kollektivstall

Sv: kollektivstall

Jag har stått i ett litet kollektivstall. Stallägaren hade 2st hästar, och så var vi 2-3st inackorderingar med 1-2st hästar var (stallet hade plats för 5st, inkl utebox. Inackorderingar flyttade/tillkom under min tid i stallet.) Alla inackorderade tog (enligt kontrakt) 3st pass/veckan; i stallet hängde en kalender där man skrev in sitt namn vid passen (jag försökte göra detta inför en-två veckor, för att kunna planera). Emellanåt (då stallägaren åkte bort, t.ex.) blev det fler pass. Stallets pass: utsläpp kl 8 (jag morgonfodrade ofta också, då fick de sitt hö ute och fick komma ut kl 7), insläpp kl 16 (sommartid nån gång under kvällen). Lunch gav i regel den som var i stallet vid den tiden (om ingen av inackorderingarna - stallägaren), räknades dock inte som ett "pass". Vid ut-/insläpp byttes, lades på eller togs av täcken.

Stallhyra: 2000:- (varav kallhyra 1000:-). I priset ingick 10kg hösilage, X kg havre (jag vet inte exakt, då min häst aldrig åt havre), de pass och fodringar som blev utöver de 3/veckan man tog själv. Plats för fodertunnor etc. Höpåsar fanns i stallet. Liten, uppvärmd sadelkammare. En garderob/skåp per häst. Kallvatten i stallet, vattenkokare fanns tillgänglig i sadelkammaren. Täckeshängare i stallet. Belyst ridbana med hinder på gården.

Liknande trådar

Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 732
Senast: corzette
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 514
Senast: Ceta
·
Anläggning Jag står idag i ett nybyggt stall fullutrustat med tillhörande bekvämligheter som varmvatten, flera spolspiltor osv. Anläggningen har... 2
Svar
25
· Visningar
5 138
Senast: Cilla
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 912
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka