Konsten att diskutera politik.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ok, man kan i din värld inte diskutera med någon som avsiktligt provocerar och veta om det.

Så är det inte i min värld ;).

Jo, jag gör det ju själv mot nämnd person, så det ovan blir en konstig tillskrivning,frågan är varför så många som vet om att det är provocerande samtidigt som de ogillar det så skarpt inte bara skiter i att skriva. Gadda ihop sig o klaga går bra, ha egna trådar om @lbb går bra när det klagas o gnälls och allt möjligt för se det sättet passar inte här.
 
Så att du får mer tid till att utveckla dina konspirationsteorier och sedan ta moderatorernas tystnad för att du har rätt? Okej.
Vi kan säga så här, antingen så är man en snäll och menlös karaktär eller så är man det inte.
Ligger man nära gränsen så är det svårt att undvika att kliva över ibland..och ännu svårare blir det när gränsen är lika rak o fin som en SJ,s dåligt underhålla rälsar. ;)
 
Vi kan säga så här, antingen så är man en snäll och menlös karaktär eller så är man det inte.
Ligger man nära gränsen så är det svårt att undvika att kliva över ibland..och ännu svårare blir det när gränsen är lika rak o fin som en SJ,s dåligt underhålla rälsar. ;)

Jaha, okej.
 
Jo, jag gör det ju själv mot nämnd person, så det ovan blir en konstig tillskrivning,frågan är varför så många som vet om att det är provocerande samtidigt som de ogillar det så skarpt inte bara skiter i att skriva. Gadda ihop sig o klaga går bra, ha egna trådar om @lbb går bra när det klagas o gnälls och allt möjligt för se det sättet passar inte här.

Du tråden handlar om varför folk numera skiter i att svara på det mesta....och folk förklarar varför.
 
Så att du får mer tid till att utveckla dina konspirationsteorier och sedan ta moderatorernas tystnad för att du har rätt? Okej.
Rätt? när man diskuterar åsikter finns inget rätt eller fel, vet du inte det? Det är aldrig fel att säga: -jag tycker att...
Däremot är det många här som inte inser skillnad mellan att tycka och att hävda en sanning. För det senare öppnar för kritik och det är det ju ngr som anser att det är både spydigt och elakt
 
Du tråden handlar om varför folk numera skiter i att svara på det mesta....och folk förklarar varför.
145 inlägg om en forumdeltagares sätt att skriva...måste väl nästan vare ett rekord av "varför folk numera skiter i att svara på det " :grin:
 
Nu när så inte är fallet förstår jag däremot inte din hållning, dvs din förvåning över att människor reagerar på ts diskussionssätt, det borde stå ganska klart efter bl a användandet av sådana ord att det finns fler problematiska uttryckssätt att hämta där det där kom från.

Ja du skriver att han slängt sig med ordet hora.
Jag har inte läst det men jag har verkligen inte läst allt.

Så visst så kanske det är. Men det vill jag såklart se själv innan jag dömer någon, det är väl rimligt tycker du inte det?
Eller också är det så att han skrivit om prostitution o kunder och ordna resor och vips så skriver någon annan att han menat hora. Det är ganska vanligt här inne , att andra skriver vad man menar och menas ha skrivit fast man inte använt just det ordet.
 
Så att du får mer tid till att utveckla dina konspirationsteorier och sedan ta moderatorernas tystnad för att du har rätt? Okej.

Men är inte denna tråd moderatorfri? :bump:, är det inte så att det är TS som modererar och tar bort inlägg om så önskas?
Nu tror inte jag, eller jag är rätt säker på att inläggen får stå kvar.
 
Men är inte denna tråd moderatorfri? :bump:, är det inte så att det är TS som modererar och tar bort inlägg om så önskas?
Nu tror inte jag, eller jag är rätt säker på att inläggen får stå kvar.
Där har du rätt, till den nivån sänker jag mig inte. Är en vän av det fria ordet ;)
 
Det är intressant hur vissa börjar flagga med ordet kvinnohat så fort någon har en avvikande åsikt.
Samma sak gäller andra, där lyfter man fram ordet rasist i tid och otid.

Vad de inte verkar förstå, är att det då går inflation i värdet på dessa laddade ord.

Var jag står när det gäller människors värde?
1 Varje människa har samma människovärde, dvs rätt att leva, att utforma sitt eget liv efter sina egna förutsättningar och att bli behandlad som alla andra.
2 Den som inte sedan inser att olika människor har olika värde utan för själva människovärdet är med förlov sagt en aning naiv.

Jag värderar min familj högre, mina vänner högre än individer jag inte känner.
Arbetsgivare värderar kompetens högre, förmåga högre än dess motsats vilket då resulterar i att han/hon värderar människor olika.
Försäkringsbolag gör det, ja tom kommuner o landsting gör det.

Det ger i förläningen , att jag motsätter mig varje form av diskriminering. Vare sig det gäller kön, ålder, etnisk bakgrund...varje form innebär naturligtvis negativ såväl som positiv diskriminering.
 
lbb, du är urdålig på att diskutera. Riktigt riktigt urdålig. Oavsett åsikt. Det är min åsikt.
Och min är, att jag känner mig själv och min förmåga. både som säljare, förmedlare och just i samband med diskussioner. Att jag sedan anpassar mig till dem jag diskuterar med..kan ju få just det resultatet. att just du upplever det så:angel:
 
Men det är ju många i tråden som påpekat att din diskussionteknik är urusel. Så det handlar ju uppenbarligen inte bara om vad @Luff upplever, utan vad flera upplever. Jag har oerhört svårt att tro att det skulle handla om att du "anpassar".
Ja visst det stämmer, och det beror ju på att jag anpassat mig till just den gruppen. Och anpassningen är inte så svår...När en individ angriper mig på ett visst sätt så anpassar jag mig, så kommer ytterligare en individ, en blåkopia vad det gäller argument o agerande...vari ligger svårigheten då i att bara fortsätta på samma sätt ;)
Det rör sig ju trots allt om en handfull individer i "gänget...
 
Fast..i mitt stilla sinne undrar jag hur många påtvingade dagböcker jag kommer att föra i framtiden. Tror jag ska döpa min samling för Sibirien...:D
 
Är det egentligen rimligt att alla ( nära nog) går ihop och samman mot en användares sätt att skriva och diskutera? ska han uppfostras? till att passa in i ert önskade sätt?

Jag tycker det känns jättemärkligt och får dåliga vibbar alla mot en men det är väl bara jag?.

Jag ser också sättet att diskutera men lägger det mer på mig att lära mig än att gå in i grupp och kräva? ändring.


I övrigt för att knyta till trådstart så har jag sällan skrivit något i trådar med politik men läst och sett att det funnits de som flertal ggr kommit undan med fula personangrepp utan att bli bannade.
Jag kan hålla med om att det inte är jättetrevligt, drog mig själv för att svara eftersom jag inte tycker det är trevligt när det blir "alla mot en". Tycker generellt sett inte att det är så trevligt med uppfostran av vuxna i heller.
Jag har inga tankar på att det ska krävas förändring, att genom ett trollspö så kan han passa in i "vårt" sett (vad det nu är- har faktiskt ingen stor koll på hur större delen av Bukes anhängare resonerar, mer än ett fåtal uttrycksfulla).
Mina inlägg handlade bara om att ge en "inblick" hur @lbbs inlägg uppfattas. Diskuterar sällan i de trådar han huserar, däremot så kan det hända att jag läser dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp