Kommentera utseende

Bildtråden eller för den delen bilder på folk som utövar nån typ av aktivitet osv här på buke måste ju vara en ren mardröm för många.

Lite "lustigt" är det att det är alltid de -oftast ett fåtal- som tar illa vid sig -oavsett ämne- som "ska" ha nån form av företräde för vad som är rätt eller fel i fråga om olika beteenden :confused:

Kan du inte säga vilka du syftar på? Istället för att passivt aggressivt hinta sådär?
 
Bildtråden eller för den delen bilder på folk som utövar nån typ av aktivitet osv här på buke måste ju vara en ren mardröm för många.

Lite "lustigt" är det att det är alltid de -oftast ett fåtal- som tar illa vid sig -oavsett ämne- som "ska" ha nån form av företräde för vad som är rätt eller fel i fråga om olika beteenden :confused:
Och du tror att de som lägger upp bilder där, är sådana som ogillar komplimanger?
 
Jag menar att för mig är det samma sak. I mitt liv/familj har prestation och att vara trevlig/tillmötesgående varit viktigare än att vara snygg. Jag känner mig alltså mer pressad av dessa delar. Kvinnor särskilt förväntas ju alltid vara trevliga och tillmötesgående och prestera bra (försöka och kämpa mer än män för samma jobb tex men även inom områden som hemmet eller egentligen inom allt måste man prestera bättre än männen för att det ska räknas som samma nivå). På det sättet tycker jag inte att utseende särskiljer sig när det gäller beröm/uppmuntran.
Jag tänker mer på en strukturell nivå och undviker de typer av komplimanger som blir väldigt normativa. Då tycker jag att just utseende sticker ut men som du är inne på så är det ju inte så svartvitt.
Om man är intresserad av samhällsstrukturer och normer så blir det inte så krångligt - då faller det sig nog ganska naturligt vad som känns bra och inte.

Jag väger inte in mig personligen så mkt för jag har egentligen inga alls problem med att hantera kommentarer. Jag blir inte påverkad mer än att jag kan irritera mig när det blir så uppenbart normativt. Min strävan efter förändring bottnar alltså inte i mina egna upplevelser utan från vad jag ser i omvärlden.
 
Nu har jag inte läst igenom hela tråden, men känner att jag kan ge lite input ändå.

Jag gillar att få komplimanger, inom vissa ramar. Ibland händer det att jag får kommentaren (både från främlingar och vänner) "Vad vacker du är!", och då blir jag alltid glad (om det inte är från nån skum typ, typ drägg på krogen mm.). Dock vet jag aldrig riktigt vad mer jag ska svara än "tack så mycket". Under barndomen och tonåren såg jag mig aldrig som varken vacker, söt eller snygg. Det är först nu i vuxen ålder som jag börjat uppskatta mitt utseende, och väljer någon att ge mig en komplimang blir jag glad. Det kan handla om kläder och utseende. Kommentarer om specifika attribut gällande min kropp vill jag aldrig ha av främlingar, helst inte av någon alls faktiskt. Antingen är hela jag vacker, eller inte.

Det händer titt som tätt att personer från äldre generationer ger mig komplimanger för mina hattar och klänningar som jag ofta bär :) Det är alltid kul. Det var också fint när en ung kille (typ yngre tonåren) sprang ifatt mig i mataffären för att säga att jag hade en fin hatt :D Kan också tilläggas att jag inte är sen med att ge andra komplimanger, oftast då till personer jag känner. Det har aldrig slagit mig att någon inte skulle vilja ha en uppriktig komplimang. Får kanske tänka om det efter att jag läst denna tråden :angel:
 
På tal om kommentarer... Jag har alltid fått höra hur kort jag är. Folk som liksom ska påpeka det.
För några veckor sen var jag på en nattklubb då någon random snubbe kommer fram till mig med sitt snubbgäng "hey, vad kort du är!" varpå jag svarar typ "...okej? Ja...?" Och han fortsätter med "jag tänder på korta". Jag svarade bara "idiot" och gick där ifrån.

Ja, jag är kort. Har haft komplex för det i hela mitt liv, speciellt som yngre. Nu bryr jag mig inte. Men det händer lite då och då att folk ändå ska tala om för mig att jag minsann är kort. Ungefär samma sak som när någon ska kommentera min kroppsstorlek. Liksom jaha? Jag vet redan om hur jag ser ut...
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 778
Senast: Buzzter
·
Kropp & Själ Jag hamnade i en tråd på flashback igår. Blev smått chockad när jag läste alla elaka kommentarer om främst tjejers utseende (den...
17 18 19
Svar
362
· Visningar
23 123
Senast: MiniLi
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 707
Senast: LovingLife
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 844
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp