Bukefalos 28 år!

Kontradiktoriska negationer

Sv: Kontradiktoriska negationer

Vad är ett utelämningstecken ?
(jaja, jag kan googla men det är ju roligare att bukea)
 
Sv: Kontradiktoriska negationer

Tack allsmäktiga buke!

(Oj, vad jag tränar på att lära mig att sätta utropstecken direkt efter ord)
 
Sv: Kontradiktoriska negationer

Tack allsmäktiga buke!

(Oj, vad jag tränar på att lära mig att sätta utropstecken direkt efter ord)

Måste säga att detta är mycket fascinerande! Jag har alltid trott att mellanslag före skiljetecken varit slarvfel, har aldrig slagit mig att det faktiskt finns folk som gör det med mening.
 
Sv: Kontradiktoriska negationer

Angående TS:en så stör jag mig bara på trean. I övrigt kan jag väl tycka att alla generationer haft sina tramsiga ord och uttryck.

Word! Kliar i tungan på mig varje gång någon säger det, men man blir kallad grammar nazi om man påpekar något...
 
Sv: Kontradiktoriska negationer

Näe, det gäller att renodla hjälperna!

Eller?

(hoppsan, nu tränade jag visst iallafall)
 
Sv: Kontradiktoriska negationer

+1

Jag är språkliberal och tror att språket berikas snarare än utarmas av förändring.

(Det går för övrigt inte att säga att ett ord "betyder" en specifik sak i alla situationer. Det betyder det som kontexten säger att det betyder.)

Ja, visst kanske språket berikas av förändring, men... kan det inte göras lite snyggare? :eek::eek::eek:
Jag tycker i sådana här fall (som tråden tar upp) inte att det svenska språket går åt det vackra hållet, om man säger så. :angel:
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 935
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb Det här blir ganska personligt och lite som ett dagboksinlägg men känner att jag hellre lägger det under allmänt då jag vill ha lite...
Svar
14
· Visningar
1 996
Senast: VLMF
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 690
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 515
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp