Köra par för en släde?

skogstomten

Trådstartare
Är det någon som vet hur man kan göra för att rigga om så att man kan använda en släde, tex en rissla till att köra par med?

Vore både kul och smidigt att kunna motionera två hästar på en gång :)
Plus lite mindre bök än tandemkörning. :eek:
 
Sv: Köra par för en släde?

Hej!

Är det inte bara att sätta dit en parstång då? Visst kanske det behöver ändras lite man annars.

Mvh Lisa
 
Sv: Köra par för en släde?

_L_ skrev:
Hej!

Är det inte bara att sätta dit en parstång då? Visst kanske det behöver ändras lite man annars.

Mvh Lisa

På "dyngsläden" kanske det kan funka med att bara sätta dit en parstång på något vis.
Däremot risslan blir det nog knöligare på, där sitter ju vanliga skacklarna i "krockar" på utsidan av släden, från svängeln som sitter under släden. Det blir ju helskevt :crazy:

Ingen som har gjort om någon släde så den fungerar bra för par?
 
Sv: Köra par för en släde?

Hej!

Jag har en korgsläde (och på flera andra slädar) där skaklarna (enbet) sitter fast i två ögglor och då kan man ju byta ut skaklarna mot en parstång som passar i dom ögglorna! Det fungerar väl?
Annars vet jag att det finns slädar med en öggla fram och två krokar längre bak på sidorna och sånna vet jag inte riktigt hur man ska bära sig åt för att få bra.

Mvh Lisa
 
Sv: Köra par för en släde?

_L_ skrev:
Hej!

Jag har en korgsläde (och på flera andra slädar) där skaklarna (enbet) sitter fast i två ögglor och då kan man ju byta ut skaklarna mot en parstång som passar i dom ögglorna! Det fungerar väl?

Mvh Lisa
Aha! undrar just om ena släden, den mindre har sådana öglor som du prata om ska pallra mig iväg och titta lite på dom senare.
 

Liknande trådar

Fordon När leasingen min bil går ut är planen att jag och sambon ska köpa en bil gemensamt. Nu har vi varsin men eftersom han har företagsbil...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
4 389
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 072
Senast: Snurrfian
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 133
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 476
Senast: Angel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp