur viktigt det faktiskt är. Jag har dessutom skrivit en ganska så noggrann budget :) Ett tips till alla som får mejl och sms med reklam osv: avregistrera! Det kan vara jobbigt att göra det men fasen vad det underlättar när man inte längre får alla dessa meddelanden alltså!
 
Jag tar och hoppar in här också! Det kommer definitivt behövas nu, blivit av med jobbet och sista arbetsdagen är idag.. :cry: Så (förhoppningsvis) kommer jag ha A-kassa att leva på ca 2 månader framöver och har jag inte fått något nytt jobb till dess tar jag och pluggar under vårterminen. Men CSN blir jag inte direkt rik på heller, så det gäller ju att ha en plan :D

Regler för mig:
- Inga kläder förutom underkläder (dock endast vid behov!)
- Inga onödiga köp så som tv-spel, film, musik, böcker och dylikt :angel:
- Inget godis/snacks
- Ingen inredning/möblering

Mer kan säkert komma att tillkomma, jag får helt enkelt försöka vara ärlig med mig själv om det är något jag "måste" köpa och se hur viktigt det faktiskt är. Jag har dessutom skrivit en ganska så noggrann budget :) Ett tips till alla som får mejl och sms med reklam osv: avregistrera! Det kan vara jobbigt att göra det men fasen vad det underlättar när man inte längre får alla dessa meddelanden alltså!
Försök se dom två månaderna som.semester! Af brukar inte bråka så mycket om det gäller så kort tid, mitt jobb gick i konkurs, jag var "ledig" typ 8-10v till skolan började. :)
 
När min favorit-bodylotion säljs för halva priset är det svårt att hålla sig till köpstopp...
eller om jag ska se det som att jag kommer ju köpa den när den jag har är slut, och att det är smart att passa på?
 
När min favorit-bodylotion säljs för halva priset är det svårt att hålla sig till köpstopp...
eller om jag ska se det som att jag kommer ju köpa den när den jag har är slut, och att det är smart att passa på?

Är det något du använder dagligen och du måste ändå köpa ny när den är slut skulle jag nog köpt det och lagt undan.

Brukar göra så med schampoo/balsam om de har kampanj. Köper ett lager och lägger på hyllan. Räknad ut att om jag skulle köpt det till ordinarie pris när det var slut så att säga så har jag fått 2 flaskor "gratis"
 
Helt jäkla totalt köpstopp här.

Har visserligen haft det ett tag nu och det har gått bra nu ska matkontot minskas rejält.

Haft så sjukt mycket extra utgifter med sjuka hästar, längre resor mm så ligger hemskt dåligt till ekonomiskt. Så denna månad är det köpstopp på ALLT. Är det inte aktu så får det inte köpas in.

Förutom de där jäkla rockbiljetterna tills idag och imorgon men det får bli en senare fråga :)
 
Är det något du använder dagligen och du måste ändå köpa ny när den är slut skulle jag nog köpt det och lagt undan.

Brukar göra så med schampoo/balsam om de har kampanj. Köper ett lager och lägger på hyllan. Räknad ut att om jag skulle köpt det till ordinarie pris när det var slut så att säga så har jag fått 2 flaskor "gratis"

Håller med.
Det handlar om god ekonomi att köpa normala förbrukningsvaror till extrapris även om de inte tagit slut.
 
Sista veckan har jag lyckats och misslyckats.
Lyckats genom att inte köpa havrefras bara för att det är gott och på extrapris, utan faktiskt ätit av sådant jag redan har hemma (corneflakes och havregrynsgröt; har müsli också).
Misslyckats genom att köpa godis. En påse lakritsgodis (väldigt salt och starkt, vill inte ha igen!!!) och en påse Lindt kulor.
Behöver påminna mig själv - igen - om att jag har köpstopp.
 
Jag var med katten hos veterinären idag, och trots försäkring så är det ju inte ett nöje att dra korte direkt.... men lätt att inse att köpstoppet inte får ruckas på. Utöver kattens hälsa såklart!
 
Jag var med katten hos veterinären idag, och trots försäkring så är det ju inte ett nöje att dra korte direkt.... men lätt att inse att köpstoppet inte får ruckas på. Utöver kattens hälsa såklart!
Gilla :) (att du satsar på din katt alltså, inte din katts dåliga hälsa)
Jag brukar resonera som så, att om jag nu har ett sparkonto så är det bl a för att ha något att ta av när det krisar.
Katthälsa är kris!
 
Försök se dom två månaderna som.semester! Af brukar inte bråka så mycket om det gäller så kort tid, mitt jobb gick i konkurs, jag var "ledig" typ 8-10v till skolan började. :)
Ja, jag får försöka göra det :) Jag är en sån där som vill försöka fixa allt direkt, men jag har ju ändå lite planer och tror att det ska lösa sig med AF och A-kassan också. Tack för peppen!
 
Jag har nog brutit mot köpstoppet. De är är dock en sak jag kommer använda varje dag, hela vintern.

Jag har alltid ett tunt pannband på mig i stallet, om det inte är snorkallt, då har jag ett tjockt.

Jag har haft två tunna, men den ena saknas spårlöst. Och jag råkade se hur skitig mitt andra är, så jag beställde ett nytt, 205kr.

Sen är jag löjligt sugen på att beställa några rotade ekollon :love: hur fina? 200kr, jag ska försöka låta bli. För det är garanterat inget jag behöver! :rofl:

Screenshot_20181106-194055.jpg
 
Gilla :) (att du satsar på din katt alltså, inte din katts dåliga hälsa)
Jag brukar resonera som så, att om jag nu har ett sparkonto så är det bl a för att ha något att ta av när det krisar.
Katthälsa är kris!
Ja gud ja, katten och hans välmående är mer viktigt än mitt eget. Det är verkligen inget villhöver.
det kommet även komma en faktura snart sen hästens tänder undersöktes, insåg jag nu... det här blir djurens månad. :)
 
Jag var på Hööks i helgen och köpte några nödvändigheter till hästen men avstod från att köpa en jacka på rea som inte längre finns på hemsidan. Det går att argumentera för att den skulle fylla en funktion (och den är oerhört snygg!) men det är ingen nödvändighet egentligen så den blev kvar på galgen.

Idag däremot har jag fuskat och köpt godis :o men fick besked idag att jag blivit kallad till intervju för ett spännande jobb så jag var tvungen att för-fira lite :p
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 315
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 986
Senast: Dimmoln
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 316
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Träning och hälsa del 11

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp