Konsttråden!

Jag gillar också att måla. Här är en av mina senaste
IMG_20240102_130711_206.jpg
🙃
 
CFBF8C0F-5E9F-4C33-A542-00318E0A4CD0.jpeg


Mitt försök till konstnärligt alster. Var på ”Måla och Skåla” igår och fick prova på att måla med akrylfärg. Temat var ”abstrakt”. Häftig känsla att måla med palettkniv - man fick fram en del intressanta effekter.
Kom osökt att tänka på raderna ” Ej ens prins Eugen en lika mustig vy kan måla, ens om han målade med sked.” ur Härjarevisan. Det kändes faktiskt som att måla med sked 😊
Kul var det i alla fall.
 
Jag håller på att tappa det på denna. Svårt att se på en bild, man behöver liksom zooma in egentligen men det är mkt mer jobb/pill än vad jag är van vid. Ännu inte klar men det rör sig långsamt framåt

Visa bifogad fil 140858
Jag förstår ju att människor som är mer bekanta med Stockholm kanske vet vad det där är för hus, men jag hade ingen koll alls och blev således ganska paff när det dök upp en bild i flödet på twitter - som jag insåg att jag sett en målning av. :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 715
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 887
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 763
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp