Min erfarenhet är att vissa personer kan ta illa upp av precis vad som helst och verkligen letar efter sätt att vrida det på. Även om det inte handlar om dem så kan de i vridandet få det att handla om dem. Men jag brukar försöka hålla mig ifrån personer som är på det sättet. Det tar helt enkelt för mycket energi att vakta sin tunga konstant.Ok då missförstod jag.
Då antar jag att de får göra som vi som inte gillar att få hela utseendet bedömt, tacka och ta emot, le och diskutera i en diskussiontråd om hur trist det är att bara få kommentarer för kläderna och aldrig ens yttre med just kläderna.
Jag vet ingen annan lösning.
Tar folk verkligen illa upp? Att jag tycker att det är oartigt på ena viset än andra viset betyder ju inte att jag tar illa upp, det känns så stort? Så tar man illa upp så där?
Jag som är både ful och inte klär mig enligt folks regelbok är ju medveten om varför jag får kommentarer så sällan, det vore väl bättre att inte vara ful tycker jag, men det går inte att göra något åt, så vet inte om jag tar illa upp om folk inte kommenterar?
Framförallt som jag inte har någon inre röst. Det som kommer ut ifrån min mun är lika mycket överraskning för mig som för alla andra runtomkring. Jag tänker i stora koncept istället, och ibland blir orden inte rätt. Så jag omger mig gärna av personer som inte tar så allvarligt på saker, och som låter mig backa bandet "Det där blev fel, jag menade....". Men, på en arbetsplats så är det lite knepigare. Jag är fullt medveten om att det är jag som är problemet där.
Ful vet jag faktiskt ingen som är. Vi är många som inte är konventionellt vackra, däri är jag och många jag känner inräknade. Men jag vet ingen som är ful.