Konstiga komplimanger

Detta är mörkt men, var en kort period tillsammans med en kille som högst troligt hade pedofila/hebefila tendenser. Jag såg yngre ut än min egentliga ålder väldigt länge och han brukade säga till folk att jag var 15 år när jag i själva verket var över 20.

Iaf, sprang ihop med honom flera år senare och vi småpratade lite artigt varpå han skickade ett meddelande till mig där han skrev att det var kul att se mig och att ”jag fortfarande såg exakt likadan ut.”

....
 
En del blir ju lite arbetsskadade av att arbeta i vården så man kan kläcka ur sig t.ex hur fint ett organ är - har väl hänt mig med nån gång :o
Oftast menar man att organet i fråga är helt friskt, eller så är det ett skolboksexemplar av ens favoritorgan eller något liknande. Sen är ju t.ex njurar extremt fina och coola i allmänhet. Så det är inte alltid riktigt menat som en komplimang.

Tittar man på njurar dagarna i ända är det väl inte heller konstigt om man bildar sig en uppfattning om vilka som är snygga och inte där andra bara ser ”en njure” :D

Lite som när jag var på promenad med en kompis för massa år sen och vi mötte en helkuperad dobermann. Kompisen kan ingenting om hundar och jag svarade på lite frågor om kupering. Sa också ”alltså jag kan tycka att en helkuperad dobermann kan vara snyggt, men det är ju verkligen ingen anledning att genomföra det”. (Att det är snyggt är för övrigt en fråga jag helsvängt i sen dess).

Min kompis funderade ett par sekunder och sa sen ”alltså... kan en hund vara snygg??”

Jag la ner diskussionen och tänkte att jag går nog inte in på fenomenet utställningar :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag hittade inlägg här som jag skrivit för ca 6 år sedan när jag bestämde mig för att låta mitt gråa hår växa ut. Det fanns bilder på...
Svar
12
· Visningar
1 919
  • Låst
Kropp & Själ Gång på gång får jag höra hur fel det är att vara tjock. Att en dels skulle må bättre om en blev smal, men också att det är mycket...
44 45 46
Svar
914
· Visningar
42 243
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp