Konserter och festivaler 2023

Jag känner mig också ganska mainstream när jag läser alla andras planer, inte många jag kände igen 😅. Depeche Mode hade varit kul att se men jag är inte såpass inne i deras musik att jag skulle köpa biljett till det själv, Coldplay lite samma. Är egentligen inte så flitig konsertbesökare, har så mycket med hästarna så alla pengar och lediga dagar går mest till träningar och tävlingar... Det enda jag varit på tidigare är The Ark (x7), Bastille och Håkan Hellström (tillsammans med The Ark, hade inte åkt på bara Håkan själv).
 
Jag känner mig också ganska mainstream när jag läser alla andras planer, inte många jag kände igen 😅. Depeche Mode hade varit kul att se men jag är inte såpass inne i deras musik att jag skulle köpa biljett till det själv, Coldplay lite samma. Är egentligen inte så flitig konsertbesökare, har så mycket med hästarna så alla pengar och lediga dagar går mest till träningar och tävlingar... Det enda jag varit på tidigare är The Ark (x7), Bastille och Håkan Hellström (tillsammans med The Ark, hade inte åkt på bara Håkan själv).
Du är inte ensam. Mina enda konserter jag själv köpt biljetter till tidigare är Roxette 2015 och Per Gessle 2005 😅 Sedan har jag sett några av de som har spelat på killebomfestivalen här hemma, bland annat the Ark (och Gyllene tider*2 🤣). Bor en mil från Sweden rock men har aldrig haft biljetter in
 
Depeche i maj 😍

Kanske Röyksopp om man lyckas hitta biljetter. Vill egentligen VERKLIGEN till London i mars och se Darren Hayes som kör både sina låtar OCH Savage Garden-hits, men får se om man kommer iväg.

Eric Gadd på Nalen i februari och så byggs det nog på 🤩
 
Depeche i maj 😍

Kanske Röyksopp om man lyckas hitta biljetter. Vill egentligen VERKLIGEN till London i mars och se Darren Hayes som kör både sina låtar OCH Savage Garden-hits, men får se om man kommer iväg.

Eric Gadd på Nalen i februari och så byggs det nog på 🤩

Röyksopp skulle också spela på festivalen jag har biljetter till, så jag får väl försöka se dem också! Får göra en spellista vartefter artister släpps så jag vet vilka jag ska gå på och kan sjunga med i låtarna :banana:. Röyksopp vet jag bara typ den låten de har ihop med Robyn :o.

Edit: Jag vet uppenbarligen inte ens vad de heter, varför har jag alltid trott att det varit RöyksTopp? 😅
 
@Gabby_Ossi Florence är magiska live. Har sett dem i Nashville (förband till U2 då) och i Globen.

Jag har det lite tunt på konsertfronten än så länge. Ska se First Aid Kit nu i mars och sen hade jag tänkt se Taylor Swift i Seattle i sommar men det blev ju total biljettkaos så de släppte inga biljetter till allmänheten.
 
Blir premiär för mig i år på Sweden rock!
Inte vart på festival sedan Hultsfredsfestivalen, då svor jag innerligt att aldrig gå på festival igen 😅 men men..
kanske blir Metallica också på Ullevi.
 
Hoppas på Italove (svenska italogrupp) kör nån spelning, annars är nog lugnt för mig. Depeche mode hade vart häftigt.
 
Hittade biljetter till Röyksopp med två timmar to spare 😂

Ska nog hålla den där festivalen vid Malmö i tankarna, kan bli kul!
Gadd imorgon tydligen också hysteriskt slutsålt, och kanske inte med like stor andel publik som använder TicketSwap 😅
Men hoppas kan man ju!
 
Hade inte varit på större spelning/konsert på säkert 15 år, men förra veckan var jag och såg Sabaton i Västerås och det har givit mersmak!
Förutom sedvanliga mindre pub-spelningar med Tjaut och Stormfrun på olika sätllen i Stockholm under våren, så tänkte jag försöka se Forndom på UKK.
 
Jag grämer mig lite över att Metallica spelar i Göteborg i sommar när jag är antingen sjukt höggravid eller alldeles nyförlöst. Känns inte som att det är läge att dra på konsert då. Får se om jag/vi orkar åkta till svärföräldrarna och iaf njuta av konserten p deras balkong.
 
Jag har två konserter inbokat hittills, Michael Bublé och Bruce Springsteen 😂 Alldeles fantastiskt mainstream men det gör mig inget!
 
Ingen som ska på Lollapalooza Stockholm? Det verkar vara ganska mycket min musiksmak där, tror jag räknade till 20-21 akter som jag gärna hade sett! Men man kan kanske hoppas att någon dyker upp i Malmö också 😅
 
Här blir det Sweden Rock med dottern. Jag köpte 4-dagars jag med och har lite lagom sådär ont i magen. Orkar jag 4 dagar? 😆 Samtidigt kommer jag ångra att jag missar vissa band om jag inte tar den. De är ju så fräcka att de sprider ut banden på så många dagar så gamla tanter (nåja, +30 i alla fall) som jag väl lär få hjärtinfarkter, ryggsmärta och gråa hår på vägen.
 
Jag grämer mig lite över att Metallica spelar i Göteborg i sommar när jag är antingen sjukt höggravid eller alldeles nyförlöst. Känns inte som att det är läge att dra på konsert då. Får se om jag/vi orkar åkta till svärföräldrarna och iaf njuta av konserten p deras balkong.
Off topic men: Grattis bumpo! 😍😍😍 Vad glad jag blev att läsa det, du gjorde definitivt min kväll!
 
Jag lyckades inte få tag i Springsteen så jag surar och säger att 2023 är ett förlorat år
Det var svärfar som hängde på låset åt oss så kan inte ta åt mig nån ära där! Dock tror jag båda sambons systrar har lämnat återbud så om du vill kan jag kolla om nån biljett är ledig? Med reservation för att de kan ha paxats av svärfars vänner redan såklart.
 
Köpte precis biljetter till Hojrock i Västervik i juni. Ska dessutom hinna med ett par Emil Assergård-spelningar under våren och sommaren tänker jag. Vart får jag se, men det ska definitivt bli av. Det blir säkert några fler bara folk får lite vårkänslor.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp