Kontaktövningar

J

Jejjen

Tips på roliga kontaktövningar för 5 mån valp? Vi kan be om lov i dörren, fråga om lov vid matskålen, vänta på korven och leksaken... Finns det andra varianter? Roliga...
 
Leka med en boll som har snöre på sig, ta sen upp den vid hakan och beröm.
Ha hunden sittandes framför dig och "spotta" godis på den från din egen mun. Träna in så att hunden sätter sig nära. kan hunden inte fånga godis i luften lär man in det genom att släppa godis rakt uppifrån direkt från handen först så brukar det sedan gå bra att ge från sin egen mun.

Tolvis
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 437
Senast: Vovve
·
Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 495
Senast: Pilot
·
Skola & Jobb Jag lovade mig själv att inte flyga över Atlanten eller Stilla havet fler gånger, men det höll förstås inte när den trevliga gruppen som...
Svar
5
· Visningar
438
Senast: LadySara
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
931
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp