Körkurser

majola

Trådstartare
Hej kuskar!

Jag är så jättesugen på körning, tycker att det verkar himla skoj. Tyvärr kan jag inte köra, och har knappt någon inkörd häst. (Jag har en fd travare som inte har blivit körd på 10-15 år, och som mest ska motioneras i mkt lugn skritt, och eventuellt lite trav.) Utöver detta har jag en icke inkörd treåring.

Hur fungerar det på körkurser? Måste man ha med sig en egen häst? Det verkar ju lite svårt att lära både sig själv och hästen samtidigt. Finns det kurser där man får öva på utbildade hästar?

/Majola
 
Det beror på olika instruktörer. Gå in på kuskringen och kolla där.
En annan variant är att du tar ut en instruktör till stallet. Samtidigt som du lär dig så kör ni in hästen typ. Det gjorde en polare till mig i stallet. Funkar kanon!!!

Men det är en smaksak. Men som sagt kolla på www.kuskringen.nu så kanske du hittar något!!!

Lycka till :cool:
 

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 151
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 607
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 122
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 253
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp