Kollega som struntar i arbetsuppgifter och belastar oss andra...

Jag hade några såna kollegor. Enklast var att göra en checklista, så att man under skiftet gång skrev under med namn då man gjort de uppgifterna. Det syns ju väldigt tydligt vem som inte gör det då, samtidigt som det stöder alla i att hålla koll på vad som ska göras.
 
@mamman Bra förslag :) Har ett dokument här med punkter som ska fyllas i, med mkt av det du tar upp här. Svårt dock att inte ta upp det som ej funkar, eftersom det ingår i dokumentet vad en anser om samarbete mellan kollegor som grupp? Och det går liksom inte att borste från att en person förstör väldigt mkt för andra, det är en fråga chefen antagligen kommer föra på tal då jag vet att andra tagit upp det på sina samtal. Chefen har även frågat mig uttryckligen kring detta då den fackliga representanten sagt vid ett morgonmöte att just denna person är taskig med två av oss varav jag är en.
Självklart kan du ta upp sådant som inte är bra - speciellt på direkt fråga/punkt på dagordningen. Att en kollega är elak mot dig ska varken du eller chefen tolerera och ska självklart föras till protokollet. Utmaningen är att så mycket som möjligt hålla det konstruktivt. Tänka framåt vad som kan göras för att förbättra situationen. Checklistor som @em-pirre föreslog är jättebra.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 677
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 143
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Skriver med nytt nick här… Jag har hamnat i en, för mig, jättejobbig situation på jobbet. Vi är bara 4 personer, varav en är tf chef...
Svar
19
· Visningar
2 492
Senast: Bortglömd
·
Skola & Jobb Något konstig rubrik kanske... I mina arbetsuppgifter ingår en viss del där jag ska vara behjälplig till utomstående när dom är hos...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp