Kolla däcktryck, hur ofta?

Alla som har däcktrycksvarnare (som numer är lagstadgat på nyare bilar), sköter ni kalibreringen ordentligt - varje gång lufttrycket ändras eller däck-konstellationen ändras (hjulbyte, däckbyte, påfyllning av luft) ska det aktivt kalibreras om av er som förare.

Det var ett huvudsakligt argument varför detta system jag var med och uppfann och implementerade i början av 2000-talet aldrig skulle fungera i praktiken. Nu är det de facto standard, men det vore roligt att få veta Bukes dom!
Vet inte om jag har det på min bil, visste inte ens att min varnade för att en lampa inte fungerade fören jag hade haft bilen i över ett halvår :rofl:.

Annars så vill jag köra bil och ingen dator. Vill kunna göra så mycket som möjligt själv och vill ha så lite som kan gå sönder som möjligt.
 
Har en bil från -99 som inte har några form av funktioner om att varna och den tenderar tappa en del luft precis en tid efter däckbyte. Så jag skulle säga att jag slänger ett öga dagligen på mina däck och jag känner det oftast när jag kör också och då kör jag bort och fyller på och då är det oftast välbehövligt
 
Kollar bara när bilen larmar.
Jag brukar alltid behöva justera däcktrycket efter däckbyte. Gör det på firma och de kollar däcktrycket, men min bil ska ha betydligt högre däcktryck än vad som är vanligt så de fyller för lite varenda gång..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 397
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 625
Senast: Saigon
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 489
Senast: Paddington
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp