Konferens utomlands

Fast vad händer ifall man är med i en olycka eller blir sjuk? Man måste ju ändå ha en plan att någon kan ta hand om allting när man själv inte kan.

Jag hamnade på sjukhus med stopp i gallan och låg inne i 5 dygn. Vad gör man då om man inte har någon typ av hjälp? Låter djuren klara sig själva? De flesta djur överlever väl 5 dygn utan man och vatten, men ändå....det är ju inte någonting man eftersträvar precis. :crazy:
Jo men i det du citerar står orden överflöd och vara rädd om. Dvs visst vi har inte jättesvårt att hitta barnvakt, men det betyder ju inte att vi gillar att använda barnvakterna väldigt ofta utan är det fest tre helger i rad och ett jobbevent kanske man inte kan ta alla utan måste hoppa någon. Sedan har man ju ofta barn eller djur för att man gillar att hänga med dem. Sedan finns folk som har mycket svårare att få vakt av djur och barn och då måste de vara ännu försiktigare, dvs om de är på sjukhus kan gamla mamma med fibromyalgi ordna det, men annars vill man inte gärna besvära.

Att tex lämna mitt barn 5 dagar någonstans är ju en ganska stor tjänst som någon får göra mig. Men alla har ju inte ett barn, hund, häst. Vissa kan ju ha tex två barn och en hund eller en häst och en hund och en katt, eller två barn och ett marsvin. Då ska man ha en ganska pigg mamma för att ohejdat lämna hela kalabaliken till henne 5 dagar.

Jag menar min man frågar ordentligt om det funkar och är ok när han ska på jobbresa 4 dagar, mer när barnet var tre än nu om man säger så.
 
Fast vad händer ifall man är med i en olycka eller blir sjuk? Man måste ju ändå ha en plan att någon kan ta hand om allting när man själv inte kan.

Jag hamnade på sjukhus med stopp i gallan och låg inne i 5 dygn. Vad gör man då om man inte har någon typ av hjälp? Låter djuren klara sig själva? De flesta djur överlever väl 5 dygn utan man och vatten, men ändå....det är ju inte någonting man eftersträvar precis. :crazy:

Jag har i ga problem att ordna häst, hund och kattvakt om det kniper.
Men det kostar pengar och inget jag har lust att betala för när det gäller en resa jag inte vill åka på.
Blir jag sjuk har jag inget val och då skulle säkert mina vänner hjälpa mig gratis.
 
Jag har i ga problem att ordna häst, hund och kattvakt om det kniper.
Men det kostar pengar och inget jag har lust att betala för när det gäller en resa jag inte vill åka på.
Blir jag sjuk har jag inget val och då skulle säkert mina vänner hjälpa mig gratis.

Och har man ett jobb där det ingår resor har man oftast inget val, men det har inte alla.
 
Och har man ett jobb där det ingår resor har man oftast inget val, men det har inte alla.

Ja men precis så. Jag har ganska stor verksamhet hemma (och barn även om de är stora nu), och ja det kostar såklart pengar. Man får traktamente när man ligger borta (ganska höga om man är utomlands) men det täcker definitivt inte upp för kostnader som uppstår hemma (det är de ju inte tänkta för heller).

Men jag har haft det såhär i sisådär 15 år och tycker inte det är något konstigt alls, det var nog inte förrän jag följt den här tråden som jag insett att det faktiskt finns folk som kan säga nej :D.
 
När jag var yngre tyckte jag att det var roligt att åka på konferenser. Med det jobbet jag hade då åkte vi t ex till Istanbul i 4 dagar (alla hade enkelrum). Jag hade djur redan då men hade också föräldrar i livet som kunde passa både häst och hund.

Numera är jag inte alls lika glad i konferenser. Är inte så värst intresserad av att umgås med mina kollegor privat och dessutom sover jag illa borta, har problem med offentliga toaletter så får ont i magen etc.
Åker med om jag måste men slipper helst. Skulle aldrig komma på tanken att dela rum men det förväntas inte heller hos nuvarande arbetsgivare.

Hos min förra arbetsgivare var det dock standard att man delade rum. Jag ville inte vara besvärlig trots att jag verkligen inte ville det men när vi varit på tre konferenser och jag fått dela rum med olika varje gång så sa jag till slut ifrån och sa att jag inte kommer att åka med fler gånger om jag inte får eget rum. Hann dock sluta där innan det blev skarpt läge.
 
Men vad har man för hästhållning ifall en normalkunnig hästperson inte kan ta över jobbet några dagar om det är väl förberett?

Jag är dock enormt tacksam för att våra grannar är världens bästa. Både de och vi åker gärna på semester och är borta en del och det är inget konstigt eller betungande alls att ta hand om deras gård när de är borta trots att deras hästar står på stall. Allt är väl förberett såsom höbalar inkörda, etc. Vi har det ännu enklare då våra hästar går på lösdrift, så där behöver man bara fylla på vatten och möjligtvis passa på den andra grannen när han kommer och lyfter in en höbal i foderhäcken en gång i veckan, förutom att kolla över hästarna förstås.
Min hjälp är inte hästpersoner öht och dom klarar att fodra hö och vattna, värre med att märka om någon av hästens börjar bli dålig.
 
Jag har också panikhjälp att ringa in om jag skulle bli skadad eller sjuk, men det innebär att de måste flyga hit från Sverige. Det har jag ingen lust att be om eller betala för för en arbetsresa.

Givetvis har jag inte valt ett arbete med resor heller och de få turer som råkar komma upp (oftast åker hela gänget iväg en heldag för prisutdelningar och uppdateringar om företaget till exempel.) har aldrig varit några problem att tacka nej till.
 
Ni som delar rum på jobbresor, händer det att ni får dela säng också eller är det alltid enkelsängar?
Det beror på. Jag upplever att det är olika.
Dessutom är det inte ovanligt att det är dubbelsäng med ett enda täcke. Man brukr dock kunna få ett täcke till omm man frågar.

Avkomman delade rum med sin farbror på en konferensresa i Tyskland (de åkte alltså i tjänsten båda två) . De fick ett "designerrum". 120-säng och ett badrum med glasväggar. Så hen sov skavfötters med sin överviktiga stora farbror och bad honom koncentrera sig på sin dator medan hon gick på toa och duschade. :rofl:
 
Det beror på. Jag upplever att det är olika.
Dessutom är det inte ovanligt att det är dubbelsäng med ett enda täcke. Man brukr dock kunna få ett täcke till omm man frågar.

Avkomman delade rum med sin farbror på en konferensresa i Tyskland (de åkte alltså i tjänsten båda två) . De fick ett "designerrum". 120-säng och ett badrum med glasväggar. Så hen sov skavfötters med sin överviktiga stora farbror och bad honom koncentrera sig på sin dator medan hon gick på toa och duschade. :rofl:
Herregud, vilken mardröm :eek:
 
Fast vad händer ifall man är med i en olycka eller blir sjuk? Man måste ju ändå ha en plan att någon kan ta hand om allting när man själv inte kan.

Jag hamnade på sjukhus med stopp i gallan och låg inne i 5 dygn. Vad gör man då om man inte har någon typ av hjälp? Låter djuren klara sig själva? De flesta djur överlever väl 5 dygn utan man och vatten, men ändå....det är ju inte någonting man eftersträvar precis. :crazy:

Det kanske finns en viss gradskillnad mellan att ogärna vilja belasta det skyddsnät man har ”i onödan”, och att låta hästarna svälta i fem dygn?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Hej! Om ni har blivit besviken på genomfört medarbetarsamtal och lönesamtal, hur har ni fått tillväga då? Om ni är chefer, hur agerar ni...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
18 007
Senast: Breaktown
·
Övr. Hund Nu är jag arg och förbannad över slarvputtar och sådana som inte har en aning om saker. Jag säger inte att jag är perfekt men vissa...
8 9 10
Svar
194
· Visningar
20 298
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp