Konsten att diskutera politik.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han blir knappast BANNAD på grund av sina åsikter utan hur han diskuterar.

Jo det finns användare som blivit bannade för sina åsikter eller har jag fel?

Vad gäller @lbb så känns det som, även om jag såklart kan ha fel, att han många ggr blivit bannad för att andra ogillar diskussionstekniken och blir upprörda/ uppgivna och så blir det mkt klagomål, vilket det har varit helt öppet från flera användare.
Jag tycker det är konstigt att det inte är otrevligt beteende.

Jag förstår ärligt talat inte varför ni har problem med diskussionssättet?, ska alla göra lika? är det bara en som ska ändra sig? piggar inte lite mångfald i uttryckssätt upp?
 
Som sagt starta din egen tråd om du vill diskutera det.

Nu är detta en dagbokstråd, hallelulja. Vilket jag uppfattat som dens ägare mer bestämmer själv vad som ska och får skrivas. Och jag kanske får skriva om det.:sneaky:Eller inte.O_o Och trådägaren kanske kan tjata på om han vill utan att bli bannad.:D Och jag också.:bump:

Vilket betyder att du som inte är ägare till denna dagbokstråd antagligen inte kan styra om jag ältar detta med ridning i skog.( som du drog upp)
Det är självklart inte förbjudet att rida i skog under förutsättning att man inte skadar marken, mao det får vara väldigt bra underlag om det ska hålla. Ett turridningscentrum fick läggas ner g nära här. Anledning: markägarna förbjöd ridning i deras skog och turridningsföretaget hade ingen egen mark och ingen vill såklart betala för att rida på grusvägar med biltrafik.
 
Jag förstår ärligt talat inte varför ni har problem med diskussionssättet?, ska alla göra lika? är det bara en som ska ändra sig? piggar inte lite mångfald i uttryckssätt upp?
Har du någonsin försökt diskutera med Lbb och haft olika åsikter.

Om inte så kan jag upplysa dig om att när du efter en diskussion på 10-20 inlägg var så har du blivit förolämpad några gånger främst utifrån saker du inte skrivit och utifrån din intellektuella kapacitet. Du har blivit tilldelad några åsikter som sågats. Inget av dina inlägg har besvarats även om de citerat. Och du sitter och funderar på om lbb ens läst dina inlägg.
 
Jag förstår ärligt talat inte varför ni har problem med diskussionssättet?, ska alla göra lika? är det bara en som ska ändra sig? piggar inte lite mångfald i uttryckssätt upp?
Tycker du att uttryck som "horor" är uppiggande? Om så är fallet kan jag förstå din hållning, dock tror jag att man får acceptera att inte alla tycker likadant när det kommer till den typen av illa dolt kvinnohat.
 
Har du någonsin försökt diskutera med Lbb och haft olika åsikter.

Ja det är klart jag har , varg är ett bra ex där vi inte är överens.
Skogsproduktion samma, jakt också.

För att inte tala om att köra kunder till prostitution, det finns säkert mer.

Annars, så är det faktiskt inte alltid fel på åsikterna utan åsikterna skrivs lite provocerande. Jag är förundrad över att så många som anser sig så smarta här inne inte ser igenom det.

Så nej jag är inte överens, men går inte i samma spinn som ni andra över diskussionstekniken. Vad förväntar ni er? att omvända åsikter? om åsikter inte går att omvända så är det väl knappast konstigt att den som håller fast vid dem uppfattas som tjatig och oresonabel? eller ska ni få svara? och han inte få svara er?

Jag ser det som så att han törs vara kvar, andra som fått siså 20-30 kanske 40 användare på sig skulle dra sig ur.
Jag jämför också mkt med både skolvärlden och arbetslivet, är det såhär det fungerar i verkliga livet? en som inte passar in som får en grupp mot sig där alla irriterar sig mot samma person?...ja inte konstigt att det finns mobbing i skolan men det är väl aldrig fel på den som mobbas, eller?
 
Tycker du att uttryck som "horor" är uppiggande? Om så är fallet kan jag förstå din hållning, dock tror jag att man får acceptera att inte alla tycker likadant när det kommer till den typen av illa dolt kvinnohat.

Jag skrev precis samtidigt att jag inte alls är överens med allt han skriver. Vilket jag också starkt uttryckte i den tråden.
Och " om så är fallet kan jag förstå din hållning" , ja du kanske skulle vänta med att skriva så efter att ha fått svar.
 
Ja det är klart jag har , varg är ett bra ex där vi inte är överens.
Skogsproduktion samma, jakt också.

För att inte tala om att köra kunder till prostitution, det finns säkert mer.

Annars, så är det faktiskt inte alltid fel på åsikterna utan åsikterna skrivs lite provocerande. Jag är förundrad över att så många som anser sig så smarta här inne inte ser igenom det.

Så nej jag är inte överens, men går inte i samma spinn som ni andra över diskussionstekniken. Vad förväntar ni er? att omvända åsikter? om åsikter inte går att omvända så är det väl knappast konstigt att den som håller fast vid dem uppfattas som tjatig och oresonabel? eller ska ni få svara? och han inte få svara er?

Jag ser det som så att han törs vara kvar, andra som fått siså 20-30 kanske 40 användare på sig skulle dra sig ur.
Jag jämför också mkt med både skolvärlden och arbetslivet, är det såhär det fungerar i verkliga livet? en som inte passar in som får en grupp mot sig där alla irriterar sig mot samma person?...ja inte konstigt att det finns mobbing i skolan men det är väl aldrig fel på den som mobbas, eller?
Men det är en himla tur att du inser att åsikterna skrivs provocerande. Synd bara att du inte inser att "alla" andra fattat det och många är ointresserade av att diskutera med Lbb pga hans diskussionsstil, det som beskrivits i tråden är just det. Det är just den på många plan provocerande diskussionsstilen som folk kommenterat genom att tala om vad de ogillar i den.
 
Jag skrev precis samtidigt att jag inte alls är överens med allt han skriver. Vilket jag också starkt uttryckte i den tråden.
Och " om så är fallet kan jag förstå din hållning" , ja du kanske skulle vänta med att skriva så efter att ha fått svar.
Nu när så inte är fallet förstår jag däremot inte din hållning, dvs din förvåning över att människor reagerar på ts diskussionssätt, det borde stå ganska klart efter bl a användandet av sådana ord att det finns fler problematiska uttryckssätt att hämta där det där kom från.
 
Tycker du att uttryck som "horor" är uppiggande? Om så är fallet kan jag förstå din hållning, dock tror jag att man får acceptera att inte alla tycker likadant när det kommer till den typen av illa dolt kvinnohat.
Så vitt jag vet har jag inte sänkt mig till den låga nivån att kalla ngn hora. Däremot så har jag använt ordet prostitution när någon "säljer" sig till en åsikt. Men det är ett accepterat sätt att använda ordet på.
 
"Hackar"? @lbb sökte en förklaring. Vi är då flera som gett en förklaring angående diskussionstekniken. Mig veterligen har det inte förekommit något personligt påhopp eller hackande gentemot LBB.
Nej det tycker inte jag heller. Men frågan är hur ett dylikt agerande från min sida hade hanterats av moderatorerna...Banning för upprepning, och vad nu annat man skulle kunna hitta på...
 
JÖSSES, det där hade jag nästa glömt. Däremot glömmer jag aldrig personens fäbless att diskutera våldtäkt här på buke. Då stavat med ett c. Och alldeles särskillt intresse att höra hur våldtäktsoffer upplevt skam av övergreppen..

För övrigt var det ett Messerschmitt plan jag hade som avatar, efter blivit kallad för det istället för Besserwisser.
Mitt intresse riktas knappast mot våldtäkter, utan mer på förebyggande åtgärder. så som mindre bruk av alkohol och en smulas självbevarelsedrift..Det i sin tur fick ju dig och ngr till att gå i taket och hävda att jag skuldbelägger....Trots att jag bara påpekade den gamla sanningen = -tänk efter före, det brukar betala sig. Och jag skyltar hellre med ett C för mycket än en svastika, men det är/ var ju ditt val ;) PS särskilt stavas med ett l inte "särskillt " :sneaky:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp