Kontroversiella hederspriser?

Bukefalos 30 år!

Öh, Jo...? I den här staden har både ishall, handboll/innebandy och fotbollsplan skyltar med partinamn på. Tror till och med någon har SD som tyvärr är rätt stort här. Är också relativt säker på att grannstaden har, sist jag var där med sonen i alla fall på cup vilket visserligen var ett par år sedan. Så det verkar vara ett relativt vanligt förfarande. Som sagt, partipolitiskt obunden brukar också betyda att man inte stöder ett enskilt parti. Om alla partier däremot blir tillfrågade så är det ju inte ett enskilt parti anser jag.
Du missförstod mig.
Skylt med partinamn = sponsring från enskilda partier

Skylt med partinamn lär inte förekomma om det är kommunen som stöttat upp.

Jag missförstod inte överhuvudtaget, till skillnad från dig uppenbarligen.
??
Du påstod att skylt med partinamn både skuöle kunna innebära sponsring från enskilt parti eller bidrag från kommunen. Jag hävdar att det inte borde stämma utan att skylt med partinamn alltid innebär sponsring från enskilt parti.

??
Du påstod att skylt med partinamn både skuöle kunna innebära sponsring från enskilt parti eller bidrag från kommunen. Jag hävdar att det inte borde stämma utan att skylt med partinamn alltid innebär sponsring från enskilt parti.
Nej, det har jag faktiskt aldrig påstått. Jag vet däremot att de idrottsanläggningar vi har har skyltar med enskilda partier på. Det är fakta.

Så... En skylt där det står centerpartiet på stadens fotbollsarena tar du förgivet att det kommer från skattepengar. Ett hinder som det står centerpartiet på är från partikassa? Hur vet du det?

Och återigen. Även om det hade varit så är det faktiskt skitisamma för min del som förälder, vi tar ju fortfarande ut hästarna på de tävlingar där vi anser att de matchas bäst och kommer ju aldrig någonsin läsa igenom en arrangörsklubbs stadgar för det. I vår klubb står det att klubben inte stödjer ett enskilt parti - om alla partier får förfrågan om sponsring är det inte ett enskilt parti, eller hur? Om folk sedan vägrar ta emot priserna - tja, det är väl egentligen ingen big deal alls kan jag tycka.
Nej jag utgår verkligen från att partireklam inte finansieras av skattepengar oavsett var den sitter. Jag förutsätter naturligtvis också att majoriteten inte kräver reklamplats av verksamheter som kommunen stöttar. Jag har aldrig sett ridhusskyltar med partireklam heller.

Om jag vunnit ett täcke med vilken partilogga som helst på hade jag vägrat ta emot priset. Är för mig en ENORM skillnad att göra reklam för ett företag och ett politiskt parti. Politik handlar om ideologi och inte kapitalreklam.

Nej jag utgår verkligen från att partireklam inte finansieras av skattepengar oavsett var den sitter. Jag förutsätter naturligtvis också att majoriteten inte kräver reklamplats av verksamheter som kommunen stöttar. Jag har aldrig sett ridhusskyltar med partireklam heller.
Nej bra då är vi överens där i alla fall. I övrigt får du nog öppna ögonen. Relativt vanligt att ridskolor sponsras av enskilda partier. Nedan lite exempel på det. Från norr till söder.

Bifogade filer

• IMG_20250611_141434.webp
    IMG_20250611_141434.webp
    21,8 KB · Visningar: 125
Om jag vunnit ett täcke med vilken partilogga som helst på hade jag vägrat ta emot priset. Är för mig en ENORM skillnad att göra reklam för ett företag och ett politiskt parti. Politik handlar om ideologi och inte kapitalreklam.
Och det är upp till dig. Jag gör inte så. Men det är väl ingen som har sagt att det inte är ok?

Jag har aldrig sett ridhusskyltar med partireklam heller.
Så nu har du i alla fall sett fyra ridhus med reklamskyltar från partier ;) . Dessa finns dessutom i fyra olika distrikt (jag har då inte heller tagit med en hel del klubbar som faktiskt har klasser som sponsras av lokala partier, bryr man sig om frågan får man såklart hålla koll på det i propositioner och equipe själv men det förekommer definitivt, vi har tävlat på sådana klubbar, senast för någon månad sedan). Personligen bryr jag mig dock nada. Om andra bryr sig får vara upp till dem. Tävlingarna dessa ridklubbar arrangerar är trevliga och jag finner ingen anledning alls att avstå dessa för att de sponsras av partier. Jag finner heller ingen anledning till att kolla deras stadgar innan om jag ska vara ärlig. Men jag är ju inte lika duktig som dig med flera här inne heller :grin: . Men som sagt. För mig är det ingen big deal.

Så nu har du i alla fall sett fyra ridhus med reklamskyltar från partier ;) . Dessa finns dessutom i fyra olika distrikt (jag har då inte heller tagit med en hel del klubbar som faktiskt har klasser som sponsras av lokala partier, bryr man sig om frågan får man såklart hålla koll på det i propositioner och equipe själv men det förekommer definitivt, vi har tävlat på sådana klubbar, senast för någon månad sedan). Personligen bryr jag mig dock nada. Om andra bryr sig får vara upp till dem. Tävlingarna dessa ridklubbar arrangerar är trevliga och jag finner ingen anledning alls att avstå dessa för att de sponsras av partier. Jag finner heller ingen anledning till att kolla deras stadgar innan om jag ska vara ärlig. Men jag är ju inte lika duktig som dig med flera här inne heller :grin: . Men som sagt. För mig är det ingen big deal.
Fast vänta nu. Jag har aldrig sagt något om att jag är duktig eller tagit ställning till sponsring från partier, och än mindre sagt att någon annan har fel eller inte är duktig. Jag har BARA påpekat att kommunala bidrag är just kommunala bidrag och att det inte bör blandas ihop med sponsring från partier.
(Det jag däremot har sagt i ett annat inlägg är att sponsring handlar om att stärka sitt eget varumärke genom att förknippa det med andra varumärken. Där tycker jag att det är klokt att vara genomtänkt och ha en strategi. Jag har aldrig sagt vad den strategin ska innehålla, det får förstås varje förening ta ställning till. Som ryttare tänker jag att det ska väldigt mycket till för att man ska välja bort en tävling pga sponsor. Att enskilda ryttare däremot inte vill ta emot hederspriser som strider mot de egna värderingarna kan jag förstå, och måste vara vars och ens ensak. )

på Fast vänta nu. Jag har aldrig sagt något om att jag är duktig eller tagit ställning till sponsring från partier, och än mindre sagt att någon annan har fel eller inte är duktig. Jag har BARA påpekat att kommunala bidrag är just kommunala bidrag och att det inte bör blandas ihop med sponsring från partier.
(Det jag däremot har sagt i ett annat inlägg är att sponsring handlar om att stärka sitt eget varumärke genom att förknippa det med andra varumärken. Där tycker jag att det är klokt att vara genomtänkt och ha en strategi. Jag har aldrig sagt vad den strategin ska innehålla, det får förstås varje förening ta ställning till. Som ryttare tänker jag att det ska väldigt mycket till för att man ska välja bort en tävling pga sponsor. Att enskilda ryttare däremot inte vill ta emot hederspriser som strider mot de egna värderingarna kan jag förstå, och måste vara vars och ens ensak. )
Nix, men många andra har sagt det. Ska sägas en av dessa ridskolor här är en av de pk som i tråden minsann aaaaldrig skulle befatta sig med föreningar och dess tävlingar om de blev sponsrade av ett politiskt parti rider för. Så mycket för den åsikten liksom, blir lätt lite töntigt. I övrigt har jag inte sagt att man inte kan lämna tillbaka hederspriser. Läs om och läs gärna rätt.

Det du har sagt är att du minsann aaaldrig sett någon ridskola som har sponsrade skyltar. Det tog mig 10 minuter att slå på helt random ridskolor på facebook och leta på bilder från deras ridhus, så med andra ord är det troligen väldigt vanligt. Antingen är du inte så berest på olika anläggningar eller så har du aldrig reflekterat över deras ridhusskyltar, eller hur, för du måste ju såklart också inse att det förekommer nu?

Jag skulle inte ha något problem att ta emot segertäcke med politisk logga. Är det bra täcke som passar min häst hade jag använt det. Jag är totalt ointresserad av politik.
Passar det inte hästen vilket är mer regelbundet än undantag pga liten häst hade jag sålt det.
Senaste täcket jag vann finansierade starten, resan och lite till.

Jag skulle inte ha något problem att ta emot segertäcke med politisk logga. Är det bra täcke som passar min häst hade jag använt det. Jag är totalt ointresserad av politik.
Passar det inte hästen vilket är mer regelbundet än undantag pga liten häst hade jag sålt det.
Senaste täcket jag vann finansierade starten, resan och lite till.
Så gör jag också. Fick som sagt ett fint amigotäcke som kostar över 2000 spänn i butik och passade unghästen som smäck sist. Står visserligen typ moderaterna på det men med 10 hästar går det åt några täcken om året så användbara täcken stannar. Fleece åker ofta ut på annons dock, det har vi så många. Eller så ger vi bort dem till någon de passar. Finns ju dem som faktiskt röstar på moderaterna😁. Med det sagt får väl andra göra som de vill men det är inget som jag väljer bort tävlingar för.

Nix, men många andra har sagt det. Ska sägas en av dessa ridskolor här är en av de pk som i tråden minsann aaaaldrig skulle befatta sig med föreningar och dess tävlingar om de blev sponsrade av ett politiskt parti rider för. Så mycket för den åsikten liksom, blir lätt lite töntigt. I övrigt har jag inte sagt att man inte kan lämna tillbaka hederspriser. Läs om och läs gärna rätt.

Det du har sagt är att du minsann aaaldrig sett någon ridskola som har sponsrade skyltar. Det tog mig 10 minuter att slå på helt random ridskolor på facebook och leta på bilder från deras ridhus, så med andra ord är det troligen väldigt vanligt. Antingen är du inte så berest på olika anläggningar eller så har du aldrig reflekterat över deras ridhusskyltar, eller hur, för du måste ju såklart också inse att det förekommer nu?
Ja absolut, det såg jag ju finns på dina bilder. Jag kan fortfarande inte påminna mig att jag sett någon, om det beror på att det är ovanligt eller att jag inte lagt märke till det vet jag inte. Att försöka förminska mig med att "jag kanske inte är så berest" är lite fult, och den håller inte. (och jag skrev i en bisats att jag inte kunde påminna mig att jag sett det, det var verkligen inte ett statement om att jag inte trodde det existerar) Du har en väldigt arg ton. Jag ber dig att inte slå på mig. Jag har inte varit elak mot dig.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka