Kombinerad tvättmaskin/torktumlare

Vilket märke är din torktumlare? Jag kommer nog att köpa en ny..... Undrar vad som gör att påslakan etc blir till bollar där allt hamnar inuti påslakanet? Det händer HELA tiden i min. Jag plockar ur, skakar ut, startar, en kvart senare är allt en boll igen. Osv. När jag kör strumpor, t.ex. trettio par sportsockor, blir de inte torra hur länge jag än tumlar dem.

Knyt en knut på påslakanet med de ändar där öppningen är
 
Vilket märke är din torktumlare? Jag kommer nog att köpa en ny..... Undrar vad som gör att påslakan etc blir till bollar där allt hamnar inuti påslakanet? Det händer HELA tiden i min. Jag plockar ur, skakar ut, startar, en kvart senare är allt en boll igen. Osv. När jag kör strumpor, t.ex. trettio par sportsockor, blir de inte torra hur länge jag än tumlar dem.

Då är det något fel på tumlaren! Vi har en Miele, snordyr men smått fantastisk. Vi kostade på oss den efter att två tidigare torktumlare gått sönder just före förlossning ( whirlpool och Siemens) och vi hade massor av blöt tvätt.
 
Vilket märke är din torktumlare? Jag kommer nog att köpa en ny..... Undrar vad som gör att påslakan etc blir till bollar där allt hamnar inuti påslakanet? Det händer HELA tiden i min. Jag plockar ur, skakar ut, startar, en kvart senare är allt en boll igen. Osv. När jag kör strumpor, t.ex. trettio par sportsockor, blir de inte torra hur länge jag än tumlar dem.

Det är en Cylinda. Gissningsvis inte den dyraste med tanke på att det är min hyresvärd som köpt den. Jag hade precis samma problem med torktumlaren i förra lägenheten, det blev bollar som var stenhårt snurrade så det var svårt att dra isär skiten. Blev glatt överraskad när jag upptäckte att det aldrig händer i den nya.
 
Det är en Cylinda. Gissningsvis inte den dyraste med tanke på att det är min hyresvärd som köpt den. Jag hade precis samma problem med torktumlaren i förra lägenheten, det blev bollar som var stenhårt snurrade så det var svårt att dra isär skiten. Blev glatt överraskad när jag upptäckte att det aldrig händer i den nya.
Jag kollade och min är en Whirlpool..... Vi hade alla möjliga vitvaror av Whirlpool men det märket har tydligen tappat rejält i kvalitet så nästa gång blir det nåt annat.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Min är en Electrolux, ett helt gäng tork och tvättprogram. Någon gång har det hänt att stora handdukar inte blivit riktigt torra på det automatiska programmet, då har jag tagit ut det torra och kört de en stund till. Fick göra lika även när jag hade separat torktumlare.
 
Eftersom påslakankloten just nu är min torktumlarens värsta ovana, funderade jag kring hur det kommer sig att somliga inte alls har det problemet. KAN det vara så, att somliga torktumlare byter riktning med jämna mellanrum, på så sätt skulle ju eventuella påbörjade klot nystas upp igen? Vilka märken har ni som inte drabbas av lakansklot? (Dagen ilands-problem.....)
 

Liknande trådar

Hemmet Någon som har en nyare sådan? Vad är det då för något märke och modell? Låset till luckan på vår maskin har gått sönder och jag har...
2
Svar
23
· Visningar
4 019
Hemmet Jag har nyligen upptäckt att sådant alls existerar, och det låter ju supersmart! I lägenheten här så är det faktiskt förberett för...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 146
Senast: Silver Girl
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 896
Senast: Görel
·
Hemmet Är det någon som har en kombinerad tvätt- och torktumlare, dvs tvättmaskin och torktumlare i ett? I dagsläget har vi bara tvättmaskin...
2
Svar
38
· Visningar
4 366
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp