Du citerade två av mina inlägg och skillnaderna stod där, det blir svårt att förstå på vilket sätt du inte förstår.Och hur läser du?
Jag ställde en fråga, om du reagerar på sånt även i andra sammanhang. En rent genuin fråga. Jag har inte sagt ATT du gör det. Jag har frågat om du gör det. En himla skillnad.
Du preciserade inte att du tar illa upp endast när du har klänning på dig. Men nu verkar det som att det är så det ligger till? Har jag tolkat dig rätt då?
Skulle någon säga samma sak när du har skjorta så skulle du inte ta illa upp? Jag försöker bara genuint förstå här, lägg undan stridsyxan.
Jag tycker inte man kommenterar någon hela person som i "vad fin DU är" när man menar "fin klänning", "fin tröja" osv, speciellt inte när det är det enda som skiljer ifrån annars man ses- ett klädesplagg. Jag är fortfarande ren, har fortfarande håret på samma vis, luktar inte illa osv, då förtjänar jag inte att höra "Vad fin DU är" bara för att jag har klänning eftersom jag tycker jag är lika fin dagen före när jag hade jeans och skjorta. Jag är inte finare för att jag har klänning och ser ut som en kvinna än när jag har en skjorta och ser ut som en man (enligt vissa), om det är JAG som är fin så är jag väl fin i allt. Om det är klädesplagget som gör det så tycker jag att man nämner det. Som fin klänning, fin skjorta, fina skor.