Kör Du blodspår?

vad är blodspår egentligen jag tycker det låter äckligt :eek:
 
Det är när man lägger ut spår med hjälp av blod och klöv, för att det ska efterlikna eftersök. Du använder bara lite blod, ca 3 dl till 600 meter så som friluftsmänniska ser du inte ens det, kanske märker din hund det.

På den andra frågan. Jag vet att det finns, men jag har inget tillstånd. Det är ju till för att man bl.a. inte ska sprida slaktavfall i naturen, vilket vi faktiskt gör.
Rent moraliskt är det ju då fel av konsumtanten att sälja blod till oss om hon vet att vi inte har tillstånd och kommer använda det till spår... men arligt talat, who cares???

Jag tränar min hund för ett gott ändamål och om det ska kosta ännu mer i form av tillstånd så ringer jag upp politikerna :mad:

//E
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 344
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 060
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 730
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 201
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp