Kommer inte fira midsommar i år

Kommer att vara hemma och packa inför en vecka på Öland. Åker på midsommardagen.
Minns inte ens när jag firade midsommar sist. Förmodligen 15-20 år sedan.
 
Någon mer än jag som skippar midsommarfirandet i år?

Jag blev för trött för att orka med att dra ihop något- så det blev inget. Varken jag eller sambon har särskilt stor vänkrets- och våra närmsta vänner/syskon ska antingen jobba, fira med familj eller gå på fest (som vi inte är bjudna till)

Alla mina kollegor (som har barn och är lite äldre än mig) pratar om deras midsommarplaner det är åka till stuga, åka ut med husvagn, firande med barn och familjer som har barn. När jag säger att jag och sambon är nog bara hemma i lägenheten med katterna och tittar på film typ är det som att man är ett ufo typ.

Jag har egentligen inte ont av att inte fira, tvärtom tycker jag det är ganska skönt.

Men jag är nyfiken på om någon annan är i vår sits och hur ni (och andra) känner för det?
Jag kommer inte fira. Jag har precis flyttat till ny ort och kommer jobba.
I min förra hemort hade jag blivit bjuden på både en och två fester att komma till i mån av tid men här känner jag knappt någon.
 
Midsommar är den högtiden jag tycker om att fira (och kräftskiva, fast är ju ingen högtid), andra slipper jag helst.
Kommer firas först vid sjön och då bla köra barn i skrinda efter traktorn, senare på kvällen blir det fest med några från mensa.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag älskar midsommar! Viktigt med jordgubbar och färsk potatis. Firar med min familj och en hund vi ska passa.
 
Midsommar är den enda högtiden jag tycker om - det är också den enda tiden på året jag faktiskt får hemlängtan. :) Men firar gör jag inte direkt, inte mer än att det är tradition med en riktigt låååång promenad med hundarna under vilken jag plockar blommor, binder små kransar och tar töntiga midsommarfoton på dem. Allt till lokalbefolkningens höga nöje! :D
Jag brukar också ha blommor i håret på jobbet och önska folk en glad midsommar så att jag verkligen framstår som en större kuf än jag redan gör, men mer än så blir det inte.
 
Då är vi två. Sen jag blev ensam är det ofta så. Fast midsommar är en fin helg. Bara tråkigt att sitta själv.
För mig personligen är det ingen skillnad på midsommar och en vanlig helg, enda är att den är en dag längre å det andra är att affärerna stänger tidigare. I år får jag dessutom extra lång helg, har min lediga dag på torsdag och vi jobbar ej på fredag, sen ledig måndagen veckan efter. :angel: Jag kommer klättra på väggarna, ogillar att va hemma så länge om det inte är semester. :p
 
Midsommar och Nyår, de två helgerna man förväntas ha roligt och är man singel och få vänner så är det inget vidare
numer är jag gift men känslan av att inte vara bjuden lever kvar i mig
Känner igen mig!
Jag har visserligen sambo,familj och ett fåtal vänner, men undviker helst alla typer av fester och tillställningar. Kan tänka mig att ha en enklare tillställning med 2-3 vänner max men få som vill ungås så på högtider= därav är vi ensamma. Samtliga fester inkluderar oftast alkohol vilket jag helst undviker
 
Någon mer än jag som skippar midsommarfirandet i år?

Jag blev för trött för att orka med att dra ihop något- så det blev inget. Varken jag eller sambon har särskilt stor vänkrets- och våra närmsta vänner/syskon ska antingen jobba, fira med familj eller gå på fest (som vi inte är bjudna till)

Alla mina kollegor (som har barn och är lite äldre än mig) pratar om deras midsommarplaner det är åka till stuga, åka ut med husvagn, firande med barn och familjer som har barn. När jag säger att jag och sambon är nog bara hemma i lägenheten med katterna och tittar på film typ är det som att man är ett ufo typ.

Jag har egentligen inte ont av att inte fira, tvärtom tycker jag det är ganska skönt.

Men jag är nyfiken på om någon annan är i vår sits och hur ni (och andra) känner för det?

Vi har som midsommartradion att alltid fira hos oss. De som vill får komma. Antingen till midsommarsillen eller till middagen, eller båda. Det passar både sambon, mig och hundarna att ha det lite avslappnat.
 
Bara för det skrev precis en kompis och frågade om jag vill följa med på traditionellt firande på dagen 😅
Det ville jag men bytte plats till mina gamla hoods istället för någon random hembygdsgård hon hittat 😁

Kan rida på kvällen istället, plocka blommor med Molnet och drömma och en prins 🙄
 
Jag brukar inte fira midsommar som "vanliga" folk gör. Jag undviker generellt att fira högtider. Midsommar är väl egentligen det jag firar mest :-)

Senaste åren har vi haft en/några kompisar över, men mest för att det varit kul att ses. I år är planen att träffa lite andra kompisar, kanske bo kvar hos dom över natten (dom har ett sommarhus på landet) och bara ha det allmänt bra.

Och såklart rida ut med bästa hästarna, vilket är det jag ser fram emot mest oavsett :-).

Någon mer än jag som skippar midsommarfirandet i år?

Jag blev för trött för att orka med att dra ihop något- så det blev inget. Varken jag eller sambon har särskilt stor vänkrets- och våra närmsta vänner/syskon ska antingen jobba, fira med familj eller gå på fest (som vi inte är bjudna till)

Alla mina kollegor (som har barn och är lite äldre än mig) pratar om deras midsommarplaner det är åka till stuga, åka ut med husvagn, firande med barn och familjer som har barn. När jag säger att jag och sambon är nog bara hemma i lägenheten med katterna och tittar på film typ är det som att man är ett ufo typ.

Jag har egentligen inte ont av att inte fira, tvärtom tycker jag det är ganska skönt.

Men jag är nyfiken på om någon annan är i vår sits och hur ni (och andra) känner för det?
 
Inget direkt firande. Vi är en liten grupp som ska träffas hos brorsan och käka lite. Men det är som vilken vanlig sammankomst som helst. Ingen stång, lekar eller häften snappsvisor.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 846
Senast: jemeni
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 175
Senast: lil-sis
·
Relationer Anonymt konto, om du listar ut vem jag är får du gärna hålla det för dig själv. Tack :) Jag och sambon har varit tillsammans i nästan...
2
Svar
29
· Visningar
4 673
Senast: Hermelin
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 132
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp