Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

köra in c-ponny

S

simora88

hästen är 11år och orädd för allt. tömkörd innan han blev sjuk. har ridit och hållt i "träd" medans jag red.. (hade avverkat utanför huset och skulle göra hinder uppe i skogen) och det har han inte brytt sig om. ska prova att fästa slanor i selen när han blir frisk.. men till den stora frågan.. vart kan man hitta/göra en släpa? görs det rockarder för c-ponnys? å hur mycket kan en sån kosta?
har hört att "vuxna" hästar är svårare att köra in än unge.. e d sant?

*tacksam för svar*

A

alisson

Rockardar görs i alla storlekar, kosar alltfrån 1000kr. I regel är det lite lättare att köra in yngre, men gör man det på ett vettigt sätt så brukar det gå bra även med äldre. :)

Tänkte bara säga att jag har kört in min c-ponny i år. Han är 17 år & det var inga problem. Han är en mycket känslig & ganska nervös ponny, men trygg när jag är med. Jag tränade honom ca 10 gånger bara & han har gått hur bra som helst. Är nu ute & kör honom lite då & då. Urtrevlig! Bara man tar det lugnt & lyssnar på hästen när man ska köra in går det hur bra som helst! (oftast! Kan ju hända olyckor ändå...)

Jag betalade 3000kr för en ny ganska enkel rockard i d-ponny storlek.

:banana:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6498 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Körning Jag har ett kallblodssto på 19 år som jag har ägt i drygt 15 år. Hos sin tidigare ägare kördes hon men var med om en olycka och såldes...
Svar
4
· Visningar
2 345
Körning Hejsan! Jag har en fullblod/halvblods valack på 5 år som jag har haft sedan i december. Vi tränar och tycker väl att hoppning är...
Svar
3
· Visningar
1 779
Körning Jag har en f.d tävlingsponny, hon är 15år men jag tävlar inte henne mer då jag inte ser "det roliga i tävlingar". Jag hade tänkt köra in...
Svar
4
· Visningar
1 349
B
Körning Hej! Äntligen, efter många års körning med min gamla långvagn och travsele (utan snabbknäppning) så har vi införskaffat ny rockard...
Svar
3
· Visningar
1 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundyrken
  • Uppdateringstråd nr 24

Hästrelaterat

Omröstningar