Kommunikation mellan raser

Har inte märkt någon skillnad mot olika raser på mina hundar, men sen gör dom heller inte utfall mot andra hundar och vi går aldrig fram och "hälsar" på andra hundar.
 
Våra pumi ”gillar” generellt bara andra pumi. Och att jag sätter gilla i citationstecken för att de reagerar och uppmärksammar när det är andra pumi. Övriga hundar är rätt ointressanta. Jag upplever att andra hundar har svårt med pumi, om det är deras öronspel eller svansen som är rullad vet jag inte, men vår lilla har blivit attackerad tre gånger på klubben av större brukshundar 🙁
32379
 
Våra pumi ”gillar” generellt bara andra pumi. Och att jag sätter gilla i citationstecken för att de reagerar och uppmärksammar när det är andra pumi. Övriga hundar är rätt ointressanta. Jag upplever att andra hundar har svårt med pumi, om det är deras öronspel eller svansen som är rullad vet jag inte, men vår lilla har blivit attackerad tre gånger på klubben av större brukshundar 🙁Visa bifogad fil 32379
Mina två första salukis blev överlyckliga om de såg pumis, vi hade ju en vän som hade en pumi och de verkade tänka att om en pumi är rolig, då är alla det :p Herregud så jag fick skämmas någon gång på stan när de fick syn på en pumi och båda sprattlar runt som tokar och skriker av glädje :o (Pumin var måttligt imponerad)
 
Våra pumi ”gillar” generellt bara andra pumi. Och att jag sätter gilla i citationstecken för att de reagerar och uppmärksammar när det är andra pumi. Övriga hundar är rätt ointressanta. Jag upplever att andra hundar har svårt med pumi, om det är deras öronspel eller svansen som är rullad vet jag inte, men vår lilla har blivit attackerad tre gånger på klubben av större brukshundar 🙁Visa bifogad fil 32379

Sa har bada mina rottisar varit. Blivit jatte glada nar de ser en annan rottis och helt ignorerat andra hundar.

Nu vet jag ju inte med Pumi, men min forsta rottis blev attakerad en hel massa ganger av andra hundar. Hon var mycket sjalvsaker (och liknande svans som pumi :p). Trots att hon aldrig nagon sin gjorde utfall, eller pa nagot satt muckade gral, tvart om, hon vande sig bort, tittade at ett annat hall och gjorde allt for att visa sig fredlig. Jag borjade misstanka att det helt enkelt var sjalvsakerheten som gjorde att andra kande att de maste havda sig.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 694
Övr. Hund Kom och tänka på detta nu när jag på kvällen hjälpte pappa att scanna in gamla dia-bilder. Jag känner normalt sett obehag inför riktigt...
Svar
15
· Visningar
3 052
Senast: iNHALE
·
Skola & Jobb Nu är det skriva av sig dags igen... Jag vet inte riktigt hur jag skall lösa en situation på jobbet som jag upplever osund. Eller om jag...
2
Svar
39
· Visningar
6 615
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 099
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp