Konstig kyckling?

"Frys skador" är inget problem på vare sig Kyckling eller kött, bara att använda dem i en gryta istället för helstekt. Oftast är "frysskadan" bara det samma som frys torkad vilket repar sig om det används i en gryta, mer sällsynt är kött/kyckling som frusit sönder i cellväggarna pga att de är sprutad med vatten/saltlag/ marinad och orsaken torde vara att de uppnått en viss grad av upptining under transport mellan butik och hemmet. även dessa fungerar hyfsat i grytor även om köttet upplevs lite tristare.

Jag gör inte grytor. Men säkert toppentips för dom som gör!
 
Jag antar att det beror på vilka förväntingar en har. :) I påse eller gryta får du ju ingen stekyta om du inte lägger till extramoment, däremot nästan garanterat saftigt - något jag har svårt att fixa med fileér. Det är för mig typ det tråkigaste på hela fågeln. :D
Jag tror det finns roligare påsar nu, om du har lust att testa! Det går stoppa fileér i påse också!

Jag brukar stuva ned hela fågeln i en påse med tillhörande kryddpaket om jag liksom inte oooorkar, annars kör jag i öppen form och täcker med folie sista biten. Häller gärna på cider eller vin. :heart

Det går jättelätt att göra saftiga filéer i airfryer. Kanske i varmluftsugn med, det har jag inte testat.
 
Jag har varken eller :D, men generellt är ju det ljusa köttet på kycklingen torrare och trådigare än det mörka. :)

Jag kör ju filéer, så kan inte skillnaden 🙈 Det jag gjorde igår t.ex, var helt vitt men gick nästan att vrida ur. Nu vill jag ha det torrare än så, så jag kör lite till.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 703
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 104
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp