Bukefalos 28 år!

Konstigt magsjuka

MayGrace

Trådstartare
Två gånger på en månad nu har jag blivit 'magsjuk'. Mår illa, kan inte äta och gör jag de blir de spring raka vägen till badrummet. Kräks inte men förstår inte vart de här kommer ifrån. Förra gången höll de på i drygt en vecka. De dyker upp på bara ett par timmar från ingenstans.
Suck vad kan de vara? Nån som vart med om samma sak? :(
Rätt less på att bo i badrummet när de dyker upp. Om de inte blir bättre till måndag får jag ringa vårdcentralen ..
 
Sv: Konstigt magsjuka

Det är precis så jag är när jag är magsjuk. Får oftast feber, super illamående och diarré. Jag har kräkts en gång på 10 år. Jag kan helt ärligt inte kräkas. Men när jag är sådär så är de bra nära. Jag har det alltid minst en vecka men oftast typ en och en halv vecka. Enligt läkaren är det bara att vänta ut skiten.
Är verkligen skit jobbigt! Lider med dig och hoppas du blir frisk snart.
 
Sv: Konstigt magsjuka

Har det samband med nåt speciellt du ätit? Kan det vara så att du inte tål nåt?
 
Sv: Konstigt magsjuka

Ända jag ätit idag är en smörgås, resten har jag inte fått behålla :( Fattar inte har inte vart magsjuk på 6 år ungefär och nu två gånger på en månad?
De har börjat båda gångerna med att jag får ont på ena sidan i ryggen!
Får inte behålla vatten ens .. Hatar magsjuka!
 
Sv: Konstigt magsjuka

Stackare, krya på dig! Kräksjuka är bland det värsta som finns, enligt mig.

Gör det ont i magen på dig tro, eller gallblåsan kanske (gallsten, men då brukar man få oerhört ont).

Se till att försöka få i dig vätska, gärna om någon kan handla vätskeersättning åt dig (resorb tex). Ta max en tsk per gång. Eller som jag fick göra sist, bara doppa tungan (mer än så och jag fick upp det igen - som tur var gick det över efter en natts sömn för annars hade jag nog riskerat uttorkning och behövt söka vård).
 
Sv: Konstigt magsjuka

De är ju de jag inte vet, för min sambo har inte blivit sjuk och de är skumt. Bott i en hink i natt, vatten var ingen idé kom upp lika fort. Nu har jag iaf lyckats få i mig ett glas med vatten ut spritt på mänga timmar.
Funderar på om man ska söka hjälp efter de här har lagt sig, just nu vill jag ändå inte gå ut känner mig inte så fräsch!
Har haft problem med magen förut så kan vara nått sånt som spökar igen :(
 
Sv: Konstigt magsjuka

Jag (och jag antar att Andromedae tänkte samma?) syftade snarare på om du kollat så att du inte är gravid?
 
Sv: Konstigt magsjuka

Är nog en bra idé att kolla upp de känner jg. Har ofta ont i mellangärdet, sidan av ryggen och sen blir jag typ magsjuk efter de :( Äntligen fått äta iaf!
Men de är inte alltid att jag kräks utan de här var första gången annars är de magen som ballar ut totalt!
 
Sv: Konstigt magsjuka

Min blindtarm låg uppepå livmodern så alla kontroller visade goddag yxskaft. Bara öppna och titta vad vi hittar sa doktorn när jag var jättedålig. När jag vaknade frågade jag vad det var, blindtarmen på väg att spricka. 10 år hade jag problem.
 
Sv: Konstigt magsjuka

Bara öppna och titta vad vi hittar sa doktorn när jag var jättedålig. När jag vaknade frågade jag vad det var, blindtarmen på väg att spricka. 10 år hade jag problem.

Samma för mig.
Återkommande maginfluenser, diffusa symptom, under ca ett års tid, ingen hjälp via vc.
Sedan gick inte maginfluensan över, jag blev allt sämre under tre dagar. Åkte in akut, hade turen att vid ankomst träffa en tvärsäker läkare, omedelbart in på op - blindtarm.
 
Sv: Konstigt magsjuka

Fortfarande inte bra, mår illa till och från och har senaste dagarna bara fått i mig två potatisar. De känns lustigt de här, pratade med mamma
Förut idag och hon tror inte hellre de är magsjuka för de brukar ge sig på ett par dagar :( usch trött på att må som en klubbad säl ..
 
Sv: Konstigt magsjuka

Ska ringa direkt imorgon bitti när de öppnar :( Här på akuten är ingen idé bättre att vänta till VC öppnar!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 510
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Jag har haft rejäl magsjuka för att göra en lång historia kort så fick jag inte behålla näring på cirka 3,5 dygn menvätskeersättning...
Svar
12
· Visningar
3 668
Senast: Diabetikern
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 459
Senast: Blyger
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 562
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp