Konstiga drömmar

Som vanligt nya glada idéer i nattens dröm, som utspelades ungefär så här:

Jag går runt i trädgården en solig vårdag och planerar årets odlingar. Plötsligt hittar jag en blommande hög typ trädilja och en hög buske med blommande rosa hyacinter, superfina och så oväntat! Sedan kom jag på att det var en granne som hade den delen av trädgården och blev lite besviken, men sedan blev jag glad igen när jag hittade en massa förberedda odlingsbäddar (som verkligen hörde till mig) och som jag helt hade glömt att jag grävt. Här kan jag plantera massor av kål, tänkte jag.

Sedan blir det lite sämre för nu kommer en av mina tre hästar, nordsvensken, farandes och har kommit lös från hagen. Jag fångar in honom medan jag snicksnackar lite med grannarna. Sedan ska jag ju då hitta och fånga in de andra två men nu är jag helt plötsligt ett par kilometer hemifrån och måste asa med mig nordsvensken med mycket man och pannlugg men utan grimma.

Hör upp nu, för här kommer det supergeniala: då bara krymper jag honom till pocket size - ungefär två centimeters höjd - och lägger honom i min ficka! :eek: :idea::laugh:

( jävla bra i dessa tider när man oroar sig för hur man ska kunna ordna dragbil och transport, och bara tänk allt dyrt foder och strö man kunde spara in på! Det räcker ju att de är full size när man rider. Och kanske till hovslagaren och veterinären så de inte behöver mikroskop.) Tyvärr är detaljerna helt oklara exakt hur detta gick till, för annars hade jag mailat in en patentansökan om uppfinningen "teskedshästen" på stubinen och räddat många hästägare i ekonomisk knipa.

Nåväl, jag och minihästen drar vidare på måfå och nu råkar vi helt plötsligt hamna ett par mil hemifrån, jag tror att vi reser buss dit. Men inga allergiker kan väl ha problem med en två centimeters häst som förvaras i fickan. På något sätt läser jag på Facebook eller lokalnyheterna att det är hästar (normalsize) lösa men oklart varför jag inte ringer alla grannar och frågar om de vet något. Nu kommer plötsligt min syster körande ändå och hon vet något om de andra hästarna men vill inte berätta det. :arghh:

Sedan vaknar jag lyckligtvis. De normalstora hästarna är nu ute i hagen, elen är dubbelkollad, och jag ska snart ge mig ut att gräva lite i trädgården. Om jag inte råkar hitta några bortglömda odlingsbäddar först. :nailbiting:
 
Jag vaknade av en konstig och jobbig dröm tidigt i morse. Mina nerver inför tävlingssäsongen börjar göra sig påminda. Jag red in på banan och innan jag fick startsignal, frågade domaren om jag var säker på att jag ens skulle försöka rida, för hon hade sett mig förut och tyckte att jag var riktigt kass. Jag började rida och halvvägs igenom programmet, rusade domaren in på banan, blockerade vägen för mig och sa att jag var tvungen att gå ut. Hon tyckte att jag var alldeles för dålig för att få vara med på "hennes tävling". 🥺
 
I natt skulle jag på ett läkarbesök mitt ute i ingenstans. Så fort jag öppnade dörren till byggnaden, var det en simbassäng där. Sedan var jag tvungen att simma genom bassängen och klättra uppför en jättebrant trappa med höga steg och SEN var jag framme vid själva läkarmottagningen. Det var oklart varför jag skulle dit, men det kan inte ha varit något större fel på mig om jag lyckades komma fram.
 
När jag käkade antidepressiva under en period drömde jag helt sjuka drömmar. Ofta blev jag jagad eller så saknade min toalett lås eller till och med dörr!

En av de drömmar som jag minns särskilt väl var den då jag var hemma hos mina föräldrar och blev jagad av massor av sköldpaddor som bet mig. De var skitsnabba, krälade runt på golvet och en jäkel bet sig fast i hälen så jag lyfte upp benet för att ta tag i sköldpaddan. Bara det att när jag tog i den så var den liksom inte hård. Det var som en gummiklädd kudde i mörkgrönt med huvud och fyra små fötter. Jag minns hur jag klämde den över magen och fascinerandes över konstistensen 😳🐢
Mycket märkligt då jag inte sett en sköldpadda sedan tonåren nån gång 😄
 
Jag minns inte exakt vad jag drömde inatt men jag var hos Gunde Svan och skulle städa eller något. Där var en massa små giftspindlar som jag aktade mig för men de bet mig ändå. Sen skulle jag åka tåg.

Minns inget mer. Skulle ha skrivit direkt när jag vaknade. :)
 
Lite skumt ändå, hästarna har inte kommit lösa någon gång i nuvarande uppsättning som varat i drygt ett år. Och jag brukar vad jag vet och minns inte heller drömma om att de har rymt.

Men nu just efter förra nattens tämligen förvirrade "hästar-på-rymmen-dröm" så var jag ute och skulle fotografera dem i hagen idag, när någon skulle tränga sig förbi den andre på ett klumpigt sätt. Vet inte om det var någon som sparkade upp och kom åt tråden men de drog ner tråden och två stolpar mitt framför ögonen på mig. Men höll sig turligt nog kvar på rätt sida, så det blev bara en "nästan-rymning". :nailbiting: Galet turligt att det hände dels när jag var hemma och dels att jag såg det innan det var för sent.
 
En gång för flera år sedan drömde jag en väldigt märklig dröm som egentligen bara gick ut på att jag träffade en person som sa ”hej jag heter Dennis Hemtex”. Det tänker jag ofta på fortfarande, vad ville min hjärna säga mig med det?
Haha... Har skrattat en lång stund åt detta... vet inte varför det var så kul. :D :laugh:
 
En natt för många år sen så drömde jag om rosetter hela natten, det bara regnade rosetter!

Dagen efter:
t3iJQHR.jpg

Det hade inte gått så bra för oss innan så detta var inget jag förväntade mig! 🤣
(Ja, det var precis i början av vår karriär när jag köpte varenda rosett som gick. 😅😂)
 
Sliter med drömmar. Inte alltid mardrömmar men alltid jobbigt. Kan man minska drömmar?
Har hört vissa som säger att de drömmer mer om de äter strax innan de går och lägger sig. Likaså mindre drömmar om de äter tidigare/väntar innan de går och lägger sig. Hur pass det faktist är så vet jag inte...
 
Har hört vissa som säger att de drömmer mer om de äter strax innan de går och lägger sig. Likaså mindre drömmar om de äter tidigare/väntar innan de går och lägger sig. Hur pass det faktist är så vet jag inte...
Tack för tips men på mig stämmer det tyvärr inte.
 
I natt drömde jag att jag köpte flera par röda byxor. Sen målade jag något och tog färgen från byxorna med en pensel. Då upptäckte jag att byxorna var i olika mörkrosa nyanser så jag blev irriterad och reklamerade dem. Jag sa att de är inte samma nyans, jag kan inte måla med olika nyanser.
Sen vaknade jag.
:confused:
 
Drömde riktigt obehagligt inatt. Jag drömde att jag vaknade upp i nån pararell värld. Jag gick runt i mitt kvarter och kollade in i vårat hus och såg mig själv, allt såg helt annorlunda men ändå likadant ut. Och kriget var i Sverige, det var så fruktansvärt läskigt, sprang in i mitt hus och såg sedan någon med automatvapen utanför, skrek till mina barn att slänga sig på golvet. Det åkte massor med jaktflygplan över kvarteret och det var allmänt fruktansvärt vidrigt. Behöver jag säga att det var en lättnad att vakna 🥴
 
Drömde en rätt otäck dröm i natt.

Vi kraschade ner i älven med bilen. Jag får panik och säger till mig själv att vakna vilket jag gör. Försöker hålla mig vaken ett tag och inte tänka på drömmen men självklart somnar jag om och åker omedelbart in i samma dröm. Då kommer jag på att jag drömmer, tittar ner på fingrar, räknar dom till nio stycken på ena handen. Jag får alltså en klardröm. Kan helt plötsligt andas i vattnet och hela familjen klarar sig ur bilen sen vaknar jag igen.

Har drömt att jag kan gå på vatten, gå igenom väggar i mitt eget hem och kasta mig från träd till träd i skogen. Och samtidigt vet jag att jag drömmer. Helt otroligt häftigt!
 
Drömde en rätt otäck dröm i natt.

Vi kraschade ner i älven med bilen. Jag får panik och säger till mig själv att vakna vilket jag gör. Försöker hålla mig vaken ett tag och inte tänka på drömmen men självklart somnar jag om och åker omedelbart in i samma dröm. Då kommer jag på att jag drömmer, tittar ner på fingrar, räknar dom till nio stycken på ena handen. Jag får alltså en klardröm. Kan helt plötsligt andas i vattnet och hela familjen klarar sig ur bilen sen vaknar jag igen.

Har drömt att jag kan gå på vatten, gå igenom väggar i mitt eget hem och kasta mig från träd till träd i skogen. Och samtidigt vet jag att jag drömmer. Helt otroligt häftigt!
Jag har också klardrömmar ibland, fast nu är det ett bra tag sen.
Visst är det samma som lucid dreaming? Man är medveten om att man drömmer och kan delvis styra drömmen. Är det så för dig också?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp