Konsten att rengöra en tavla

kolblakkur

Trådstartare
Jag har alltid tyckt att det är underbart tillfredställande att titta på när experter rengör gamla tavlor :love:Nu har jag en egen liten tavla som jag inte är rädd om då jag egentligen tänkte slänga den. Så det hade varit kul att försöka rengöra den först! När jag googlar så hittar jag inte vad de använder för medel för att rengöra på ”restaureringsnivå”. Någon här som vet vad jag behöver?
 

Bifogade filer

  • IMG_5281.jpeg
    IMG_5281.jpeg
    428,5 KB · Visningar: 68

Vad är den målad med för medium? Är du säker på att den är fernissad?
Generellt är det bra att veta fernissans sammansättning, och utefter det anpassa lösningsmedel. Vill du chansa finns färdiga varnish-removers. Viktigt att du är uppmärksam och lätt på handen och aldrig använder ngt som kan ludda av sig. Arbetar du för långsamt kommer redskapet ”fastna” på duken. Arbetar du för länge på samma plats kommer du arbeta ner i själva målningen.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: MML
·
Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 279
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 473
Senast: Lobelia
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
878
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp