Köpstopp - nån som vill vara med?

Äsch.

igår lyckades jag med bedriften att inte köpa något onödigt när jag var på konsum (läs: köpte visserligen morötter, och så räksallad att lägga på skinkmackorna men lät bli godis trots att jag var ordentligt sugen).
Det var ju bra gjort.

Men idag har jag sett ett "måste".
Pepparkaksformar med hästar. Måste ha... fast jag aldrig bakar pepparkakor.
Med tanke på att jag aldrig bakar pepparkakor kommer jag troligen att kunna motstå frestelsen - men det suger i shoppingtarmen.
 
Imorgon kommer lönen. Det har varit mycket månad kvar i slutet av den förra.

Jag ska bunkra mat, och så ska jag köpa en pava whisky till fina grannen som återigen har kopplat bort pumpen i bäcken så den inte ska frysa. Han komer förbi och fixar det, oavsettom jag är hemma eller inte. :love:

Målet är ju att fylla på buffertsparandet. Det kommer en rejäl räkning från en plåtfirmasom ska fixa en takstege samt att jag måste serva bilen. Summa summarum kommer jag att ha knapert även denna månad om jag inte ska tulla på bufferten.

Massor av räkningar är finemang för köpstoppet. Det hjälper karaktären oanat mycket :D
 
Rea på höstlökar. Rabatt på h&m. Bra rabattkod på sportamore.

Har fortfarande inte köpt något onödigt! Köpte en tröja till min sambo till jul, kostade 300, men hade i alla fall 50kr rabatt.

Känner mig duktig! Hur går det för er andra?
Bra jobbat! :up:
Här går det ganska bra. Beställde hem 3 träningströjor, behövde verkligen nya då jag gått ner rätt mkt i vikt. Och så hade jag 40% rabatt, så 540kr för tre tröjor känns ändå okej.

Månaden har haft mkt utgifter ändå, med tandläkare, spa och sånt så sparande har inte riktigt kunnat bli vad jag vill.
I november borde inga stora utgifter dyka upp, plus att jag har nytt jobb från 1/11 och högre lön så då verkligen ska jag lägga pengar på hög! :laugh:
 
Jag köpte ett onödigt ljus på ÖoB :o Det bara slank med, kunde inte stå emot. Tror det får bli en julklapp av det istället. Jag eldar så sällan ljus..
Köpte dessutom massor med kattgodis och kattmat (det enda jag egentligen behövde var torrfoder) på arken zoo. Hade 80 kr rabatt men ändå.

Suck. Nåja, har satt undan 1100 i Dreams och 500 till ISK och har rätt mycket kvar att av betala de stora räkningarna med.
Fortsätter sälja av lite grejer. Det löser sig den här gången också.

Men att jag inte stod emot köpbegäret! Jag tänkte inte ens..
 
Jag köpte nytt halsband och ny ring i veckan. Inte nödvändigt men inte helt bortkastat, nu kunde jag lägga undan de som jag fått av någon jag inte längre vill tänka på varje dag.

I övrigt är det nödvändiga saker till häst samt vinterdäck som finns på inköpslistan och inget annat.
 
Rea på höstlökar. Rabatt på h&m. Bra rabattkod på sportamore.

Har fortfarande inte köpt något onödigt! Köpte en tröja till min sambo till jul, kostade 300, men hade i alla fall 50kr rabatt.

Känner mig duktig! Hur går det för er andra?

Gått bra.

Jag har sedan köpstoppstrådens start köpt en påse godis (och det var den som straffade sig själv) och lite lösviktste som det enda som möjligen kan ses som onödigt. Tet tycker jag själv är tillåtet, dock.

Effekter:
1. Sparat lite pengar. Flera hundra, jämfört med om jag köpt allt godis som jag vanligen hade gjort.
2. Bra för miljön. Konsumerat mindre saker att stoppa i munnen, och därmed också mindre förpackningsmaterial.
3. Bieffekt, gått ner ett par kilo i vikt tror jag. Inte alls illa.
4. Bytt ut godiset mot frukt. Visserligen innebär det att jag stoppat i mig och handlat annat, men det är ju ganska bra att äta frukt vilket jag normalt sett slarvar med.
 
Skincity har 20% rabatt på Paulas choice i helgen. Funderade över om jag har nåt som är på väg att ta slut, men inget jag kommer på. Så jag ska alltså motstå helgens erbjudande.
 
Jag impulsköpte 2 klänningar :o mycket onödigt.. Men kanske gick inte ordern igenom kanske, sidan krånglade precis när jag skulle betala. Vi får väl se.

Nu får jag banne mig skärpa mig! Inget mer tyg, inga mer kläder, inget mer pyssel. Förråden ska tömmas, inte fyllas på!!
 
Vilken bra tråd! Förra månaden hade jag endast 5 kr kvar på kontot efter en hel hög med impulsköp :banghead:.

Saker jag absolut inte får köpa förutsatt att inget går sönder som det inte finns ersättare till:
- Hundkoppel och hundhalsband :grin:
- Kläder (!!) Med undantag för varmt underställ och skidbyxor om jag kan hitta det på rea
- Picadeli saladsbar som brukar finnas i mataffärerna :meh:
- Smink
- Bubbelvatten
- Hundleksaker

Just nu har jag jättesvårt att hålla mig från att köpa halloweenkostymer till hundarna, försöker intala mig själv att det är onödigt att köpa något som endast kommer användas typ en gång samt att båda djuren kommer att ifrågasätta sin existens. :p Men det lutar åt att det inte blir något med det, så det är positivt!

Saker som jag vill spara till:
- Ny bil! Har en Saab 9-5 från -04 som drar helt galet med bensin, motorlampan lyser, sedan är den obekväm som satan vilket är jobbigt då vi åker en del längre turer. Samt så finns det inga fästen för hundburen så det känns som ett välmotiverat köp. :D
- Ett par riktigt bra vinterkängor samt ett par kängor till sommaren. Alla mina vanliga skor har blivit riktigt misshandlade och slitna av hundpromenader i väder och terräng :cry:
- Hus samt bygga hundgård, inte lika välmotiverat då jag precis köpt lägenhet och fortfarande studerar haha :angel:. (Såklart egen hundträningshall på tomten också osvosvosv :d) Men drömma kan man ju!

Oj vad långt det blev, haha!
 
För mig går det ganska bra. Jag har köpt en dressyrgjord för att den gamla var för kort vilket känns OK, men jag köpte en dyrare modell än vad jag hade planerat :cautious: Jag och pållen är dock väldigt nöjd med den och har använt den varje ridpass så det får ändå vara godkänt. Utöver det har jag köpt en kattlucka med chipläsare för att vi haft massa problem med en utomstående katt. Har lånat en drös böcker så kommer inte att bli lockad att köpa och har motstått flera villhöver köp tack vare den här tråden :up:
 
...och igår lyckades jag låta bli att köpa chokladkakor till rabatterat pris. Duktigt av gottegrisen, faktiskt.
men har sett annons på något annat jag vill, vill, vill ha.
Och absolut inte behöver och som absolut vore helkorkat. Så jag får hålla mig i kragen gång på gång.

Det jag bör köpa framöver är en ny golvlampa till vardagsrummet. Den jag har just nu är jättetrevlig - men lånad av en kompis eftersom jag blev tvungen att flytta min till sovrummet när sänglampan gick sönder och jag inte har fått mig till att åka och leta. Lampa är jättetråkigt att köpa så det är en sådan grej som jag inte har svårt att låta bli att köpa även när jag behöver en. Men jag kan ju inte leva på kompisen hela tiden... eventuellt ska jag dock få en lämplig sovrumslampa av mamma och pappa, som har stående som inte används (de är snabbare på att byta ut möbler än jag - och när de köper nytt och därmed ställer undan gammalt brukar jag också byta bort någon av mina gamla slitna möbler och stoppa in föräldrarnas). Bra man kan återanvända...

Och så var det de där vinterkängorna.
Tog fram dem igår när det var minus fem. Och påmindes om att jag verkligen behöver ett par nya. Skav på hälarna.
Det är dock sannolikt att de får hänga med ett tag till eftersom det är gruvligt tråkigt - och dyrt - att köpa vinterskor. I vår får jag väl helt enkelt slänga dem för att tvinga mig själv att köpa nya.

Så även om detta är en köpstoppstråd så har jag några saker som jag inte vill - men behöver - köpa...
 
...och igår lyckades jag låta bli att köpa chokladkakor till rabatterat pris. Duktigt av gottegrisen, faktiskt.
men har sett annons på något annat jag vill, vill, vill ha.
Och absolut inte behöver och som absolut vore helkorkat. Så jag får hålla mig i kragen gång på gång.

Det jag bör köpa framöver är en ny golvlampa till vardagsrummet. Den jag har just nu är jättetrevlig - men lånad av en kompis eftersom jag blev tvungen att flytta min till sovrummet när sänglampan gick sönder och jag inte har fått mig till att åka och leta. Lampa är jättetråkigt att köpa så det är en sådan grej som jag inte har svårt att låta bli att köpa även när jag behöver en. Men jag kan ju inte leva på kompisen hela tiden... eventuellt ska jag dock få en lämplig sovrumslampa av mamma och pappa, som har stående som inte används (de är snabbare på att byta ut möbler än jag - och när de köper nytt och därmed ställer undan gammalt brukar jag också byta bort någon av mina gamla slitna möbler och stoppa in föräldrarnas). Bra man kan återanvända...

Och så var det de där vinterkängorna.
Tog fram dem igår när det var minus fem. Och påmindes om att jag verkligen behöver ett par nya. Skav på hälarna.
Det är dock sannolikt att de får hänga med ett tag till eftersom det är gruvligt tråkigt - och dyrt - att köpa vinterskor. I vår får jag väl helt enkelt slänga dem för att tvinga mig själv att köpa nya.

Så även om detta är en köpstoppstråd så har jag några saker som jag inte vill - men behöver - köpa...
Ja vinterskor är verkligen ohyggligt tråkigt att köpa.

Ikea har 20% på alla golvlampor nu så jag tycker du ska slå till och få det ur världen ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 680
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 405
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 007
Senast: Dimmoln
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 331
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp