Konstiga komplimanger

Senast jag var hos tandläkaren så nämnde jag att jag funderat på att bleka mina tänder eller lägga fasader då jag har haft missfärgningar på tänderna sedan jag var liten. Dessutom har nedre tandraden en viss likhet med en tågkrock ;) Då utbrister tandläkaren och tandsköterskan att de älskar tänder som har karaktär och egenhet, och att det absolut tråkigaste som finns är en Hollywoodblekt spikrak tandrad. De tyckte jag skulle omfamna mina fläckiga, skeva tänder och att de var jättehärliga. Har faktiskt inte funderat på att göra något åt mina tänder sen dess :D
Min tandläkare sa:
- Jag gör kronan lite ljusare om du vill bleka tänderna någon gång.

Jag har inte tänkt på något annat sen dess.
 
“You have hair like an orangutan.”

Sagt med emfas av en hiking guide på Sumatra, apropå ingenting. 🤔

(Förstod senare att han menade att jag var rödblond men var vid tillfället ganska sur för jag trodde han menade att jag såg skäggig/pälsig ut. Alltså, vi är i regnskogen, klart man inte rakar benen varje dag.)
 
“You have hair like an orangutan.”

Sagt med emfas av en hiking guide på Sumatra, apropå ingenting. 🤔

(Förstod senare att han menade att jag var rödblond men var vid tillfället ganska sur för jag trodde han menade att jag såg skäggig/pälsig ut. Alltså, vi är i regnskogen, klart man inte rakar benen varje dag.)

Påminner om min mammas kollega som fick frågan "How come you are whiter than the other white?" :p
 
Ibland undrar jag om inte personalen på Systembolaget frågar efter legg för att göra någon glad. 😂 Efter en rätt pissig dag när jag var typ 40 så var jag in på Systembolaget för att köpa vin och fick frågan om legg. Kunde verkligen känna lite glädje i att någon åtminstone kunde tro att jag inte var 20.
 
Ibland undrar jag om inte personalen på Systembolaget frågar efter legg för att göra någon glad. 😂 Efter en rätt pissig dag när jag var typ 40 så var jag in på Systembolaget för att köpa vin och fick frågan om legg. Kunde verkligen känna lite glädje i att någon åtminstone kunde tro att jag inte var 20.
Haha jag blir alltid lite besviken om de inte frågar efter legg :laugh:
/fyller 35-år :p
 
Ibland undrar jag om inte personalen på Systembolaget frågar efter legg för att göra någon glad. 😂 Efter en rätt pissig dag när jag var typ 40 så var jag in på Systembolaget för att köpa vin och fick frågan om legg. Kunde verkligen känna lite glädje i att någon åtminstone kunde tro att jag inte var 20.
Ja ibland kan man undra! Senast jag var på systemet var jag där med sonen och hans fru. Sonen betalade alltihop men jag hade ju precis som han och min svärdotter också lagt flaskor i korgen. Min son då 28 och min svärdotter då 27 behövde inte visa leg men jag som då var 46 fick visa leg! O_o :rofl:
 
"You Swedish people are like Germans, but human" sa min (brittiske) chef till mig idag, som någon slags beröm när jag plockat fram min allra bästa organisationsförmåga för att reda upp en ovanligt rörig jobbsituation. :D
På samma tema: Jag projektleder marknadsundersökningar och blev ombedd att ta ett visst projekt för att hen som sålt in det "behövde en strukturfascist" och det var alltså jag. Jämfört med alla andra i min roll i organisationen. Eeeeh tack?
 
"Du ler så fint jämt. Man blir så glad av att se dig att man bara vill.. ligga med dig!"

Sagt av en man som inte var så jättebra på svenska.
Jag tror jag hasplade ur mig ett tack och såg nog mer frågande ut än ett frågetecken.
Kom nog inte ens för mig att ta illa upp.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 884
  • Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
42 161
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp