Konstant lock i öronen

Anyo

Trådstartare
Är förkyld och har lock i öronen i stort sett hela tiden. Har googlat mig till att man kan blåsa ut medans man håller för näsan och har även testat lite lätt men det behövs lite mer för att det ska släppa helt. Men det gör så f*rbannat ont ? är det farligt att blåsa på hårt ?
 
Nej det är inte farligt utan tvärtom bra att blåsa flera gånger om dagen vid lock. Det som gör ont är att trumhinnorna blivit indragna av förkylningen och de behöver blåsas ut igen för att minska risken för öroninflammation.
 
Nej det är inte farligt utan tvärtom bra att blåsa flera gånger om dagen vid lock. Det som gör ont är att trumhinnorna blivit indragna av förkylningen och de behöver blåsas ut igen för att minska risken för öroninflammation.

Huhu jag får väl bita i de sura äpplet :P Det är ju bara när det släpper till som det gör ont men men jag får sluta gnälla och börja blåsa . Tusen tack för svar :)
 
Oftast gör det mest ont de första gångerna man blåser. Fortsätter man att blåsa ganska ofta under några dagar så brukar det inte göra lika ont varje gång utan det blir lättare och lättare. Om det fortsätter att göra lika ont så tycker jag att du ska söka läkare så de får kolla så att du inte redan har öroninflammation.

Krya på dig!
 
Oftast gör det mest ont de första gångerna man blåser. Fortsätter man att blåsa ganska ofta under några dagar så brukar det inte göra lika ont varje gång utan det blir lättare och lättare. Om det fortsätter att göra lika ont så tycker jag att du ska söka läkare så de får kolla så att du inte redan har öroninflammation.

Krya på dig!

Provade igår men kom aldrig något plopp hur mkt jag än blåste. Fick dock rekomendation av läkare idag att prova nasonex under helgen så får vi se om det hjälper :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 536
Senast: sjoberga
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 711
Senast: Åsa A
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 946
Senast: Hazel
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 136
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp