Kombinerad tvättmaskin och torktumlare?

iNHALE

Trådstartare
Är det någon som har en kombinerad tvätt- och torktumlare, dvs tvättmaskin och torktumlare i ett? I dagsläget har vi bara tvättmaskin och tvätten självtorkar på tvättställning på ovanvåningen. Badrummet är väldigt litet och för att spara plats, och frigöra plats som tvättställningen tar upp, så har vi börjat fundera på att byta till en sån. Frågan är om de är bra? Blir det lika bra tvättat och torkat som det blir i maskiner avsedda för enbart det ena eller är detta någon slags halvdan kompromiss?
 
Är det någon som har en kombinerad tvätt- och torktumlare, dvs tvättmaskin och torktumlare i ett? I dagsläget har vi bara tvättmaskin och tvätten självtorkar på tvättställning på ovanvåningen. Badrummet är väldigt litet och för att spara plats, och frigöra plats som tvättställningen tar upp, så har vi börjat fundera på att byta till en sån. Frågan är om de är bra? Blir det lika bra tvättat och torkat som det blir i maskiner avsedda för enbart det ena eller är detta någon slags halvdan kompromiss?

Jag har inte haft någon själv men de jag känner som haft en har inte kunnat vänta på att slänga ut eländet... dvs de håller med om det @Magnum fick höra.
 
Är det någon som har en kombinerad tvätt- och torktumlare, dvs tvättmaskin och torktumlare i ett? I dagsläget har vi bara tvättmaskin och tvätten självtorkar på tvättställning på ovanvåningen. Badrummet är väldigt litet och för att spara plats, och frigöra plats som tvättställningen tar upp, så har vi börjat fundera på att byta till en sån. Frågan är om de är bra? Blir det lika bra tvättat och torkat som det blir i maskiner avsedda för enbart det ena eller är detta någon slags halvdan kompromiss?
Jag är väldigt nöjd med min. :) Inskaffad av samma anledning som ni har.
 
Jag har ocksa haft en kombi tvatt/tumlare i sommarstugan. Tvatten blev inte lika ren, men varst var att det tog evigheter att torka och blev aldrig riktigt torrt.
Haller med om; Aldrig mer!

Kop tvatt och tumlare som star pa varnandra.
 
Kan inte torktumlaren stå ovanpå tvättmaskinen?
Iom att badrummet är väldigt litet så vill vi gärna ha en hylla/skåp ovanför tvättmaskinen istället för en torktumlare, dessutom är jag inte helt hundra på om vår nuvarande tvättmaskin är stapelbar eller inte.
 
Det fanns en sådan kombinerad i vår minimala tvättstuga när vi flyttade in.
Tvätten blev inte ren, och det blev inte torrt i tumlaren. Maskinen var modell ny och en av de bättre på marknad en.
Vi sålde den och satte in tvätt och tork som pelare, även om det ger ett trängre intryck.
Om det inte är ett alternativ för er så hade jag behållt tvättmaskinen och fortsatt hänga tvätten!
 
Det fanns en sådan kombinerad i vår minimala tvättstuga när vi flyttade in.
Tvätten blev inte ren, och det blev inte torrt i tumlaren. Maskinen var modell ny och en av de bättre på marknad en.
Vi sålde den och satte in tvätt och tork som pelare, även om det ger ett trängre intryck.
Om det inte är ett alternativ för er så hade jag behållt tvättmaskinen och fortsatt hänga tvätten!
Ska försöka få fram vilken modell vår nuvarande är och se om den är stapelbar eller inte.
 
Jag är supernöjd med min!
Förstår inte varför inte tvätten skulle bli lika ren?
Det är en vanlig tvättmaskin med ett gäng olika program + ett par torkprogram eller manuell torktid.
Det går att köra enbart tvätt eller enbart tork.
Man får tänka på att den är mindre än en vanlig tumlare och därför inte ha den knökfull vid tork. Annars upplever jag den som lika effektiv som de separata maskiner jag hade när jag bodde i hus.
 
Jag är supernöjd med min!
Förstår inte varför inte tvätten skulle bli lika ren?
Det är en vanlig tvättmaskin med ett gäng olika program + ett par torkprogram eller manuell torktid.
Det går att köra enbart tvätt eller enbart tork.
Man får tänka på att den är mindre än en vanlig tumlare och därför inte ha den knökfull vid tork. Annars upplever jag den som lika effektiv som de separata maskiner jag hade när jag bodde i hus.
Vad är det för märke och modell du har? Vi är ju ett litet hushåll med två personer och kör mellan 1-3 maskiner tvätt i veckan, beroende på om det är sängklädes-byte eller inte.
 
Hade en i ena lägenheten jag bodde i. Tyckte den tvättade ok men man fick ta ut och torka i omgångar för att få det något sånär torrt.
 
Jag är nöjd med min, tycker den tvättar bra. Sedan är den såklart inte lika effektiv som en stor tvättstugetumlare när det gäller torkning. Men väldigt skönt att slippa passa tiden och dra ur den blötta tvätten mellan maskiner:up: Bara att lägga in smutstvätt och plocka ur torr tvätt.
 
Hur smutsig är tvätten som inte blir ren? Min tvätt behöver oftast bara fräschas på, typ att de är svettiga. Brukar oftast bara använda en matsked tvättpulver till en hel maskin. Funderar också på en kombination när den jag har går sönder.
 
Jag är supernöjd med min!
Förstår inte varför inte tvätten skulle bli lika ren?
Det är en vanlig tvättmaskin med ett gäng olika program + ett par torkprogram eller manuell torktid.
Det går att köra enbart tvätt eller enbart tork.
Man får tänka på att den är mindre än en vanlig tumlare och därför inte ha den knökfull vid tork. Annars upplever jag den som lika effektiv som de separata maskiner jag hade när jag bodde i hus.


Nu kom jag fran de stora Amerikanska maskinerna nar jag hade en kombi maskin, men jag upplevde att det bara fick plats ett par trosor, typ, om det skulle bli ordentligt rent ... och anda inte blev torrt. Min maskin kandes mindre innuti an de vanliga Svenska maskinerna.
En tvattmaskin ar ju aldrig helt torr innuti, det ar alltid lite fuktigt i filter/vattenslangar/whatever och jag gissade att det var en anledning att det inte blev helt torrt aven om jag bara hade ett plagg i maskinen.
Men det gick inte att kasta in en t-skjorta for att snabbtorka och ta pa sig varm och skon.
 
Vad är det för märke och modell du har? Vi är ju ett litet hushåll med två personer och kör mellan 1-3 maskiner tvätt i veckan, beroende på om det är sängklädes-byte eller inte.

20181029_153813.jpg


Såhär ser den ut. Jag flyttade in 2015 och den var inte ny då.
Tvättar en till två maskiner per vecka. Tumlar bara oömma kläder och sängkläder, resten hänger jag på tork.
Även mina skitiga ridkläder blir helt rena. Den tumlar torrt och fint.
 
Jag har en sån, en Cylinda. Undrar också varför den inte skulle tvätta rent? Nu tumlar jag inte mycket mer än lakan och underkläder, men lakanen blir inte helt torra utan behöver hänga och torka lite i kanterna. Det går att bädda med dom direkt om man inte är så känslig, de är ju inte fuktiga. Underkläderna blir till 99% torra.
Jag har varit med om riktiga tumlare som inte heller tumlar helt torrt, men visst skiljer det. För mig är det dock värt lite blöta hörn mot att behöva gå ut i tvättstugan (bor i hyresrätt) eller att behöva ha en maskin till.
Men tumlar man allt och stora mängder åt gången, så är nog separata bättre.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har nyligen upptäckt att sådant alls existerar, och det låter ju supersmart! I lägenheten här så är det faktiskt förberett för...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 157
Senast: Silver Girl
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 537
Senast: Ajda
·
Hemmet Efter dagens tvättfadäs med tvättmaskin som inte alltid vill göra färdigt tvättprogrammen (och jag som kramat ur kläderna jag ska ha...
Svar
17
· Visningar
2 114
Senast: Badger
·
Hemmet är det något att ha? Ni som har en sådan, vad har ni för märke/modell och är ni nöjda? Min tvättmaskin som fanns i lägenheten när jag...
2
Svar
28
· Visningar
3 306

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp