Köra buss?

Du, jag vet mycket väl, men jag hade typ kunnat skita i å bromsa så hårt, ....
Nej det hade du kunnat få problem med efteråt.

Du minns en buss som körde tokigt så du var tvungen att reda upp situationen.
Jag minns inte längre alla lastbilar som kör galet.
De är så många och jag kompenserar för flera varje dag.

Sånt händer, ibland så gör man ett misstag i trafiken som någon annan måste reda upp.
Är du helt ofelbar för egen del?
 
Men absolut, de första månaderna var det ju trevligt.
Jag tycker att den roligaste delen är att få använda mina språkkunskaper och att lösa resenärens problem.
Och det går ju inte över.
Att få öva språk i en tvingande situation håller igång kunskapen på ett bra sätt.
 
Trevliga förare har de nog också, ...
Majoriteten av förarna i Nyköping är mycket trevliga.
Och jag har aldrig ens hört talas om en SJ biljett som skulle vara fel.
Varken där eller här.
Så det finns ingen mening med att titta.
Du skulle ha fått åka med även på "nästa" buss om du missat den första.

Hel resan är just hela resan, ända fram.
 
Vad skulle få er att vilja jobba som bussförare?

Jag skulle kunna tänka mig att köra buss om det var en häst jag körde istället, om det inte var en massa hållplatser jag var tvungen att hinna i tid till och om det inte var så mycket människor:D

Jag avskyr att köra bil så jag ser inte riktigt att det skulle bli roligare med en med större, svårsvängd apparat, jag och stress är inte perfekta ihop och jag har helst ett jobb med så lite kundkontakt som möjligt:p
 
Nej det hade du kunnat få problem med efteråt.

Du minns en buss som körde tokigt så du var tvungen att reda upp situationen.
Jag minns inte längre alla lastbilar som kör galet.
De är så många och jag kompenserar för flera varje dag.

Sånt händer, ibland så gör man ett misstag i trafiken som någon annan måste reda upp.
Är du helt ofelbar för egen del?
Suck, jag har inte sagt att jag är ofelbar. ALLA och jag menar ALLA gör fel i trafiken någongång, ingen är felfri. Varför daltar vi något som redan hänt som inte ens hände något utav?? :confused:
 
Som sagt ALLA gör fel någon gång. ;)

Inte jag!

:angel:

Om bara alla dessa grävlingar, rådjur, älgar, katter och rävar hade kunnat lära sig att kolla om det kommer en bil innan de springer över vägen så jag slipper tvärnita bilen och plocka upp tidningar som flugit ner på golvet :rage:

Älskar att ratta runt på vägarna, speciellt när det är någon annan som står för soppakostnaden :up:

Hade gärna kört buss om jag hade haft närmare till närmsta terminal, har ca 4 mil och har 50 meter till min tidningsbil *bekväm*
 
Inte jag!

:angel:

Om bara alla dessa grävlingar, rådjur, älgar, katter och rävar hade kunnat lära sig att kolla om det kommer en bil innan de springer över vägen så jag slipper tvärnita bilen och plocka upp tidningar som flugit ner på golvet :rage:

Älskar att ratta runt på vägarna, speciellt när det är någon annan som står för soppakostnaden :up:

Hade gärna kört buss om jag hade haft närmare till närmsta terminal, har ca 4 mil och har 50 meter till min tidningsbil *bekväm*
:laugh::rofl::rofl:

Åh, förlåt får väl rätta mig då, tänkte inte på det. ;)
 
"Om du bara visste hur jobbigt det är att gå upp såhär tidigt för att åka till jobbet!!"

Jo en liten aning har jag nog eftersom det är mitt jobb att köra dig dit ;)

Men på riktigt? Det där kan ha varit det roligaste jag läst på länge. Hur tänkte hen där? :rofl:
 
Men på riktigt? Det där kan ha varit det roligaste jag läst på länge. Hur tänkte hen där? :rofl:

Det är inte så ovanligt. Jag vet inte riktigt av folk tror att vi gör egentligen.

Det är många som vill prata under körning och det är inga problem oftast men många blir sura när man inte har ögonkontakt när man pratar...

Och så vill de att man ska läsa deras sms-biljetter under körning. Gissa hur det skulle låta om jag tog fram min egen mobil under körning.

"Ja just det, ni kör ju, det tänker man ju inte på."

Nä jag sitter bara längst fram som en prydnad :p
 
Jag avundas inte er busschaufförer. Men jag älskar 'mina' chaufförer. Eller i alla fall de som inte är stolpskott (men de är väldigt få).
 
"Om du bara visste hur jobbigt det är att gå upp såhär tidigt för att åka till jobbet!!"

Jo en liten aning har jag nog eftersom det är mitt jobb att köra dig dit ;)

Sommartid finns det en standardfråga hos oss. Man sitter i en buss som håller "sköna" 35 grader inne och nån kommer fram och frågar "Kan du sätta på AC'n?" Öhm, nä, jag älskar att svetten rinner och jag tycker dåsigheten är en skön känsla så jag låter bli det.
 
Sommartid finns det en standardfråga hos oss. Man sitter i en buss som håller "sköna" 35 grader inne och nån kommer fram och frågar "Kan du sätta på AC'n?" Öhm, nä, jag älskar att svetten rinner och jag tycker dåsigheten är en skön känsla så jag låter bli det.

En annan är -20 ute, man sitter i vinterjacka och har mössa och vantar.

"Kan du sätta på värmen eller?!"
 
Men på riktigt? Det där kan ha varit det roligaste jag läst på länge. Hur tänkte hen där? :rofl:
Ja på riktigt.
Jag har också hört den några gånger.
Och en massa annat av samma sort.

"Fy så halt det är i dag, jag måste ju hålla mig i bussen för att inte halka omkull.
Varför är du så sen?"

"Men det var ju själva fan att bussen skall vara sen just i dag när jag skall åka med den.
Jag ville inte ta bilen i det här snöovädret."
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 164
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 234
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Alltså jag sliter snart mitt hår... Har en småosäker och väldigt försynt retrievertjej som gärna bär på saker. Stort föremålsintresse...
Svar
12
· Visningar
1 507
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
931
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp