Köra buss?

Och så vill de att man ska läsa deras sms-biljetter under körning. Gissa hur det skulle låta om jag tog fram min egen mobil under körning.
Eller visa bilder, en karta eller någon vägbeskrivning som man skall läsa.
Visst sitter vi i informationen och är lediga när bussen rullar, visst -visst?
 
Ja, jag förstår att de elaka och hotfulla är värre! (där kan vi snacka om idioter) Är det någon som inser vad de sagt när de sagt så där korkade saker?
 
De är just dom där klockrena kommentarerna eller meningarna som gör dagarna extra roligt. Jag kan skratta åt sånt en hel dag. De livar upp dagen lixom.
Den bästa jag hade var när två döva kom in med en tolk. Tolken hade ledsagarkort, men dom två andra ville inte betala- för dom var ju döv. "Blinda måste åxå betala, tyvärr"

Om folk gnäller att jag är sen:
"Man kan ju inte alltid vara i tid" svarar jag och drar på de största leendet någonsin. Många skrattar åt de men en kvinna tog åt sig som bara den å snäste tillbaka.

Fick godis av en pensionär för hon tyckte jag körde så fort å de är så kul när de går fort. Ja, jag brukar gasa på när jag kör motorväg.

Eller kraftigt snöfall å passagerarna måste få de bekräftat att jag inte har planerat att köra i diket.

Eller äldre karlar som inte tror att en sån ung tjej skulle klara av att köra en ledbuss. Nähä..
 
http://touch.metro.se/nyheter/maria...en-fick-amputera-tva-tar/EVHnhp!vdnShvPrXe06/

Det är sånt här som gör att man funderar på att göra något annat...
Det är sådant där som gör att jag inte alltid niger med bussen, även om vissa står och skriker "Sänk bussen, jag kan inte komma på/av".
Med massor av barn i bakdörren så kommer inte det att hända.
Utan de får vänta tills dörrarna är tomma.
Men då så brukar de redan ha kämpat sig på och givit mig en avhyvling för att jag inte är kompetent nog att sänka bussen.
 
Fast man kan ju inte låta bli att undra varför hon hade sin fot under bussen? Har folk ingen självbevarelsedrift? Eget ansvar?

Ja det är ju det som är grejen.

Oavsett vad som händer så är det förarens fel.

Och åtala för vållande... :banghead: Tänk om någon av tanterna ramlat när de klev ur bussen för att den INTE var sänkt?

Vi har typ inga Scanior längre, det är de enda som går att "lägga" på trottoaren.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 164
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 234
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 507
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
931
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp