Bukefalos 28 år!

Konstiga drömmar

Ni som klardrömmer, har ni även haft/har problem med sömnparalyser? Jag har bägge och jag har alltid tänkt att de hör ihop, kommer inte ihåg varför jag fått för mig det dock.
 
Ni som klardrömmer, har ni även haft/har problem med sömnparalyser? Jag har bägge och jag har alltid tänkt att de hör ihop, kommer inte ihåg varför jag fått för mig det dock.
Jag har inte haft sömnparalys, vad jag minns, men däremot hypnagoga hallucinationer. Det var otäckt.
 
Ni som klardrömmer, har ni även haft/har problem med sömnparalyser? Jag har bägge och jag har alltid tänkt att de hör ihop, kommer inte ihåg varför jag fått för mig det dock.

Har aldrig haft sömnparalys, tack och lov. Jag får mina klardrömmar spontant eller om jag gör en verklighetskontroll.
 
Jag vaknade i panik härom morgonen av att jag drömde att något var fel med min ena häst och jag skulle ta ut henne ur boxen för att se hur hon rörde sig. Hon hann knappt ut ur boxen innan hon ramlade ihop och dog! Jag fick en chock och gick därifrån för att börja ringa runt och få henne hämtad etc. Någonstans där vaknade jag. Sen somnade jag om och kom in i samma dröm, men det vad som att hjärnan tyckte att det var för hemskt, så den fixade till det lite. När jag kom in i stallet igen efter telefonsamtalen, stod hästen i boxen och mumsade hö. Jag fattar fortfarande inte hur jag fick ihop den drömmen. Men jag har tidigare drömt att de två hästar jag tvingats låta somna in, inte dog vid bultningen och då valde jag att ha kvar dem. 😵‍💫 Kan någon säga vad det är för fel på min hjärna?
Det var lite mer hemska detaljer som jag inte vågar skriva här. 🙈
 
Jag jag drömt två nätter i rad att jag ska drunkna. Första natten så satt jag i en gummibåt, en sån där liten uppblåsbar som lite äldre barn brukar ha. Jag skulle kliva i land men hoppar ur för tidigt så jag når inte botten. Jag kunde inte simma alls så jag bara sjunker mot botten och ser himlen upp genom vattenytan medans jag sjunker längre och längre ner, och jag tänker att första andetaget kommer bli fruktansvärt, och när jag ska andas in så vaknar jag.

Andra natten så var jag också ute i gummibåten, jag hade glömt bort att jag skulle jobba så jag behövde skynda mig tillbaka till byn och behövde gena över sjön. Plockar upp gummibåten ur ryggsäcken och börjar ro över sjön. När jag är mitt på sjön så går det hål och jag försöker ro så fort jag kan men blir bara en tom skinnpåse av båten. I den drömmen kunde jag simma, men jag simmar först åt ena hållet, sen vänder jag in mot land igen för det är kortare, men jag blir alldeles för trött så jag börjar sjunka och få kallsupar, sen vaknar jag med jordens halsbränna! 🥲😂

Så jag vet inte vad drömmarna vill säga mig! 🤣
 
Kommer fortfarande ihåg en dröm från jag var liten. Jag sov ofta i mina föräldrars säng. Drömde en gång att när jag var på väg in dit så var där spöken istället, mina föräldrar hade tagit flykt till min brors rum. Fast spökena gjorde aldrig nåt, dom bara var där.

Minns inte om det var en annan dröm eller samma där det bodde en isbjörn i frysen. När den gick ut fick man gömma sig.


I natt var inte min dröm lika fantasirik, drömde att minin rymt och befann sig 10 mil bort. Såg henne via en efterlysning efter ägaren på tvn. Vaknade när vi hämtade transport för att hämta hem henne :D.
En liknande dröm hade jag när jag var liten och jag ryser fortfarande när jag tänker på den. Drömde ibland om två häxor som dök upp på olika ställen. De gjorde aldrig något de bara var, men när de var med i en dröm blev jag alltid så rädd. En natt drömde jag att jag hade vaknat av en mardröm och skulle gå in till mamma och pappa och i deras säng låg häxorna. 😬😱
 
Jag skulle till en mycket känd konstnär och fotas i något projekt, naken tydligen. Efter ett tag dök konstnärens partner upp och skulle medverka. Också naken och vi ålade runt i olika positioner. Inget sexuellt, bara trassligt. Men sen skulle jag suga på hens tår!!! Stinkande tår!!! Och nu var det ju en MYCKET känd konstnär så jag gjorde det. Smakade jätteilla och jag vaknar med doften o smakminnet kvar. Varför är det sådana här drömmar en minns? Uäääk. Och jag skulle ju aldrig göra vare sig posering eller tåsugande i verkligheten. Vad bearbetade min hjärna där?
 
I natt drömde jag att jag red på ett vildsvin.
Av någon anledning hade den kommit på villovägar så jag skulle flytta tillbaka den till skogen. Men den vände om hela tiden när jag ledde den och aggressiv var den också, så den bästa lösningen var att hoppa upp på ryggen och styra den med rejäla tag i nackskinnet.
Fick dock hålla koll för den försökte bitas i fötterna. :rofl:

Längs vägen red vi förbi flera hagar av varierade storlekar. Endel hade hästar i sig så där kunde vildsvinet inte släppas ut. Fick förklara det flera gånger för pappa, som nu gick bredvid, att vi inte kunde släppa ut vildsvinet var som helst.

Efter mycket om och men, och fram och tillbaka, kom vi tillslut längre in i skogen och fram till en person som hade vildsvinshagar.
Jag styrde in grisen i ett hägn och kunde äntligen hoppa av. Skönt att vara framme och med gott samvete lämna över ansvaret.
 
Har drömt nu i flera nätter igen. Så konstiga drömmar. Kommer inte ihåg alla tokigheter. Men nu när jag ser datumet här så ser jag ett samband. Jag drömmer helknäppt när jag tar allergimedicin, vilket jag misstänkt.
 
Vet inte om jag ska skriva drömmen här för den var mer som handlingen på en skräckfilm. Igen. Men den var så väldigt stark.

Var på semester, men hotellanläggningen var ett kloster som drevs av katolska munkar. Mycket meditation och sånt. I alla fall träffar jag min framtida fru men hon har en nyfödd med sig. Barnet är typ hundvalpsstorlek så hon gömmer det i fickan.

Visar sig att det första barnet är en annan kvinnas (det är svart och hon är vit). Föräldrarna har försvunnit och hon gömmer barnet. Då kommer brorn till dessa föräldrar till klostret, och säger att föräldrarna är där. Mycket riktigt hittar vi en fruktansvärd tortyrkammare där munkarna håller svarta människor som kommit till klostret. Vi måste få ut babyn, men brorn kommer inte komma undan.

Då ber vi att få muta den enda svarta munken för att släppa ut brorn med oss. Den svarta munken säger nej till pengar men med en tom blick tar han upp en pilgrimsstav och sätter spetsen mot sitt hjärta. Ger den andra änden till brorn. Som måste trycka in den som betalning för att vi ska få ta med honom i flykten.

Han gör så. Och jag vaknar med hjärtklappning och tårarna rinnande.

Tillägg: Och sen jag vaknat har jag en bit av en dikt i mitt huvud från ingenstans.

Some must employ the scythe
upon the fields
That the walk be smooth
for the feet of the angel
- Phillip Larkin
 
Inte konstigaste drömmen jag haft men ändå.

Jag anlände till ridläger igår (vi ska rida först idag). Hästen jag fick tilldelad beskrevs som ibland något av en bufflig buse.

I drömmen var han verkligen ganska besvärlig. När jag skulle sitta upp förvandlade han sig till en stripigt långhårig vit hund i storlek med ett marsvin. Snabb var han också. Jag lyckades i alla fall springa efter och fånga in honom. Hur det gick sedan vet jag inte.

SÅ besvärlig är jag i alla fall säker på att han inte kommer vara. Han kommer inte att förvandla sig till en hund.
 
Min hjärna:confused: Igår drömde jag att mitt syskon skulle skjutsa mig till tåget i en liten gammal bil. På vägen plockade vi upp typ tio barn som alla klämde in sig i bilen. Sen stannar vi mitt i vildmarken och mitt syskon säger åt alla barnen att gå ut i snön för "nu ska Louis åka". Jag är så förvirrad och barnen gråter men nä, mitt syskon slänger ut dem, iskallt. För Brad Pitt ska få plats. Jag sa "men, han kunde ju bara suttit i mitt knä, han är inte så stor". Sen vaknade jag.

Whyyyyyyyy?:rofl:
 
Nattens dröm: min häst började lägga ägg. Den liksom kom ingenstans för att premissen var så fel??? Så den liksom var mest ett intro som spelades om och om igen.

Jag: "erm, vänta nu, det är en häst..."
Dröm: "Lägger ägg"
Jag: "hästen?"
Dröm: "Lägger ägg!"
Jag: "han är en valack?"
Dröm: "LÄGGER ÄGG!"
 
Jag vaknade av att det luktade - starkt. Mat. Sen äcklig doft. Sen Mat igen. Bägge doftetna kom och gick. Förstod inget. Låg och klurade på vad det kunde vara. Avlopp? Granne flera hundra meter bort som lagar mat. Men det äckliga? Konstigt. Sen vaknade jag. Och vädrade naturligtvis efter dessa dofter. Jag hade bara drömt.
 
Jag drömde inatt att jag skulle träffa utrikesministern vid något som hette Annas korvkiosk. Jag var tillsagd av statsministern att jag måste prata allvar med utrikesministern så att han slutar att krama andra ministrar. 😄

Jag känner inte till någon Annas korvkiosk i verkligheten och har definitivt aldrig träffat eller pratat med någon minister så mycket knäpp och konstig dröm 🤣
 
Inatt drömde jag att två av mina kollegor följde med för att ”plocka ur” ett annat kontor där vi inte längre hade nått underhållskontrakt på järnvägen. Vi fick bara plocka det allra nödvändigaste för resten skulle stå kvar ifall de vann kontraktet på nytt. Allting på det kontoret var i pedantisk ordning, alla maskiner låg i sina orginallådor med tillhörande batteri. En maskin, tror det var en batteridriven lövblås, hade ett gigantiskt batteri (det finns inte ens i verkligheten 😂). Men så kom vi till en detalj som vi använder ofta och som jag i verkligheten har plockat hem 5st från ett annat kontor som lagts ner. Mina kollegor ville ha hem denna sak och jag bara ”neeeej! Absolut inte! Vi har 7st hemma redan! (Skrämmande nog rätt siffra) men bara 3 svetsaggregat! Det kommer INTE på frågan!”

Sen hade jag helt plötsligt mina hästar installade i mitt gamla stall. Alla mina hästar fick plats och det var bara en annan häst. Kvinnan var jätteknepig (det är hon i verkligheten) och allting skulle va på hennes sätt. Så det slutade med att jag blev arg på kvinnans beteende.

Kul att man vaknar arg och irriterad 🙈
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp