Jo, jag vet. Men vissa format är mer AI-artade än andra. Och folk använder det i alla möjliga sammanhang.Människor kan också göra punktlistor, det är därifrån AI lärt sig det.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, jag vet. Men vissa format är mer AI-artade än andra. Och folk använder det i alla möjliga sammanhang.Människor kan också göra punktlistor, det är därifrån AI lärt sig det.
Mera spinoff än svar: Jag hade en punktlista (eller två?) i min senaste nätdejtingannons. En kille med Aspergers hörde av sig och frågade om jag möjligtvis också hade det. "Nej alltså det finns misstankar men ingen diagnos ..."Människor kan också göra punktlistor, det är därifrån AI lärt sig det.
Om du har svårt att identifiera AI content så rekommenderar jag att använda en AI-detektor innan du anklagar.Jo, jag vet. Men vissa format är mer AI-artade än andra. Och folk använder det i alla möjliga sammanhang.
Men det är väl ingen anklagelse? Folk använder AI till allt möjligt, så konstigare saker har väl hänt?Om du har svårt att identifiera AI content så rekommenderar jag att använda en AI-detektor innan du anklagar.
Angående AI i jobbet - hittills använder jag bara Copilot för att transkibera och sammanfatta möten samt att gå igenom min mailbox för att kontrollera om jag har någon action jag missat. Jag fick min licens för bara ett par månader sedan, så jag har inte hunnit utforska det mer än så.
Jag supporterar flera system, och i ett av dem har vi en helt fantastisk scrum master. Den rollen kan verkligen höja eller sänka hela teamet - så heja dig!!!Jag jobbar som mjukvaruutvecklare, teknisk projektledare och scrum master. Så lägger ungefär halva min tid på att skriva kod och andra halvan på saker som att se till att andra utvecklar säger till om det inte kan lösa sina uppgifter och ser till att de ska kunna lösa sina uppgifter, prata med stakeholders, rita tidslinjer, prata om kravställare och produktägare och se till att det finns dokumentation. Samt se till att folk i teamet eller i projektet (beroende på min roll) pratar med varandra. Och lite annat smått och gått som handlar om att hantera människor för att arbetet ska gå framåt/arbetsplatsen fungera.

Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag uttryckte mig så klumpigt! Det var verkligen inte min mening, det jag försökte få fram var en förundran över att det finns så mycket jobb att det behövs så många, många människor.
Jobbade själv som affärsbiträde och sedan lokalvårdare innan jag blev sjukskriven heltid och har mött en hel del tråkiga attityder gällande jobb också, så jag skulle aldrig "se ner på" någon annans yrke/ arbete.![]()
Jag tycker nog att det tillhör allmänbildningen att veta vilken typ av arbete som utförs på ett kontor.Och för en som aldrig jobbat på kontor är det väl inte konstigt att jag funderar? Har du full koll på vad andra yrkesroller gör hela dagarna?