Kommer inte fira midsommar i år

Kommer vara barnledig. Mormor har velat ha barnet sen midsommar förra året så jag och sambon ska troligen åka ut och fiska under dagen sen hem och dricka alkoholhaltiga drycker och troligen grilla. Själva!
 
Det brukar bli något liknande svar om någon frågar, faktiskt. :) jag tycker det är underbart med en högtid som kristna kyrkan inte lyckats lägga labbarna på!
Fast lägg till lite blodoffer vid midnatt istället för de sju blommorna ;):D
Men ja, det är roligt att det är orört - det håller jag med om.
 
Någon mer än jag som skippar midsommarfirandet i år?

Jag blev för trött för att orka med att dra ihop något- så det blev inget. Varken jag eller sambon har särskilt stor vänkrets- och våra närmsta vänner/syskon ska antingen jobba, fira med familj eller gå på fest (som vi inte är bjudna till)

Alla mina kollegor (som har barn och är lite äldre än mig) pratar om deras midsommarplaner det är åka till stuga, åka ut med husvagn, firande med barn och familjer som har barn. När jag säger att jag och sambon är nog bara hemma i lägenheten med katterna och tittar på film typ är det som att man är ett ufo typ.

Jag har egentligen inte ont av att inte fira, tvärtom tycker jag det är ganska skönt.

Men jag är nyfiken på om någon annan är i vår sits och hur ni (och andra) känner för det?


Sen jag blev själv så är det tydligen så att mina kompisar? Inte vill bjuda då det inte blir jämna par, eller så är jag kanske intresserad av deras vänners män...hur tänkte dom?

De som ”vi” firat midsommar och andra storhelger med har tagit parti för min x-man.
Tycker jag väll inte man behöver välja sida när man går i sär, för vi är vuxna och borde kunna vistas i samma rum även om vi inte är tillsammans.

Hur som haver är det en ensam midsommar så som de flesta helger.
 
Midsommarafton har alltid varit en rätt lugn och mysig dag ända sen jag var liten. Alltid varit hemma hos mina föräldrar på kvällen och grillat och spelat kubb, that´s it. Men i år kände varken jag eller maken för att åka hemifrån så vi stannar hemma och leker lekar och spelar krocket och brännboll med ungarna istället :D Vi ska grilla också.

Midsommardagen däremot är en festdag (eller kväll) och det är den årliga dansen på orten. Så vi ska grilla ihop med några vänner och bekanta och sen åker vi traktor och balvagn till dansen och kommer hem på morgonkvisten igen :angel:

Midsommar är lite speciellt för oss eftersom vi både förlovade och gifte oss på midsommarafton med två års mellanrum. I år är faktiskt bröllopsdagen på självaste midsommarafton, men vi brukar inte fira den någon speciellt så det blir en mysig kväll med ungarna bara. På dagen ska vi snickra uteplats :p
 
Vi brukar inte fira midsommar, nu har dock svärmor bjudit över sig själv så vi grillar väl lite och äter god mat. Hade ändå tänkt bjuda över henne under semestern så det gjorde inte så mycket :p. Vi firade ju ingenting på julafton senast och det var så himla skönt, verkligen julefrid utan stress, klappar, folk och mat som ska lagas! Risk att man skippar julen i år också.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Relationer Det gäller min bror. Varning för rörigt iinlägg Vi i familjen misstänker att han börjat droga eller har något annat "fuffens" för sig...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 142
Senast: lil-sis
·
Relationer Anonymt konto, om du listar ut vem jag är får du gärna hålla det för dig själv. Tack :) Jag och sambon har varit tillsammans i nästan...
2
Svar
29
· Visningar
4 652
Senast: Hermelin
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 948
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp