Konstiga drömmar

För några veckor sedan skrev jag ju om hur det är omöjligt för mig att fotografera i drömmar. Varför jag nu vill göra det, men tydligen tycker mitt undermedvetna att jag ser helt fantastiska saker på nätterna :p

Och nu går det! O_o Var det någon psykologisk spärr som jag var tvungen att bli av med genom att skriva på buke?

I natt var jag som sagt uppe på ett berg och fotade den fantastiskt vackra dalen där nedanför.

Hittar tyvärr inte bilderna i telefonen för att visa er :cool: Inte heller pärlorna som växte där i små vattenpölar, som jag gick och plockade på mig...
Vill man så kan man, så funkar det i drömmar 😛. Att dela med dig av din önskan kanske förstärkte den, det bliv liksom prioriterat av hjärnan?
 
Inatt drömde jag att jag hade sålt en lägenhet i Färjestaden på Öland. Var en lägenhet som jag bodde i för ca 25 år sen när jag pluggade på folkhögskolan där. Det var en hyresrätt i verkligheten på den tiden men i min dröm blev det en bostadsrätt som jag fortfarande av någon outgrundlig anledning ägde.

De som hade köpt var jättearga på mig för att de inte hittade banken i Färjestaden som jag sa låg där där och att affären skulle genomföras där. Jag blev fruktansvärd utskälld i telefon av både henne som hade köpt och mäklaren de turades om att ta telefonen och skälla på mig. Jag blev fruktansvärt arg och skällde tillbaka.

Jag minns faktiskt inte ens om det låg någon bank där då och om det gjorde så finns det förmodligen inget bankkontor kvar idag. :D Knäpp dröm var det iallafall.
 
För något år sedan drömde jag att min svägerska bytt frisyr. Jättefin blev hon. Har tänkt sedan dess att hon borde klippa sig så, men såklart inte sagt nåt för det kan man ju inte. "Vet du, du skulle passa mycket bättre i den här frisyren än den du har nu" 😂 Men, så har hon klippt sig nu. Exakt så som jag drömde. Så skumt.
 
För några nätter sen drömde jag att jag var intagen på nån slags institution. :cautious: Jag delade ut telefoner till de andra intagna. Sen behövde ju folk laddare också så då fick jag krångla med det. Jag försökte ringa med en telefon men knapparna gav fel tecken.
Minns inte mer.
Tror det kan komma från Orange is the new black som jag såg klart i sept/okt, där smugglar de in telefoner och laddare.
 
Jag drömde om glass. :d :heart Jag var på något alldeles särskilt fantastiskt ställe som hade hur många ljuvliga smaker som helst av en osedvanligt utsökt glasskvalitet, och problemet var bara att kunna forsla med allt hem utan att det skulle hinna smälta bort. Det gällde att välja ut de allra allra bästa sorterna bland långa rader för det gick bara att få med tre fyra förpackningar åt gången. När jag vaknade var jag helt inställd på en smakkombination som sorgligt nog verkar ha försvunnit för flera år sedan, mynta och fikon som lanserades av Sia glass.

Tror att jag till min glädje just hade lyckats hitta denna smakkombination i glassparadiset och ställt in mig på att få köpa minst en liter av den, men nähä! Då ska man vakna till kaffe och havregrynsgröt i stället, en grå jävla decembermorgon (tjoho). :arghh: :rage:

Jag misstänker att drömmen var starkt påverkad dels av att ha sett det där matlagningsprogrammet på SVT där olika familjer tävlar mot varandra, och senast gjorde de varsin tolkning av en Nobeldessert. Och dels av att ha sneglat länge och väl på Reko-utlämningens sortiment på torsdag som bland annat råkar erbjuda: italiensk glass. Inte mynta och fikon tyvärr, men blir jag en stamkund så kan vi kanske ta ett snack om den saken.
 
Jag var i mammas sommarstuga. Som hon aldrig haft. Min storasyster kom dit i en märklig taxi. Nu skulle vi till psykologen jag och min lika gamla systerdotter (A-K). Vi var väl kanske 30 år. 54 idag. Vi får dock inte plats 4? pers i taxin, vanlig bil?!?, så jag och A-K tar taxin, A-K kör. Jag tror att hon kör utan att ha någon sikt framåt då jag inte ser en liiiiten lodrät vindruta som är framför henne på förarsidan. Däremot ser jag att hon kör som en idiot genom en nöjespark modell Miniland. Rakt över minutiöst uppbyggda byar. Jag säger ifrån men hon bara gasar ännu mer och säger att vi kommer att gömma oss inne i den riktiga staden så ingen kommer att veta att det var vi. Väl framme hos psykologen är det även en restaurang och hovmästare visar oss glatt upp i väntrummet. Där är massor av upptågsbusiga högskolestudenter och jag iakttar nyfiket. Väl inne hos psykologen pågår någon underlig lek med studenter och jag väntar snällt på vad som ska ske med mig men väljer att gå efter en stund. Psykologen kommer efter mig och svamlar om denna nya metodik och att jag är jätteviktig för gruppen. Här tittar jag på honom med road skepticism och väljer att gå därifrån....
 
En av de intressantaste trådarna här, tycker jag, då jag är facinerad av vad folk drömmer och hur olika det kan vara i frågan om hur folks drömmar gestaltar sig.

Då jag är stressad drömmer jag ofta om mitt jobb. Inte så att det egentligen händer något hemskt där, det är jag väl van vid vid det här laget, att jag kan förstöra ett helt parti på en minut genom att slå in fel inställningar i maskinen :nailbiting: (har väl hänt någon gång :bag:)
I stället drömmer jag att något helt konstigt har förändrats, arbetsplatsen är inte sig lik, eller att jag är på mitt gamla jobb av diverse konstiga anledningar. Jag är vanemänniska så tycker inte speciellt mycket om förändringar...

I natt hade hela personalstyrkan bytts ut. Förutom då jag, eftersom jag haft semester då det hela skedde, samt högsta chefen. De nya anställda var ett gäng från någon helt annan arbetsplats som flyttats till oss allihopa. Tror att de hade jobbat på ett tryckeri tidigare.

Jag fick ju givetvis psykbryt av att träffa ett tjugotal nya människor samtidigt som jag mitt i allt måste kunna arbeta tilsammans med, och jag var den enda som kunde våra maskiner och rutiner... Vaknade helt svettig.

Ska man inte vara avslappnad och lugn när man har semester? :cool:
 
En av de intressantaste trådarna här, tycker jag, då jag är facinerad av vad folk drömmer och hur olika det kan vara i frågan om hur folks drömmar gestaltar sig.

Då jag är stressad drömmer jag ofta om mitt jobb. Inte så att det egentligen händer något hemskt där, det är jag väl van vid vid det här laget, att jag kan förstöra ett helt parti på en minut genom att slå in fel inställningar i maskinen :nailbiting: (har väl hänt någon gång :bag:)
I stället drömmer jag att något helt konstigt har förändrats, arbetsplatsen är inte sig lik, eller att jag är på mitt gamla jobb av diverse konstiga anledningar. Jag är vanemänniska så tycker inte speciellt mycket om förändringar...

I natt hade hela personalstyrkan bytts ut. Förutom då jag, eftersom jag haft semester då det hela skedde, samt högsta chefen. De nya anställda var ett gäng från någon helt annan arbetsplats som flyttats till oss allihopa. Tror att de hade jobbat på ett tryckeri tidigare.

Jag fick ju givetvis psykbryt av att träffa ett tjugotal nya människor samtidigt som jag mitt i allt måste kunna arbeta tilsammans med, och jag var den enda som kunde våra maskiner och rutiner... Vaknade helt svettig.

Ska man inte vara avslappnad och lugn när man har semester? :cool:
Jag drömmer också väldigt stressigt så fort jag är ledig. Antar att hjärnan inte är van vid avslappning, så den fyller i tomrummet:laugh:
 
Drömde en hel jävla roman i natt:

En kvinna i en krigshärjad stad någon gång på slutet av 1800-talet förlorar sitt barn, och hoppar i floden för att dö, men hon blev vampyr, och lever på folk som gömmer sig på olika platser, ensamma. När hon väntar ut dagen i en gammal industribyggnad är det två kvinnor som känner igen henne från innan kriget, men vet att hon ska vara död, så de drar ut henne på gatan, men istället för att brinna upp i dagsljuset lyfter hon från marken och exploderar i ljus - och den här sista biten var så fruktansvärd och panikartad att jag vaknade. Men sen dess har jag bara varit fundersam, ja, nästan chockad över vad min hjärna lyckas sno ihopO_o
 
I natt drömde jag bland annat att jag mixade dyra märkeskläderplagg till en smoothie som jag drack, stal linnehanddukar med julmotiv från en äldre lätt pervers herre och därefter hoppade ut genom en fönster på verandan när hans hus började brinna.

Tjohej!
 
I natt drömde jag bland annat att jag mixade dyra märkeskläderplagg till en smoothie som jag drack, stal linnehanddukar med julmotiv från en äldre lätt pervers herre och därefter hoppade ut genom en fönster på verandan när hans hus började brinna.

Tjohej!
Hur yttrade sig det lätt perversa?
 
Jag har drömt ett par gånger att jag kan åka runt som på rullskridskor, men jag har inga på mig utan det är bara något som jag kan. Jag typ svävar några cm över marken. Ökar farten genom att luta mig framåt och styr genom att luta mig åt sidorna. Det är rätt läckert :D

Vad det betyder? Jag tror att jag är bara helt enkelt lat, en latmasks dröm :rofl:
 
Jag har drömt ett par gånger att jag kan åka runt som på rullskridskor, men jag har inga på mig utan det är bara något som jag kan. Jag typ svävar några cm över marken. Ökar farten genom att luta mig framåt och styr genom att luta mig åt sidorna. Det är rätt läckert :D

Vad det betyder? Jag tror att jag är bara helt enkelt lat, en latmasks dröm :rofl:
Haha, påminner om när min sambo drömde att han var ute och cyklade men tyckte att människor han mötte tittade så konstigt på honom, han vinkade åt dem och ropade ”jag är på väg till BVC!” sen märkte han först att han bara hade pyjamas på sig och efter en stund att han inte hade en cykel utan bara låtsades cykla genom att trampa runt med höga knän i långsam takt. 😂😂😂😂
 
Drömde en hel jävla roman i natt:

En kvinna i en krigshärjad stad någon gång på slutet av 1800-talet förlorar sitt barn, och hoppar i floden för att dö, men hon blev vampyr, och lever på folk som gömmer sig på olika platser, ensamma. När hon väntar ut dagen i en gammal industribyggnad är det två kvinnor som känner igen henne från innan kriget, men vet att hon ska vara död, så de drar ut henne på gatan, men istället för att brinna upp i dagsljuset lyfter hon från marken och exploderar i ljus - och den här sista biten var så fruktansvärd och panikartad att jag vaknade. Men sen dess har jag bara varit fundersam, ja, nästan chockad över vad min hjärna lyckas sno ihopO_o
Var inte du själv med i drömmen?
 
Var inte du själv med i drömmen?
Nja. Jag var ju liksom där, men såg/kände allt utifrån. Och vampyren verkade inte se mig, men det var ju inte som på film utan mer verkligt, jag var verkligen där. Det är inte första gången jag drömmer utan att drömmen handlar om mig. Jag tänker att det händer alla då och då?
 
Nja. Jag var ju liksom där, men såg/kände allt utifrån. Och vampyren verkade inte se mig, men det var ju inte som på film utan mer verkligt, jag var verkligen där. Det är inte första gången jag drömmer utan att drömmen handlar om mig. Jag tänker att det händer alla då och då?
Jag tycker alltid att jag funnits med på nåt vis i mina drömmar, men inte alltid som jag är nu. När jag var liten drömde jag en gång att jag var en hund minns jag.
 
Nja. Jag var ju liksom där, men såg/kände allt utifrån. Och vampyren verkade inte se mig, men det var ju inte som på film utan mer verkligt, jag var verkligen där. Det är inte första gången jag drömmer utan att drömmen handlar om mig. Jag tänker att det händer alla då och då?
Kunde du påverka något? Typ röra en grej som faller ned i följd? 🤔
 
Jag har flera olika drömmar jag kan berätta om. Dock är inte alla mina egna.
De två jag direkt tänker på är:

1. En som stod i samma stall som mig skulle absolut ha en häst till (trots att de tidigare samma år sagt att de inte skulle köpa en till, det var dessutom mitt under foderkrisen 2018). De hittade en som de förälskade sig i och natten innan besiktningen drömde jag att hästen var halt. Vaknade till ett sms att den inte hade gått igenom besiktningen...

2. Drömde att jag köpt en gigantisk gosedjursnalle (typ i storlek med en vuxen människa) till min väns barn, hennes hund är extremt gosedjursfixerad och försökte genom hela drömmen lägga beslag på jättenallen. Någon dag senare var jag hemma hos min vän och hennes sambo och då berättade de att de väntade sitt första barn. De delade mina farhågor om att hunden kommer försöka ta alla barnets framtida gosedjur.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp