Bukefalos 28 år!

Kolaterallligament operation

Yupbeckah

Trådstartare
Hej!
Min samojed på 3år var lös på gården i söndags och fick syn på grannens hund och skulle då skutta ner för slänten. Han snubblade och ramlade ner för 1,5 meter hög mur, han skrek och vi körde in honom till veterinären akut. Han röntgades då det fanns risk för en fraktur. Han har varit på djursjukhuset sedan i söndags och igår kväll fick vi hämta hem honom under natten, för att sedan lämna tillbaka honom idag för operation.

Nu är det så att hans kollateralligament i vänster tass har blivit skadat. Dem vet inte hur omfattande skadorna är, och jag har noll koll på ligamentskador. Jag frågade veterinären hur stor chans det är att han blir bra och dem kunde inte svara på det då det beror på hur omfattande det är och hur mycket vi lyckas få ner honom i vikt. Hon tycker att han är överviktig och att vi bör sätta in bantningsfoder på honom under läkningen.

Nu till min fråga: Är det någon som har erfarenhet av kollateralligament skador? Jag hittar ingenting via google ens.. Har era hundar blivit bra efteråt? och hur fort läker det?. Det skärde så i mitt hjärta att se honom halta runt med en skena runt benet..
 
Ingen erfarenhet att dela med mig av men håller tummarna för att det går bra för din hund och att han snart blir helt återställd. :heart
 
Ingen erfarenhet att dela med mig av men håller tummarna för att det går bra för din hund och att han snart blir helt återställd. :heart

Tyvärr visade det sig att skadorna var mer omfattande än de hade trott.. så de sydde bara igen, vi väntar istället på en steloperation nästa vecka.. :(

Tack för omtanken! :heart
 
Men nej, vad trist! :( Hur ser prognosen ut vid en steloperation?

Ska in och prata med veterinären nu i skrivande stund, det verkar som att prognosen är goda för att dem ska få ett bra fortsatt liv, och ändå kunna springa och och gå fast med förändrat rörelsemönster..
Tyvärr :(
 
Ska in och prata med veterinären nu i skrivande stund, det verkar som att prognosen är goda för att dem ska få ett bra fortsatt liv, och ändå kunna springa och och gå fast med förändrat rörelsemönster..
Tyvärr :(
Hoppas det går bra för er. Berätta gärna hur det gick hos veterinären.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
23 458
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 006
Senast: Takire
·
Hundhälsa Min dobermann har artros i högen bakknä och artroskopi är gjord i oktober 2011 men man kunde inget göra då, varken menisk eller korsband...
Svar
7
· Visningar
2 392
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Viktor fick frukost vid 8.30 imorse. Han äter fort och har alltid gjort det. Nu har han flickvännen här och äter lite extra fort, så jag...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
23 740
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Ny valp med katt
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp