Köpstopp - nån som vill vara med?

Okej, jag har köpt något jag villhöver. Jag kör bokashi och har bara en hink, nu skulle en kompis ändå beställa så vi delade på frakten.

Men det bara dräller in superbra rabatter från Hemtex, Lindex, h&m, osv osv. Och 20% på svensk ridsport hela helgen..

Tur att jag inte köpte läkarna på rea, nu har vi över en decimeter snö! :rofl:
 
Jag beställde ett par byxor igår :cautious: Men jag har faktisk bara ett par som riktigt passar, så lite okej är det. Var ner på stan idag och köpte bara precis så mycket garn jag behöver(faktiskt!) och en välbehövlig deo. Och då hade jag ändå sällskap som behövde in i bra många butiker, så jag är stolt :D
 
Fast jag har 16 hästar också.
Och jo, typisk "villhöver" och kommer sannolikt inte att inskaffas eftersom mitt icke-system fungerar idag och jag är för lat för att åka till IKEA. Ser framför mig hur plågsamt det vore att åka dit bort och tvingas trava igenom i stort sett hela IKEA för att hitta det jag vill ha.
Så den "villhöver"detaljen kommer jag inte ens att ha svårt att motstå i verkligheten.
Fast de går att beställa på nätet... :rofl:;)
 
Nu har jag öppnat ett nytt konto där jag ska sätta in motsvarande summa pengar när jag lyckas hålla mig från att köpa något onödigt 😁

Det är skitbra! Jag sätter in en slant i Dreams varje gång jag får rabatt eller motstår ett köp.
Det börjar bli en fin slant nu. Jag gillar Dreams! Om det inte märks :angel:
Det blir liksom lite mer dramatiskt att ta ut pengar när det står Ge upp dröm på knappen :D
 
AB41533F-3F34-4EC5-AEBA-B62CB5F5A2A9.png
Många bäckar pyttesmå, rinner till världens minsta å? :meh: Hittade jättefina broderimönster på etsy. Har inte broderat på ÅR.
Mvh ingen självbehärskning
 
Beställt mandlar, gillar visst bara en sort... De var slut, och det är glöggtider nu. Snön har dessutom kommit!

Motstod däremot att beställa en massa annat samtidigt. Det vara bara 1kg mandlar! Stolt!

Sneglar och sneglar på en kappa också. Önskar en ullkappa som är minst 150lång från nacken till bak. Inte hittat någon perfekt ännu, den har har fick jag laga hjälpligt nyss men tyget är så utslitet att det är en utmaning att ta på den :cry:
 
Beställt mandlar, gillar visst bara en sort... De var slut, och det är glöggtider nu. Snön har dessutom kommit!

Motstod däremot att beställa en massa annat samtidigt. Det vara bara 1kg mandlar! Stolt!

Sneglar och sneglar på en kappa också. Önskar en ullkappa som är minst 150lång från nacken till bak. Inte hittat någon perfekt ännu, den har har fick jag laga hjälpligt nyss men tyget är så utslitet att det är en utmaning att ta på den :cry:

Kappan hör ju uppenbarligen inte till köpstopp, tänker jag.
Eftersom du verkligen behöver en ny.
 
Hmm, jag sitter och funderar på att köpa några canvaser, är sugen på att måla :cautious: Jag ska göra det förr eller senare för att måla några tavlor som ska sättas upp bakom sängen, men tekniskt sett kan jag vänta för vi har en del andra byggprojekt som kan göras klart först... Tror jag väntar några dagar och ser hur det känns
 
Hmm, jag sitter och funderar på att köpa några canvaser, är sugen på att måla :cautious: Jag ska göra det förr eller senare för att måla några tavlor som ska sättas upp bakom sängen, men tekniskt sett kan jag vänta för vi har en del andra byggprojekt som kan göras klart först... Tror jag väntar några dagar och ser hur det känns

Jag tänker att svaret på frågan handlar om när du tänker måla tavlorna.
Om det ändå är en period som du inte hinner måla så kan du avstå från att köpa duken.
Om du, med tillgång till duk, skulle sätta dig och måla direkt så kan jag personligen tycka att du "får" köpa duk...

Eller så är köpstopp köpstopp förutom nödvändiga saker.
 
Hmm, jag sitter och funderar på att köpa några canvaser, är sugen på att måla :cautious: Jag ska göra det förr eller senare för att måla några tavlor som ska sättas upp bakom sängen, men tekniskt sett kan jag vänta för vi har en del andra byggprojekt som kan göras klart först... Tror jag väntar några dagar och ser hur det känns
Det där att sova på saken är ofta bästa valet.
 
Idag har jag gjort ett oplanerat inköp.
Redan.
Fast det var ett inköp jag borde ha gjort för ett år sedan, i ärlighetens namn.

Var på besiktning med hästtransporten och upptäckte att märkesverkstaden för personbilen redan hade öppet (ligger precis bredvid). Så jag stannade till och köpte torkarblad fram.
De har varit dåliga jättelänge och jag borde, som sagt, egentligen ha bytt för ett år sedan - minst.
Det är bara det att jag inte hittat rätt på Biltema (där jag är med jämna mellanrum och köper trädgårdsslang, verktyg med mera) och jag har inte "orkat" åka till märkesverkstaden.
Men nu är det gjort.
Sedan gäller det bara att räkna ut hur jag ska byta dem också. Fast jag kan ju ta hjälp av min lokale bilmekaniker om jag kör fast.
 
Idag har jag gjort ett oplanerat inköp.
Redan.
Fast det var ett inköp jag borde ha gjort för ett år sedan, i ärlighetens namn.

Var på besiktning med hästtransporten och upptäckte att märkesverkstaden för personbilen redan hade öppet (ligger precis bredvid). Så jag stannade till och köpte torkarblad fram.
De har varit dåliga jättelänge och jag borde, som sagt, egentligen ha bytt för ett år sedan - minst.
Det är bara det att jag inte hittat rätt på Biltema (där jag är med jämna mellanrum och köper trädgårdsslang, verktyg med mera) och jag har inte "orkat" åka till märkesverkstaden.
Men nu är det gjort.
Sedan gäller det bara att räkna ut hur jag ska byta dem också. Fast jag kan ju ta hjälp av min lokale bilmekaniker om jag kör fast.
Det är absolut ett nödvändigt inköp! :)
Jag har bokat in flyttstädning nu. Jag velade om jag är för mkt smålänning för att betala nån för att göra något som jag kan göra själv men tycker är tråkigt. Men sen kände jag att det är värt 1500kr att slippa det.
 
Det är absolut ett nödvändigt inköp! :)
Jag har bokat in flyttstädning nu. Jag velade om jag är för mkt smålänning för att betala nån för att göra något som jag kan göra själv men tycker är tråkigt. Men sen kände jag att det är värt 1500kr att slippa det.

Det är lätt värt att betala för flyttstäd! Så skönt att slippa det. Vi kommer också köpa flyttstäd när vi flyttar.
 
Jag blev inspirerad av den här tråden och har egentligen haft köpstopp sen den startade, men inte skrivit förrän nu :D

Det har gått bra måste jag säga, det hjälper att jag har en stor grej att betala av som jag vill betala av så snabbt som möjligt så kontot håller sig relativt tomt ...

I början kändes det mest som en lättnad att inte få shoppa och jag kände mest "nä, jag får ju inte" så fort det var något men nu börjar faktiskt köpsuget sätta in. Än har jag inte riktigt gett efter, jag köpte utan att tänka en tidning som låg i en halva priset - hög när jag handlade mat men det är det enda impulsköp jag gjort.

Har även blivit tvungen att köpa regn- och vinterkläder till barnet men det får nog gå utanför köpstopp, annars blir nog förskolan upprörd på mig ;)

Det svåraste för mig känns som riktade annonser ... De är ju så bra på att veta vad jag brukar klicka på så när något man kollat på flera gånger kommer på rea så gäller det att sitta på händerna! Oroar mig redan nu för att det ska komma "Black friday rea" på saker jag vill ha så småningom.

Eventuellt kommer jag bli tvungen att köpa ett nytt mobilskal, men det är ju i så fall för att slippa köpa en ny mobil tidigare än nödvändigt så det får nästan ses som ett inköp för att undvika större inköp!
 
Eventuellt kommer jag bli tvungen att köpa ett nytt mobilskal, men det är ju i så fall för att slippa köpa en ny mobil tidigare än nödvändigt så det får nästan ses som ett inköp för att undvika större inköp!

Förklara det här för mig.
Varför är ett mobilskal "en nödvändighet"?

(jag har en sony experia, men inget skal eller fodral)
 
Det är absolut ett nödvändigt inköp! :)
Jag har bokat in flyttstädning nu. Jag velade om jag är för mkt smålänning för att betala nån för att göra något som jag kan göra själv men tycker är tråkigt. Men sen kände jag att det är värt 1500kr att slippa det.

Min dag lär fortsätta med "shopping".
Eftersom det regnar.
Då kommer jag inte att ha lust att rida.
Alltså är det en bra idé att åka ut till ett köpcenter och leta upp de där begravningsbyxorna, och köra vidare hemåt och köpa betfor och pellets till den av hästarna som ska ha sådant kraftfoder.
Och två hönät - som jag mutat mig själv att se som nödvändiga inköp för att hästarna ska vara nöjda med att förvaras några timmar i lastbil respektive transport i samband med träning och tävling.
För det vore ju fel att bli "dumsnål" utifrån köpstoppet.
Jag har två hönät - ett gick sönder för ett tag sedan - och ska ha med mig fyra hästar på tävlingen och tycker att de ska få äta medan de vilar.
Alltså är hönät tillåtet - men inte reservgrimmor eller galonkappa i fräsig färg (jag gillar de som Hööks har, jättesnygga färger i år).

Och idag med skrutt-väder är en utmärkt dag att handla på, särskilt som jag är rätt obokad under eftermiddagen och därför hinner flexa ut tidigt och handla.

Köpcenter hellre än centrum, eftersom transporten hänger på bilen och det inte är någon höjdare att hitta parkering i centrum till ett så långt ekipage.
 
Förklara det här för mig.
Varför är ett mobilskal "en nödvändighet"?

(jag har en sony experia, men inget skal eller fodral)
"en nödvändighet" skulle jag inte säga att det är men det är större risk att jag behöver köpa en ny telefon snart om jag inte har ett skal. När jag säger "Skal" menar jag flip-cover som även skyddar skärmen.

Jag är en klant, jag klarar inte att äga en mobil om den inte har någon sorts skydd.

I och för sig antar jag att det går att diskutera om mobiltelefon är nödvändigt att äga för mig, jag är inte säker på att det är "en nödvändighet".
 
"en nödvändighet" skulle jag inte säga att det är men det är större risk att jag behöver köpa en ny telefon snart om jag inte har ett skal. När jag säger "Skal" menar jag flip-cover som även skyddar skärmen.

Jag är en klant, jag klarar inte att äga en mobil om den inte har någon sorts skydd.

I och för sig antar jag att det går att diskutera om mobiltelefon är nödvändigt att äga för mig, jag är inte säker på att det är "en nödvändighet".

Att äga en mobiltelefon får man nog se som en självklarhet (ja, jag omformulerar medvetet).

Då förstår jag bättre...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 672
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 313
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 982
Senast: Dimmoln
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 307
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Ridskoleryttare
  • Vad gör halvblodsägare?

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp