Hej, lyfter tråden som annonym användare då jag är lite halvkänd här och inte vill hänga ut dottern. Hur skulle ni reagera om det handlar om politisk sponsring i ponnytävlingar? Vi var på en tävling helgen som var där dotterns klass (en av dem) sponsrades av SD. Hon vann klassen och blev tvingad att ta kort tillsammans med SDs representanter. Det kändes inte alls bra. Vi var minst ett par till som reagerade men det blev ju framförallt mot oss eftersom dottern blev tvingad att ta kort. Jag har inte sett att korten lagts ut på SDs sociala medier, klubben har lagt ut tror jag, men som sagt, det kändes inte bra. Andra politiska partier sponsrade andra klasser men SD var de enda som var på plats till och med med tält vid banan. Alla partier som sponsrade fick göra det i ponnyklasser vilket jag tycker känns ännu värre, de hade väl kunnat lägga sponsringen i stora hästklasserna men så skedde ej.
Föreningen svarar inte på kritiken alls, jag vet att även fler har inkommit med kritik, finns det något mer man kan göra?
Jag tycker att det är oerhört olämpligt, oavsett vilket parti det gäller.
Det bästa enligt mig vore om barn- och ungdomsidrott var helt fri från partipolitik. Nu är det som det är och partiloggor på tävlingsplatsen må väl vara hänt. Men att barnen som tävlar kopplas ihop med politiska partier är rent ut sagt hål i huvudet.